Σε άμεσο
κίνδυνο για την ίδια την ύπαρξή της, βρίσκεται η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού
Μακεδονίας, στη Νέα Μηχανιώνα, η οποία, ενώ είναι η μοναδική ακαδημία στη Βόρεια Ελλάδα,
πιστοποιημένη με ISO, που στελεχώνει την ελληνική ναυτιλία με μεγάλο αριθμό
πλοιάρχων και μηχανικών, απαξιώνεται διαρκώς από τους αρμόδιους φορείς και βρίσκεται σήμερα στα πρόθυρα της κατάρρευσης.
Εργαστηριακός
εξοπλισμός που κόστισε εκατομμύρια ευρώ, σκουριάζει αχρησιμοποίητος στην ΑΕΝ Μακεδονίας, υποδομές μένουν
εγκαταλειμμένες και οι λιγοστές αίθουσες διδασκαλίας ενδεχομένως να μην έχουν
θέρμανση το χειμώνα, καθώς υπάρχουν δυσκολίες στην προμήθεια πετρελαίου.
Όπως αναφέρει
η εφημερίδα "Μακεδονία" τα δέκα κτίρια της σχολής, σύμφωνα με
εκθέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, παρουσίασαν προβλήματα στατικότητας από το
2000, ενώ ένα από αυτά, το κτίριο της σχολής πλοιάρχων, κρίθηκε επικίνδυνο με
στατική μελέτη και σφραγίστηκε το 2005. Οι μελέτες για τα υπόλοιπα κτίρια δεν
είχαν προχωρήσει, με αποτέλεσμα τον Σεπτέμβριο του 2011 ο τότε υπουργός
Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης να αποφασίσει την αναστολή της
λειτουργίας της Ακαδημίας και τη μεταφορά των λειτουργιών σε εκπαιδευτήρια της
περιοχής. Εν τω μεταξύ το ΤΕΕ/ΤΚΜ σε αυτοψία που έκανε εκείνη την περίοδο
γνωμάτευσε ότι τα κτίρια είναι στατικά επαρκή. Οι λειτουργίες της Ακαδημίας
επέστρεψαν στη Νέα Μηχανιώνα λίγους μήνες αργότερα, αλλά δεν
επαναχρησιμοποιήθηκαν όλα τα κτίρια, αφού δεν έγινε καμία ουσιαστική επέμβαση.
Έτσι, αίθουσες διδασκαλίας έγιναν οι αποθήκες και τα εστιατόρια.
Σήμερα υπάρχει
σοβαρό πρόβλημα με την τροφοδοσία πετρελαίου, το οποίο μάλιστα συζητήθηκε σε
χθεσινή σύσκεψη των συμβουλίων της σχολής. Η σχολή διαθέτει χρήματα, αλλά οι
προμηθευτές δεν παίρνουν μέρος στους διαγωνισμούς που γίνονται για την αγορά
πετρελαίου, θεωρώντας ασύμφορη τη συνεργασία, εξαιτίας των φόρων που
επιβάλλονται από το δημόσιο.
Εκτός από το
ζήτημα της θέρμανσης, οι περίπου 800 φοιτητές της Ακαδημίας αντιμετωπίζουν και
το κόστος μετακίνησης, καθώς, όπως περιγράφουν, δεν δικαιούνται μειωμένου
εισιτηρίου και δεν έχουν ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο), όπως όλοι οι φοιτητές της
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ευθύνη φαίνεται να ανήκει στο υπουργείο Εμπορικής
Ναυτιλίας, που δεν φρόντισε να έρθει σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας για
την έκδοση πάσο.
“Οι ακαδημίες
εμπορικού ναυτικού εκπαιδεύουν τα στελέχη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας,
που είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας και φέρνει πολύτιμο ναυτιλιακό
συνάλλαγμα στις πρωτοφανείς συνθήκες της οικονομικής κρίσης που διέρχεται ο
τόπος. Σε αυτήν ακριβώς την κατάσταση η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας
έχει φθάσει σε λειτουργικό αδιέξοδο, διότι πανάκριβα εργαστήρια, που έχουν
κοστίσει εκατομμύρια στον έλληνα φορολογούμενο, είναι εκτός λειτουργίας γιατί
στεγάζονται σε κτίρια που θεωρούνται ανεπαρκή, παρά την αντίθετη γνωμάτευση του
ΤΕΕ, και διότι δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες που τους αναλογούν οι αρμόδιοι,
δηλαδή το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,
ευθύνες που αντιστοιχούν στην ανάγκη για άμεση αποκατάσταση των αιθουσών και
των διδακτηρίων. Είναι πρωτοφανές, και είμαστε η μοναδική σχολή στην Ελλάδα
όπου αίθουσες διδασκαλίας εδώ και δέκα χρόνια είναι εκτός λειτουργίας και δεν
τις επισκευάζει κανείς”, δηλώνει στη “Μ” ο Ιωάννης Παπαπανάγος, καθηγητής της
Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
Η ΑΕΝ
Μακεδονίας ιδρύθηκε το 1969 και λειτουργούσε σαν Σχολή Μηχανικών στις
εγκαταστάσεις του “Δημόκριτου”. Από το 1973 λειτουργεί στις σημερινές
εγκαταστάσεις στη Νέα Μηχανιώνα σε οικόπεδο 40 στρεμμάτων, που έχει 10.000 τ.μ.
στεγασμένους χώρους. Το 1975 λειτούργησε και η Σχολή Πλοιάρχων. Είναι η δεύτερη
μεγαλύτερη σχολή στην Ελλάδα μετά του Ασπροπύργου. Εντός των εγκαταστάσεων
λειτουργεί και η Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Μακεδονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.