Ενα στα δύο περίπτερα και καταστήματα ψιλικών ειδών έβαλε «λουκέτο» σε χρονικό διάστημα μόλις δύο ετών. Ετσι, από περίπου 3.000 που ήταν τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα στο νομό Θεσσαλονίκης το 2010, σήμερα είναι μόλις 1.500!
Το χειρότερο είναι ότι ο κλάδος δεν έχει πιάσει ακόμα... πάτο, καθώς αναμένονται νέα «λουκέτα» μέχρι το τέλος του έτους. Την απογοητευτική εικόνα, η οποία είναι εύκολα αντιληπτή απ' όλους, καθώς περίπτερα και ψιλικατζίδικα κλείνουν κάθε μέρα, περιγράφει ο πρόεδρος της Ενωσης Καπνοπωλών – Ενοικιαστών Περιπτέρων Μακεδονίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και εκλεγμένος σύμβουλος στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Κώστας Ιακώβου.
Μαύρα μηνύματα
«Δεν υπάρχει γειτονιά που να μη μετρά απώλειες, που να μην έχει δει τουλάχιστον ένα ψιλικατζίδικο ή περίπτερο να έχει κλείσει. Το ότι έκλεισε το ένα στα δύο περίπτερα – ψιλικατζίδικα, όπως προκύπτει από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, καταδεικνύει το μέγεθος της ύφεσης», αναφέρει ο κ. Ιακώβου.
Τα νέα δεδομένα
Το χειρότερο είναι ότι ο κλάδος δεν έχει πιάσει ακόμα... πάτο, καθώς αναμένονται νέα «λουκέτα» μέχρι το τέλος του έτους. Την απογοητευτική εικόνα, η οποία είναι εύκολα αντιληπτή απ' όλους, καθώς περίπτερα και ψιλικατζίδικα κλείνουν κάθε μέρα, περιγράφει ο πρόεδρος της Ενωσης Καπνοπωλών – Ενοικιαστών Περιπτέρων Μακεδονίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και εκλεγμένος σύμβουλος στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Κώστας Ιακώβου.
Μαύρα μηνύματα
«Δεν υπάρχει γειτονιά που να μη μετρά απώλειες, που να μην έχει δει τουλάχιστον ένα ψιλικατζίδικο ή περίπτερο να έχει κλείσει. Το ότι έκλεισε το ένα στα δύο περίπτερα – ψιλικατζίδικα, όπως προκύπτει από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, καταδεικνύει το μέγεθος της ύφεσης», αναφέρει ο κ. Ιακώβου.
Προσθέτει ότι τα μηνύματα που λαμβάνει από τους συναδέλφους του, σχετικά με το αύριο και την εξέλιξη της τρέχουσας χρονιάς, είναι μαύρα και άραχλα. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μέχρι το τέλος του έτους θα κλείσουν ακόμα 30% των περιπτέρων – ψιλικατζίδικων. Το καλοκαίρι, σε σχέση με το χειμώνα, ο κόσμος κυκλοφορεί, καθώς δεν έχει τα έξοδα θέρμανσης. Ομως το χειμώνα όλοι μαζεύονται. Φοβόμαστε, λοιπόν, ότι το τέλος του έτους θα μας βρει με 1.000, το πολύ 1.100 ανοιχτά περίπτερα και ψιλικατζίδικα», υπογραμμίζει ο κ. Ιακώβου και επισημαίνει ότι ανάλογη είναι η κατάσταση στη Μακεδονία, αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Τα νέα δεδομένα
Δεν είναι όμως μόνον η ύφεση στην οποία οφείλεται η κατάσταση που διαμορφώνεται στον κλάδο. Ετσι, όπως υπογραμμίζει ο κ. Ιακώβου, «είναι δύσκολο να αντέξει ο επαγγελματίας στα νέα δεδομένα, με τα οποία οι εισφορές στον ΟΑΕΕ ανεβαίνουν, η ΔΕΗ ανεβαίνει, η χονδρική αγορά των προϊόντων ανεβαίνει, όμως το κέρδος εκμηδενίζεται».
Ο ίδιος κάνει ειδική αναφορά στα λαθραία τσιγάρα, τα οποία, όπως υπογραμμίζει, έχουν κατακλύσει την αγορά. «Τόσο τα περίπτερα, όσο και τα ψιλικατζίδικα, χρόνια ολόκληρα επιβίωναν από τα τσιγάρα, τα οποία αποτελούν το 90% των προϊόντων που πωλούνται. Διότι τα άλλα είδη, εφημερίδες και περιοδικά, σοκολάτες και πατατάκια, αποτελούν, ουσιαστικά, συνοδευτικά. Ομως σήμερα από τη μια ο φόρος στα τσιγάρα ανέβηκε πολύ, από την άλλη τα λαθραία διακινούνται παντού ανενόχλητα. Ετσι οι πωλήσεις είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το κέρδος μας είναι μόλις 3 λεπτά στα πακέτα καπνού και 5 λεπτά στα πακέτα τσιγάρων», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Καπνοπωλών – Ενοικιαστών Περιπτέρων Μακεδονίας.
Ο κ. Ιακώβου επισημαίνει, εξάλλου, ότι ο μέσος όρος των πάγιων, λειτουργικών εξόδων για ένα περίπτερο ή ψιλικατζίδικο είναι, ανάλογα με την περιοχή όπου βρίσκεται, 60 έως 100 ευρώ την ημέρα. «Για να βγουν αυτά τα έξοδα, πρέπει κάποιος να κάνει τζίρο από 1.500 έως 2.000 ευρώ το μήνα. Στη σημερινή εποχή, τα ποσά αυτά αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός...», καταλήγει.
Πηγή: εφημερίδα «Αγγελιοφόρος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.