Μετά από ένα χρόνο εγκατάλειψης και χρόνια απραξίας
Μετά από ένα χρόνο πλήρους
εγκατάλειψης και πολλά χρόνια απραξίας ξεκινούν και πάλι οι εργασίες στα
τέσσερα εργοτάξια του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το αμαξοστάσιο της
Πυλαίας και τους σταθμούς της Νέας Ελβετίας, της Βούλγαρη και του Πατρικίου.
Γίνεται έτσι το πρώτο βήμα στην επαναλειτουργία συνολικά και των 16
εργοταξιακών χώρων στην πόλη.
Ήδη από την Πέμπτη -όπως είχε δηλώσει η κοινοπραξία
στους εργαζόμενους μετά την δημοσιοποίηση της συμφωνίας μεταξύ αναδόχου και
δημοσίου από τον αρμόδιο Υπουργό Χρ. Σπίρτζη- έχουν ξεκινήσει οι
επαναπροσλήψεις στο κατασκευαστικό τμήμα και οι εργαζόμενοι βρίσκονται ήδη στα
εργοτάξια. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα Σταύρο
Στέτσικα μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί περίπου 40 εργαζόμενοι ενώ
καθημερινά ο αριθμός αυξάνεται. Οι επαναπροσλήψεις των εργαζομένων -που
είχαν απολυθεί από την ΑΕΓΕΚ- γίνονται στην εταιρεία “Άκτωρ” που έχει αναλάβει
χρέη υπεργολάβου. Ο “Άκτωρ” με αυτό τον τρόπο αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο στην
κατασκευή της κεντρικής γραμμής ενώ υπενθυμίζεται πως είναι ο ανάδοχος που κατασκευάζει
και την προέκταση προς τα ανατολικά.
Μάλιστα η κοινοπραξία έχει ανακοινώσει εγγράφως
στους αρμόδιους φορείς την επανεκκίνηση των εργασιών στα τέσσερα αυτά
εργοτάξια.Προ ημερών η διεύθυνση του Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό
δημοσιοποίησε οτι ξεκινούν σύντομα από την ανάδοχο κοινοπραξία οι εργασίες
κατασκευής στο σταθμό του μετρό “Βούλγαρη”. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν
παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφελείας ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΠΑ, ύδρευσης και
αποχέτευσης, στις οδούς Παπαδάκη, Βούλγαρη, Μαρίνου Σιγάλα, Σωτηριάδη,
Υψηλάντου, Ιωάννου Πολέμη και Δελφών καθώς αυτά επηρεάζουν την κατασκευή του
Σταθμού και των εισόδων/εξόδων του Μετρό γενικότερα. Μόλις ολοκληρωθούν οι
εργασίες παρακάμψεων των δικτύων Ο.Κ.Ω. που απαιτούνται για το έργο, θα
ξεκινήσει η κυρίως κατασκευή του Σταθμού. O Σταθμός Βούλγαρη θα κατασκευασθεί
με τη μέθοδο της «επικάλυψης και εκσκαφής υπογείως» (cover & cut),
προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία της πόλης
και να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό η έκταση της εργοταξιακής κατάληψης.
Όπως πληροφορείται το Κόκκινο εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να
ξεκινήσουν και οι εργασίες για τους διαφραγματικούς τείχους στο σταθμό της
Πατρικίου ενώ στις αρχές Φεβρουαρίου αναμένεται να μπει σε τροχιά η διαδικασία
έναρξης της λειτουργίας των μετροποντίκων στο σταθμό στη “Νέα Ελβετία” με
κατεύθυνση προς τον σταθμό “Ανάληψη”.
Όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες για να
ξεκινήσουν πρέπει να προχωρήσει η υπογραφή της σχετικής Συμπληρωματικής
Σύμβασης ύψους 25 εκ. ευρώ, η οποία αναμένεται να υπογραφεί εντός του
μήνα. Μόλις υπογραφεί η Σύμβαση αναμένεται να ξεκινήσουν και οι επαναπροσλήψεις
στο αρχαιολογικό τμήμα του έργου.
Οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης
ξεκινούν σχεδόν από το μηδέν, σε ένα έργο που έχει σχεδιαστεί να έχει 9,6 χλμ.
γραμμής, 13 σύγχρονους σταθμούς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας
τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των
αποβάθρων κάθε σταθμού και επίσης ένα αμαξοστάσιο στης περιοχή της Πυλαίας,
έκτασης 50.000 τμ.. Μάλιστα στη πλήρη εξέλιξη των εργασιών που εκτιμάται μετά
τον Απρίλιο, το έργο θα απασχολεί σχεδόν 1.200 εργαζόμενους.
Το 2020 η ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης
Ο Απρίλιος έχει τεθεί από την κυβέρνηση ως
προθεσμία ώστε να επιλυθούν όσες οικονομικές διαφορές εκκρεμούν ακόμη ενώπιον
των διαιτητικών δικαστηρίων, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου και να
συμφωνηθούν όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση του έργου.
Σύμφωνα με όσα έχει επισήμως ανακοινώσει ο υπουργός
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης από την
Θεσσαλονίκη “για να μην υπάρχει καμία σκιά για τα αποτελέσματα των διαιτητικών
δικαστηρίων" τη μεγάλη διαιτησία που απομένει ύψους περίπου 340
εκατομμυρίων ευρώ θα την αναλάβει ως επιτηρητής η πρόεδρος του Αρείου
Πάγου και υπηρεσιακή πρωθυπουργός Κ. Θάνου και από τη
πλευρά του Δημοσίου διαιτητής θα είναι ο προηγούμενος πρόεδρος του ελεγκτικού
Συνεδρίου Ι. Καραβοκύρης.
Υπενθυμίζεται πως οι διεκδικήσεις της κοινοπραξίας
που κατατέθηκαν στα διαιτητικά δικαστήρια σύμφωνα με το Υπουργείο ανήλθαν σε
περίπου 1,1 δισ. ευρώ και από αυτά έχουν δικαστεί και έχουν εκδοθεί αποφάσεις
για περίπου λίγο πάνω από 600 εκ. ευρώ και έχουν επιδικαστεί στην Κοινοπραξία
περίπου 80 εκ. ευρώ. Υπολείπεται η εκδίκαση περίπου για 500 εκ. ευρώ.
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να έχει
ολοκληρωθεί η Α' Φάση τον Μάρτιο 2017 που αφορά κυρίως έργα πολιτικού μηχανικού
και στη συνέχεια το σύνολο των υπόλοιπων εργασιών μέχρι την παράδοση του έργου
το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 38% του έργου, με
τα έργα του πολιτικού μηχανικού που έχουν ολοκληρωθεί να αγγίζουν το 55%, την
ολοκλήρωση των σηράγγων το 73% και τις μελέτες να αφορούν το 75%. Τέλος σύμφωνα
με το Υπουργείο έχουν ολοκληρωθεί ήδη πέντε σταθμοί ενώ έξι βρίσκονται σε
προχωρημένο στάδιο.
Πηγή: stokokkino.gr σε ρεπορτάζ της Κατερίνας Μπακιρτζή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.