Και νέα προσπάθεια προεκλογικής εκμετάλλευσης
Υπογράφτηκε το μεσημέρι της Δευτέρας στην αίθουσα «Μποτζώρλο
ΙΙ» της Εγνατία Οδού Α.Ε., (στην περιοχή του Κέντρου Επιστημών ΝΟΕΣΙΣ), η προγραμματική σύμβαση για τη θαλάσσια συγκοινωνία Θεσσαλονίκης μεταξύ
της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς
και Θερμαϊκού και της Εγνατίας Οδού.
Στην
εκδήλωση παρέστησαν και συνυπόγραψαν ο Πρόεδρος της Εγνατία Οδού Α.Ε Παρασκευάς
Σαββαϊδης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο αντιπεριφερειάρχης
Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής και οι Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης,
Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης και Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής.
Η σύμβαση ουσιαστικά αναφέρεται στις αναγκαίες μελέτες που πρέπει να γίνουν,
προκειμένου αυτές μετά από δύο χρόνια περίπου που θα απαιτηθούν για τη σύνταξή τους,
να υποβληθούν στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση και μετά την έγκρισή της από την Ε.Ε.,
να πριοχωρήσει η λειτουργία της θαλάσσιας συγκοθινωνίας. Μία διαδικασία δηλαδή
που το λιγότερο-λιγότερο θα απαιτήσει από δω και πέρα 3-4 χρόνια τουλάχιστον.
Μιλώντας
μπροστά στια κάμερες ο παριστάμενος αντιπεριφερειάρχης και επίδοξος υποψήφιος
δήμαρχος Θερμαϊκού κ.Γ.Τσαμασλή, επανέλαβε τον προεκλογικό ισχυρισμό ότι τον
Απρίλιο θα δρομολογηθεί «πιλοτικά» η θαλάσσια συγκοινωνία, χωρίς όμως να απαντήσει
πειστικά στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων πως θα μπορέσει να λειτουργήσει χωρίς
αποβάθρες, κανονισμούς ασφαλείας και τις μελέτες περιβαλλοντολογικών
επιπτώσεων.
ΣΕ δηλώσεις
του ο δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Γιάννης Αλεξανδρής χαιρέτισε την υπογραφή της προγραμματικ΄λης
σύμβασης, σημειώνοντας ότι επιτέλους άρχισε να φαίνεται φως στο τούνελ για την
υλοποίηση της θαλάσσιας συγκοινωνίας, τονίζοντας παράλληλα ότι οι κινήσεις από δω
και πέρα πρέπει να είναι καλά μελετημένες. Ενώ ακόμη σημείωσε ότι προχωράει το θέμα
της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Θερμαϊκού, χάρη στη συνεργασία των τριών δήμων
Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, για να παρατηρήσει ότι οι νέοι δήμαρχοι
που θα εκλεγούν, μπορούν να εργαστούν και να αποδώσουν μόνο με συνεργασίες.
Κατόπιν αιτήματος των φορέων που έχουν την κυριότητα του έργου «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης», δηλαδή των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η εταιρεία Εγνατία Οδός ανέλαβε την ευθύνη της μελετητικής ωρίμανσης και δημοπράτησης του έργου.
Στο πλαίσιο αυτό εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ για το έργο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ), η οποία εγκρίθηκε με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2015 και περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, τις απαραίτητες μελέτες και υποστηρικτικές ενέργειες για την πλήρη μελετητική και διοικητική ωρίμανσή του.
Ο κύριος όγκος των μελετών προβλέπεται ότι θα διεξαχθεί με δύο διεθνείς διαγωνισμούς:
Κατόπιν αιτήματος των φορέων που έχουν την κυριότητα του έργου «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης», δηλαδή των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, και της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, η εταιρεία Εγνατία Οδός ανέλαβε την ευθύνη της μελετητικής ωρίμανσης και δημοπράτησης του έργου.
Στο πλαίσιο αυτό εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ για το έργο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ), η οποία εγκρίθηκε με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2015 και περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, τις απαραίτητες μελέτες και υποστηρικτικές ενέργειες για την πλήρη μελετητική και διοικητική ωρίμανσή του.
Ο κύριος όγκος των μελετών προβλέπεται ότι θα διεξαχθεί με δύο διεθνείς διαγωνισμούς:
§
ο πρώτος
περιλαμβάνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τις απαιτούμενες Μελέτες
Λιμενικών των Προβλητών – στάσεων και βρίσκεται σε στάδιο δημοσιοποίησης, και
§
ο δεύτερος
περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες μελέτες των κτιριακών εγκαταστάσεων των
στάσεων.
Παράλληλα,
έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες ενέργειες για την ωρίμανση της διοικητικής
οργάνωσης του συστήματος της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.