Πρωτοβουλία
διαδημοτικής συνεργασίας για μια κρίσιμη, μεγάλη και αναγκαία παρέμβαση, με
στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την ταυτόχρονη
οικονομική ανάπτυξη, ανέλαβε ο δήμος Νεάπολης-Συκεών, προωθώντας τον συντονισμό
δράσης τεσσάρων δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για
την προώθηση μιας ολοκληρωμένης ιδέας κι ενός φιλόδοξου οράματος του δημάρχου
Σίμου Δανιηλίδη για την καθολική ανάπλαση και αναμόρφωση της λεγόμενης
Επαρχιακής Οδού Νο2, η οποία οδηγεί στον Χορτιάτη μέσω των οδών
Λαγκαδά-Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ. Παπανδρέου, και η οποία -εκτός από το δήμο
Νεάπολης-Συκεών- αφορά άμεσα τους δήμους Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης
και Παύλου Μελά.
Στο πλαίσιο
της πρότασης αυτής πραγματοποιήθηκε στο δημοτικό κατάστημα Νεάπολης η
πρώτη συνάντηση των τεσσάρων δήμων. Παρόντες ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, οι
δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης,
ο γεν γραμματέας του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης Θανάσης Παπαγεωργίου,
εκπροσωπώντας τον δήμαρχο Λάζαρο Κυρίζογλου, και ο διευθύνων σύμβουλος της
Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Χρυσόστομος Καλογήρου. Στη σύσκεψη συμμετείχε ο
Δημήτρης Παπασωτηρίου, μέλος του Δ.Σ. της ΜΟΔ ΑΕ ( Μονάδα Οικονομικής
Διαχείρισης του υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης), η Δέσποινα Καραρρήγα,
διευθύντρια Ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού ΑΕ, οι αντιδήμαρχοι Θεσσαλονίκης
Θανάσης Παππάς, Παύλου Μελά Κώστας Πάντσης, Νεάπολης-Συκεών Αντώνης Σαουλίδης
και υπηρεσιακά στελέχη.
«Πρόκειται για
μια μεγάλη παρέμβαση υπερτοπικού και διαδημοτικού χαρακτήρα, που φιλοδοξεί να
ανατρέψει τα δεδομένα χρόνων και να αλλάξει ριζικά τον χάρτη στις περιοχές μας,
αναβαθμίζοντας πλήρως την ποιότητα ζωής των πολιτών και δημιουργώντας συνθήκες
οικονομικής ανάπτυξης. Είναι ένα έργο πνοής και ζωής, το οποίο το χρωστάμε
στους συμπολίτες μας όλης της πόλης, και το οποίο άλλωστε το δικαιούνται,
ιδιαίτερα δε οι πολίτες των περιοχών κατά μήκος του κεντρικού αυτού οδικού
άξονα της δυτικής Θεσσαλονίκης», δηλώνει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος
Δανιηλίδης, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την ένταξη της πρότασης στο
πρόγραμμα του ΕΣΠΑ2 (ΟΧΕ). «Το σχέδιό μας προβλέπει έργα μεγάλης υπερτοπικής
και διαδημοτικής αξίας, όπως είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων
και της προστασίας του περιβάλλοντος για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με τη
σύμφωνη γνώμη των τεσσάρων από τους έξι δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος
της πόλης, νομίζω ότι κανείς εχέφρων και λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να φέρει
αντίρρηση σ’ αυτού του είδους την πρόταση. Και είμαστε χαρούμενοι γιατί έχει
γίνει κατ’ αρχήν αποδεκτή η ιδέα και το όραμά μας στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις
και με τους άλλους τρεις δήμους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο-πρόταση
Ο σχεδιασμός-μελέτη του έργου ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), διασχίζει ένα μεγάλο τμήμα της οδού Λαγκαδά, μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ανδρ. Παπανδρέου (Νεάπολη) και καταλήγει στο ύψος της περιφερειακής οδού, στον τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων (Μετέωρα). Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε από τον αναπληρωτή προϊστάμενο του Τμήματος Προγραμματισμού του δήμου Νεάπολης-Συκεών Γιάννη Πολυχρονιάδη, πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση ύψους 19 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΕΣΠΑ 2), και φέρει τον τίτλο «Διάδρομος αστικού δροσισμού στο ίχνος της Επαρχιακής Οδού Νο2», και προβλέπονται:
• Ανάπλαση κατά μήκος των οδών Λαγκαδά, Ελ.Βενιζέλου, Ανδρ.Παπανδρέων,
• Ανάπλαση της πλατείας Δημοκρατίας (Βαρδάρη),
• Διαμόρφωση πάρκου αναψυχής και πάρκινγκ στο τέρμα της αστικής γραμμής Νο25-Μετέωρα (Πολίχνη),
• Ανάπλαση χώρου πρασίνου και αθλοπαιδιών στη στροφή Μετεώρων (Πολίχνη),
• Υπογειoποίηση δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας,
• Ανάπλαση πάρκου Ρουμανικών (Νεάπολη),
• Πάρκινγκ στη Λαϊκή Αγορά Ρήγα Φεραίου (Νεάπολη-Συκιές)
• Φυτεμένο Δώμα στο Δημοτικό Ωδείο Νεάπολης-Συκεών,
• Ηλεκτροκίνητη Αστική Συγκοινωνία,
• Διαχείριση ομβρίων με αξιοποίηση του νερού για την άρδευση των χώρων πρασίνου,
• Επιχειρηματικό άξονα ΕπΟ2.
