Έντονα
δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι επιβάτες του ΟΑΣΘ από τις υπηρεσίες των γραμμών
λεωφορείων του Οργανισμού στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με ηλεκτρονική έρευνα που
πραγματοποίησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών. Όπως προκύπτει από τα
αποτελέσματα, καμία από τις 62 γραμμές δεν κατάφερε να αξιολογηθεί τουλάχιστον
ως καλή, σύμφωνα με το σύστημα βαθμολόγησης της έρευνας.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος
Θεσσαλονίκης που χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία, είναι δυσαρεστημένο με
τη μείωση συχνότητας των δρομολογίων, με την αύξηση του αντίτιμου, την
υπερφόρτωση, τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων. Εντύπωση όμως κάνει
πως οι επιβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα και πρόκειται για 8.784 κατοίκους
της Θεσσαλονίκης, ανέφεραν περιστατικά τραγικά. Το κάπνισμα των οδηγών,
λιποθυμίες, τραυματισμοί, παραβίαση του ΚΟΚ, επικίνδυνη οδήγηση. Το
59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση,
που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο
ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Φυσικά η παλαιότητα των λεωφορείων, όταν κάποιο χαλάει δεν γίνεται
αντικατάσταση με αποτέλεσμα να γίνεται μεγαλύτερος ο χρόνος αναμονής, τα
μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίων μέσα στα λεωφορεία που δε δίνουν ρέστα και
με τον τρόπο αυτό οι επιβάτες πληρώνουν ακριβότερα.
Αναλυτικά η έρευνα του ΚΕΠΚΑ για την άποψη των επιβατών του ΟΑΣ
Στην έρευνα, συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε,
το χρονικό διάστημα 11/11/2014-20/11/2014, μέσω ερωτηματολογίου, που
αναρτήθηκε, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ. και εκτυπώθηκε, για όσους δεν είχαν
πρόσβαση, στο internet. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά
και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει
συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των
επιβατών του Ο.Α.Σ.Θ., μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων
και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο Ο.Α.Σ.Θ. Το πλήρες κείμενο της
έρευνας είναι διαθέσιμο εδώ.
Συμπεράσματα:
· Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον όγκο των δεδομένων, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις ημέρες της έρευνας και να καθυστερήσουμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
· Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
· To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
· Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
· Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές: 44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνά μας. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
- «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
- «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
- «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
- «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
o «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
- «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
· Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
· Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις:
Συμπεράσματα:
· Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕ.Π.ΚΑ., που μια έρευνά μας έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε τον όγκο των δεδομένων, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε τις ημέρες της έρευνας και να καθυστερήσουμε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
· Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
· To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
· Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ – Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
· Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές: 44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνά μας. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
- «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια, Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται ‘κονσέρβες’. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
- «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
- «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
- «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
o «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
- «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το Τει της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
· Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ – Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Καμία όμως δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή, δηλαδή να βαθμολογηθεί με 36.
· Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις:
- 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των
δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
- 62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο
λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
- 49% των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα
μετακίνησης, ως κακή – πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της
ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
- 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των
λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
- 85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της
μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
- 59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των
στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
- 59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των
λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
- 66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των
οδηγών, ως καλή – πολύ καλή και τέλεια.
- Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι
62%.
- 55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες
ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
- 52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και
πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
- 89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση
ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
· Ζητήθηκε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που
αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ.. Με βάση παράπονα που καταγράφηκαν, σε
καθημερινή βάση δημιουργήθηκε έναν ενδεικτικό κατάλογο:
·
76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των
μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας
δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό
πρόβλημα.
·
94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου
του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως
σημαντικό πρόβλημα.
·
58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των
στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως
σημαντικό πρόβλημα.
·
87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το
γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν
ρέστα.
·
83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας,
ως σημαντικό πρόβλημα.
·
88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των
λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των
οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
·
79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως
σημαντικό πρόβλημα.
· Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
· Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
·
Μείωση συχνότητας δρομολογίων: 29%
·
Αύξηση του αντιτίμου: 26%
·
Υπερφόρτωση: 21%
·
Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων: 13%
Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
· Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
· Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
· Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.
· Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.