Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Σκληρή κριτική κατά ΟΑΣΘ στη Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη

Σκληρή κριτική στον ΟΑΣΘ για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην αστική συγκοινωνία, για τις τιμές των εισιτηρίων, για τη σύμβαση και για μια σειρά άλλα ζητήματα άσκησαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης της μητροπολιτικής επιτροπής Θεσσαλονίκης.

Στη συζήτηση που έγινε για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία της αντιπολίτευσης, εκφράστηκαν πολλά παράπονα για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στο νομό.
Μάλιστα, οι κ.κ. Γιώργος Θεοδωρόπουλος, Βασίλης Γάκης, Νιόβη Παυλίδου, Θεόδωρος Ιγνατιάδης, Μιχάλης Τρεμόπουλος και Θανάσης Αγαπητός, άσκησαν σκληρή κριτική στον ΟΑΣΘ για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και μετέφεραν σειρά καταγγελιών πολιτών, για την επιδότηση, τη «λεόντια» όπως τη χαρακτήρισαν σύμβαση και τις τιμές εισιτηρίων σε σχέση με την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους χρήστες των αστικών λεωφορείων και ζήτησαν επιτακτικά βελτίωση.
Ο κ. 
Θεοδωρόπουλος ζήτησε μεταξύ άλλων αναβάθμιση και μετατροπή του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, ώστε να υπάρχει σοβαρός κοινωνικός έλεγχος του ΟΑΣΘ, έκδοση από το ΣΑΣΘ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ποιοτική αναβάθμιση του ΟΑΣΘ, ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, πύκνωση των δρομολογίων, επαναφορά νυχτερινών δρομολογίων, επιμήκυνση του χρόνου της μετεπιβίβασης, δωρεάν μετακινήσεις ανέργων και μαθητών. Επίσης, ζήτησε δημόσιο φορέα συγκοινωνιών για φτηνή και ποιοτική συγκοινωνία.
Ο κ.
 Γάκης είπε ότι αυτό που τον προβληματίζει είναι το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ στην πόλη κι όχι ότι είναι ιδιωτικός οργανισμός. Είπε πως πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο να μπουν κι άλλοι φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου, ώστε να υπάρξει ανταγωνισμός σε όφελος των καταναλωτών. «Ναι στη βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, αλλά να μην είμαστε αφοριστικοί», τόνισε ο κ. Γάκης.
Η κ. 
Παυλίδου πρότεινε τη δημιουργία επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και σημείωσε πως πρέπει να αποφασίσουν οι φορείς τι ΟΑΣΘ θέλουν: ιδιωτικό με ανταγωνισμό ή δημόσιο με κοινωνικό και κρατικό έλεγχο; Ζήτησε μάλιστα να υπάρξει «περισσότερος σεβασμός στο επιβατικό κοινό» από τον ΟΑΣΘ.
Ο κ. Ιγνατιάδης
 χαρακτήρισε την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες «τραγική». «Αντί για κοινωνικό αγαθό έγιναν εμπόρευμα», είπε και καταφέρθηκε εναντίον του Οργανισμού.
Ο κ. 
Τρεμόπουλος έκανε επίσης λόγο για «ιδιωτικό μονοπώλιο», το οποίο όμως ιστορικά δόθηκε στον ΟΑΣΘ σκοπίμως…
Ο κ.
 Αγαπητός είπε ότι οι συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να παρέχεται στους πολίτες ανταποδοτικά.
Η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, 
Δέσποινα Χαραλαμπίδου, τόνισε ότι μέχρι να γίνει πράξη η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία Ενιαίας Αρχής Μεταφορών και Μετακινήσεων θα πρέπει να λειτουργεί σωστά ο ΟΑΣΘ, κάτι που σήμερα δε γίνεται.
Από την πλευρά της συμπολίτευσης ο σύμβουλος της Μητροπολιτικής Επιτροπής, 