Ο σχεδιασμός-μελέτη του έργου ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη), διασχίζει ένα μεγάλο τμήμα της οδού Λαγκαδά, μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου και Ανδρ. Παπανδρέου (Νεάπολη) και καταλήγει στο ύψος της περιφερειακής οδού, στον τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων (Μετέωρα). Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάστηκε από τον αναπληρωτή προϊστάμενο του Τμήματος Προγραμματισμού του δήμου Νεάπολης-Συκεών Γιάννη Πολυχρονιάδη, πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση ύψους 19 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΕΣΠΑ 2), και φέρει τον τίτλο «Διάδρομος αστικού δροσισμού στο ίχνος της Επαρχιακής Οδού Νο2», και προβλέπονται:
• Ανάπλαση κατά μήκος των οδών Λαγκαδά, Ελ.Βενιζέλου, Ανδρ.Παπανδρέων,
• Ανάπλαση της πλατείας Δημοκρατίας (Βαρδάρη),
• Διαμόρφωση πάρκου αναψυχής και πάρκινγκ στο τέρμα της αστικής γραμμής Νο25-Μετέωρα (Πολίχνη),
• Ανάπλαση χώρου πρασίνου και αθλοπαιδιών στη στροφή Μετεώρων (Πολίχνη),
• Υπογειoποίηση δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας,
• Ανάπλαση πάρκου Ρουμανικών (Νεάπολη),
• Πάρκινγκ στη Λαϊκή Αγορά Ρήγα Φεραίου (Νεάπολη-Συκιές)
• Φυτεμένο Δώμα στο Δημοτικό Ωδείο Νεάπολης-Συκεών,
• Ηλεκτροκίνητη Αστική Συγκοινωνία,
• Διαχείριση ομβρίων με αξιοποίηση του νερού για την άρδευση των χώρων πρασίνου,
• Επιχειρηματικό άξονα ΕπΟ2.
Όπως
επισημαίνει ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, με τον τρόπο αυτόν «θα βελτιωθούν και
τα κυκλοφοριακά και τα συγκοινωνιακά δεδομένα, θα υπάρξει γραμμικό δάσος με τις
εκατοντάδες -ίσως χιλιάδες φυτεύσεις- που θα γίνουν κατά μήκος όλου αυτού του άξονα,
θα γίνει ανάπλαση 3-4 μεγάλων χώρων πρασίνου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες
προσβασιμότητας όλων των πολιτών». Επίσης, η πρόταση περιλαμβάνει και τη
διάνοιξη του αδιάνοικτου τμήματος της οδού Λαγκαδά, ενώ θα επιδιωχθεί να
συμπεριληφθεί στο έργο και η ασφαλτόστρωση-ανακατασκευή του ασφαλτοτάπητα.
Ιδιαίτερα
κρίσιμο, σύμφωνα με τον δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών, είναι το θέμα ταυτόχρονης
κατασκευής αντιπλημμυρικών υποδομών, ώστε «οι τεράστιοι όγκοι νερού από τις
έντονες βροχοπτώσεις, που κατευθύνονται στην πόλη μέσα από τη λεωφόρο Ανδρ.
Παπανδρέου, να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να μπόρούν να αξιοποιηθούν
για την άρδευση των πάρκων και οι επιπλέον ποσότητες να διοχετεύονται στο ήδη
κατασκευασμένο αντιπλημμυρικό δίκτυο Συκεών-Μετεώρων-Πολίχνης, που οδηγεί στον Δενδροπόταμο
με στόχο να ενισχυθεί η πολιτική προστασία έναντι των έκτακτων και επικίνδυνων
καταστάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.