Iδιαίτερη
έμφαση στις δυνατές συνεργασίες με την Αυτοδιοίκηση, είτε για την μελέτη και
υλοποίηση έργων αστικής κινητικότητας, είτε ακόμη για έργα περιβάλλοντος και
των ιδιαίτερης σημασίας έργων διαχείρισης απορριμμάτων, δίνει η Εγνατία Οδός
Α.Ε., όπως τονίστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο
Θεσσαλονίκης.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε., αναφέρθηκε, μπορεί
να έχει προοπτική επιβίωσης και ανάπτυξης, σε μία εποχή που κρίνεται το μέλλον
της λόγω της προγραμματισμένης παραχώρησης του οδικού άξονα και των τριών βασικών
καθέτων σε ιδιώτες.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε., που από χρόνια
δραστηριοποιείται σε Σερβία, Αλβανία και Ρουμανία, τώρα πλέον ετοιμάζεται
να επεκτείνει τις εκτός συνόρων δραστηριότητές της και ήδη προγραμματίζει την
ανάληψη έργων στη Βόρειο Αφρική, ενώ οι συνεργασίες με τους Δήμους και τις
Περιφέρειες μπαίνουν πλέον υψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της Εταιρείας
που στο επόμενο 15νθήμερο θα υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με την Μητροπολιτική
Αναπτυξιακή, τον ΣΑΣΘ και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη
μελέτη υποδομών και παρεμβάσεων στο μεγάλο μητροπολιτικό αστικό κέντρο που
είναι η Θεσσαλονίκη.
Τα ανωτέρω δήλωσε ο πρόεδρος της
Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, από το βήμα της εκδήλωσης την οποία
χαιρέτισαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης κ. Μπουτάρης, ο πρόεδρος ΠΕΔ Κεντρικής
Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, όπως επίσης ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Μπίλλιας
και ο δ/νων σύμβουλος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής κ. Καλογήρου.
Ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι οι Δήμοι
χρειάζονται τη μεγάλη γνώση και τεχνογνωσία της Ε.Ο.Α.Ε., για τη μελέτη και
παρακολούθηση έργων αστικών υποδομών και όχι μόνο συγκοινωνιακών, όπως είναι η
αστική θαλάσσια συγκοινωνία αλλά και η ανάπλαση της Πλατείας Διοικητηρίου.
Υπέρ της συνεργασίας των ΟΤΑ με την
ΕΟΑΕ, τάχθηκε και ο δήμαρχος Αμπελοκήπων και πρόεδρος της ΠΕΔ κ. Κυρίζογλου
τονίζοντας ότι η Αυτοδιοίκηση χρειάζεται την συνέχιση της λειτουργίας της
Εταιρείας, ενός κολοσού τεχνικού, με εξειδίκευση στη μελέτη, υλοποίηση και
παρακολούθηση μεγάλων έργων.
Στο ίδιο πνεύμα και κάνοντας αναφορά
στα σημαντικά ζητήματα οργάνωσης και επέκτασης των αστικών συγκοινωνιακών
υποδομών, αναφέρθηκε ο δ/νων σύμβουλος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής κ.
Καλογήρου τονίζοντας ότι η Θεσσαλονίκη, σαν ένα μητροπολιτικό κέντρο,
χρειάζεται τη γνώση και τεχνογνωσία μίας εταιρείας σαν την Εγνατία Οδό.
Η ΕΟΑΕ, πρόσθεσε, έχει εμπλακεί σε
βασικά αστικά έργα υποδομών ενώ μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη στο πλαίσιο της
συνεργασίας της Μητροπολιτικής με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Παγκόσμια
Τράπεζα για την προώθηση υποδομών συγκοινωνίας και κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο της
συνεργασίας των τριών, εκτός από τη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία, θα
μελετηθεί η δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα λειτουργεί
συμπληρωματικά στο μετρό, όπως και η λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού
Σιδηροδρόμου.
Στα ακανθώδη θέματα που αφορούν την Εταιρεία
αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Μπίλλιας, λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να
συζητάμε για συνεργασίες, όταν ο Τιτανικός βουλιάζει. Αυτό που πρέπει να δούμε
είναι η επιβίωση της Εταιρείας, πως θα συνεχίσει να υπάρχει, ποια θα είναι η
δομή μίας αποδεδειγμένα και παραδεκτά πολύτιμης τεχνικής εταιρείας».
Οι εργαζόμενοι της ΕΟΑΕ, όπως είπε ο
πρόεδρος του Συλλόγου τους κ. Θ. Τενεκές, υποστηρίζουν ότι ο αυτοκινητόδρομος
της Εγνατίας Οδού, έργο ολοκληρωμένο και σε λειτουργία, δεν χρειάζεται να
παραχωρηθεί γιατί δεν απαιτούνται για αυτόν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, ενώ
με τα έσοδα από τα διόδια μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του άξονα
και των καθέτων και να αποτελεί αφ΄ εαυτής ένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
Επίσης, μίλησε για τις προοπτικές
της Εταιρείας στο νέο περιβάλλον, όπως στο πλαίσιο της δημιουργίας Ενιαίας
Αρχής Αυτοκινητοδρόμων αλλά και του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων.
Ο πρόεδρος της Εταιρείας κ.
Αντωνούδης, στην εισήγησή του αναφέρθηκε αναλυτικά στα έργα που εκτελεί η
εταιρεία (όπως π.χ. καθέτους της Εγνατίας, έργων στο αστικό συγκρότημα
Θεσσαλονίκης αλλά και στη Χαλκιδική), στα έργα που είναι ώριμα μελετητικά και
που στο επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν, όπως το Ξάνθη- Εχίνος αλλά και ένα
μικρό τμήμα του άξονα Μουδανιά-Ποτίδαια, στα έργα που μελετώνται όπως και στα
έργα αστικού σχεδιασμού μα και της πρότασης για την Πολιτιστική Εγνατία.
Παρέμβαση έκανε και ο πρώην υπουργός
κ. Γιάννης Μαγκριώτης υποστηρίζοντας ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι ένα μεγάλο
κεκτημένο και παράδειγμα για το πως πρέπει να είναι ένας εκτελεστικός βραχίονας
του κράτους και φορέας συνάντησης του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα.
Μάλιστα ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι
η Εταιρεία μέσα σε 15 χρόνια ολοκλήρωσε έναν υψηλών προδιαγραφών
αυτοκινητόδρομο με τους καθέτους του, όταν ο ΠΑΘΕ κατασκευάζεται τα τελευταία
40 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί μετά από τρεις παραχωρήσεις. Τέλος ο
κ.Μαγκριώτης, υποστήριξε το αίτημα των εργαζομένων να μην παραχωρηθεί η Εγνατία,
η οποία θα πρέπει να αναλάβει νέα έργα υποδομών όπως και τη βαριά συντήρηση του
αυτοκινητόδρομου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.