Γιώργος Ασπασίδης, υπογράμμισε πως η αντιπολίτευση έκανε μόνο καταγγελίες και παράπονα και διατύπωσε αιτήματα, χωρίς όμως να προτείνει λύσεις και τον τρόπο που αυτές θα μπορέσουν να υλοποιηθούν.
Ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, 
Νίκος Τσεμπερλίδης, παρουσίασε τα στοιχεία της μεγάλης έρευνας κοινού που έγινε στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή περισσότερων από 9.500 πολιτών (αξιοποιήσιμα τα 8.500 ερωτηματολόγια) μέσα σε μόλις επτά μέρες.
Τα τέσσερα άμεσης προτεραιότητας ζητήματα που θέτουν οι πολίτες είναι η συχνότητα των δρομολογίων, η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, η υπερφόρτωση των λεωφορείων και τα νυχτερινά δρομολόγια.
Εννέα στους δέκα χαρακτηρίζουν κακή έως πολύ κακή τη σχέση ποιότητας – τιμής, ενώ περισσότεροι από οχτώ στους δέκα χαρακτηρίζουν μεγάλο πρόβλημα την υπερπληρότητα των λεωφορείων και χαρακτηρίζουν τις μετακινήσεις κακές έως πολύ κακές. Εξαιρετικά προβληματική είναι η συχνότητα και η ταχύτητα των αστικών, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα.
Ο εκπρόσωπος του Δικτύου Ανέργων Επισφαλώς Εργαζομένων, 
Βασίλης Παπαγέωργας, επισήμανε μάλιστα ότι σε ένα χρόνο επιβλήθηκαν από τον ΟΑΣΘ 180 πρόστιμα σε ανέργους που δεν μπορούσαν να πληρώσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου και ζήτησε «να διαγράφονται όλα τα πρόστιμα με επίδειξη της κάρτας ανεργίας, η οποία να αναγνωρίζεται από τον ΟΑΣΘ ως ‘πάσο’ δωρεάν μετακινήσεων».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, 
Χρήστος Στεφανίδης, υπερασπίστηκε το έργο του Οργανισμού και απάντησε στα ζητήματα της τιμής του εισιτηρίου και της παροχής δωρεάν μετακινήσεων σε μια σειρά από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως τα άτομα με αναπηρία. Είπε ότι ο ΟΑΣΘ λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια, γι’ αυτό και έχει παρουσιάσει το μετοχολόγιό του, ενώ τα μερίσματα των μετόχων φορολογούνται. Παράλληλα, είπε ότι ο Οργανισμός με το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι πρωτοπόρος και πως το ελληνικό δημόσιο χρωστάει στον ΟΑΣΘ 130 εκ. ευρώ. Ο κ. Στεφανίδης επισήμανε ότι συνεχώς γίνονται προσπάθειες βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ υπογράμμισε ότι το 85% των μετόχων του ΟΑΣΘ ουσιαστικά παίρνουν από τα μερίσματα 200 ευρώ καθαρά…
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, 
Γιάννης Παλαιστής, τόνισε πως είναι αναγκαία η μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, ώστε να υπάρχει ο αναγκαίος εποπτικός έλεγχος, να αναβαθμιστεί ο ρόλος του ΣΑΣΘ και να βελτιωθούν οι συγκοινωνίες στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης. Επίσης δήλωσε ότι τα παράπονα των πολιτών σήμερα για τις αστικές συγκοινωνίες εξετάζονται στην Αθήνα, γεγονός που χαρακτήρισε «απαράδεκτο», ενώ σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη κινδυνεύει να είναι η μόνη πόλη που το 2019 δε θα μπορεί να προχωρήσει στην απελευθέρωση των μεταφορών (όπως προβλέπει η ΕΕ), διότι η σύμβαση του ΟΑΣΘ προβλέπει πως μέχρι και δυο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό ο Οργανισμός θα παρέχει αποκλειστικά τις υπηρεσίες του.


Πηγή: Voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.