Tο αεροδρόμιο
«Mακεδονία» της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνεται στον κατάλογο των 22 περιφερειακών
αεροδρομίων της χώρας που θα παραχωρηθούν για εκμετάλλευση σε ιδιώτες, σύμφωνα
με το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το
οποίο θα παρουσιαστεί σήμερα από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα ίδρυσης Ανωνύμων
Εταιρειών Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), οι οποίες θα ανήκουν στο ελληνικό
δημόσιο και σε συνεργασία με τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, θα
μπορούν να εκμεταλλεύονται σειρά από δραστηριότητες των περιφερειακών
αεροδρομίων, με την παράλληλη δυνατότητα να παραχωρούν σε ιδιώτες περιουσιακά
στοιχεία τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ημερησίας», οι διαγωνισμοί
για την παραχώρηση 22 από τα συνολικά 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα
οποία θα χωριστούν σε δύο ομάδες, θα προκηρυχτούν στο τέλος Μαρτίου.
Η μία ομάδα θα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Βόρειας
Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων και η άλλη ομάδα τα αεροδρόμια του Αιγαίου και της
Κρήτης. Τα 22 αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι αυτά της Ρόδου, της
Θεσσαλονίκης, της Κω, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης,
της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σάμου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας,
της Σκιάθου, της Αλεξανδρούπολης, της Χίου, της Καρπάθου, της Καλαμάτας, της
Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Νέας Αγχιάλου και του Αράξου.
Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30
- 35 χρόνια, ενώ θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές
αναλόγως των κερδών. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και τις επενδύσεις
σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ.
ευρώ για την επόμενη τριετία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.