Με ελάχιστες
διαφοροποιήσεις οι 15 εκπρόσωποι φορέων της Θεσσαλονίκης, που μίλησαν στη συνεδρίαση
της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, συμφώνησαν ότι μετά 60 χρόνια πρέπει να
γίνουν ριζικές αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες του πολεοδομικού
συγκροτήματος.«Είναι όαση σπατάλης», τόνισε στη σύντομη παρέμβασή του ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
Άλλωστε από το 2014, σε έρευνα που είχε γίνει από το Κέντρο
Προστασίας Καταναλωτών για τον ΟΑΣΘ, το 58% του επιβατικού κοινού είχε
χαρακτηρίσει πολύ κακή τη σχέση ποιότητας των παρεχόμενων συγκοινωνιών/τιμής
του εισιτηρίου και το 31% κακή.
Το
νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που εισήχθη στην Ολομέλεια
της Βουλής, έγινε δεκτό από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛΛ. Η Ένωση
Κεντρώων και η Δημοκρατική Συμπαράταξη επιφυλάχθηκαν και θα τοποθετηθούν στη
σημερινή συζήτηση, ενώ καταψήφισαν η Ν.Δ., η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι.
«Το
μοντέλο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε τον κύκλο του»,
παρατήρησε ο Γιώργος Αρβανιτίδης, εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης,
εξέφρασε ωστόσο επιφυλάξεις για το αν υπάρχει συμβατότητα ορισμένων διατάξεων
του νομοσχεδίου με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007.
Η
πρωινή συνεδρίαση ξεκίνησε με την τοποθέτηση του Χρήστου Στεφανίδη, προέδρου
του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ, ο οποίος θα δώσει συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη για
να ανακοινώσει τις αντιδράσεις του Οργανισμού στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Πάντως
ανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος της παρέμβασής του για να δώσει εξηγήσεις σε σχέση
με τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων που δεν δίνουν ρέστα.
Υποστήριξε
ότι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 1.200 σημεία για να αγοράσουν εισιτήρια
στην επίσημη τιμή και ότι γνωρίζουν πως δεν δίνονται ρέστα.
Διαφορετική
άποψη διατύπωσε ο πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Μ.
Λαμτζίδης, ο οποίος τόνισε πως «από το δεκαρικάκι, που αναφέρεται περιφρονητικά
και δεν επιστρέφεται με τα ρέστα, ο ΟΑΣΘ έχει κερδίσει 1,568 εκατ. ευρώ από το
2013 ώς το πρώτο εξάμηνο του 2016»! Μίλησε επίσης για «ιδιωτικό μονοπώλιο με
εξασφαλισμένη κερδοφορία, που διαχειρίζεται δημόσιο αγαθό».
«Οι
εργαζόμενοι αισθάνονται ευχαριστημένοι», τόνισε ο Δημήτρης Τσερμενίδης,
πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, και ζήτησε να μετάσχει
εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης στη διοίκηση του νέου φορέα.
Με
τις διαδοχικές αναθεωρήσεις των συμβάσεων του ΟΑΣΘ αφαιρέθηκε συγκοινωνιακό
έργο από τα ΚΤΕΛ, κυρίως από τις δυτικές συνοικίες και την περιοχή του Λαγκαδά,
ενώ υποχρεώθηκαν να αγοράσουν μετοχές του Οργανισμού, αποκάλυψε ο πρόεδρος των
ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, και ζήτησε να συνεχιστεί η
επιδότηση του φορέα για να καλύψει την απώλεια εσόδων.
Για
λεόντειες συμβάσεις υπέρ του μονοπωλίου του ΟΑΣΘ έκανε λόγο ο Θεμιστοκλής
Αμπλάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών (ΟΣΜΕ).
Θετικοί,
με παρατηρήσεις, ήταν οι δήμαρχοι Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, και Καλαμαριάς, Θ.
Μπακογλίδης, ενώ σκληρή κριτική άσκησε ο Λ. Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων
και πρόεδρος της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.
Ζήτησαν
επίσης να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι και να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές
των εισιτηρίων.
«Δεν
έχει σημασία αν θα είναι κρατικός φορέας, αλλά να εξασφαλιστεί η σύγχρονη
λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών» υποστήριξε η Βούλα Πατουλίδου, που
εκπροσώπησε την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.