Η
δημιουργία ενός “πράσινου φράγματος”, το οποίο θα διαχωρίζει και θα προστατεύει
τόσο ηχητικά όσο και οπτικά το ιστορικό σχολικό συγκρότημα που λειτουργεί στην
περιοχή από τις χρήσεις αναψυχής των παρακείμενων καφέ και μπαρ, αλλά και η
διαμόρφωση μιας ελεύθερης ζώνης για την απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων
έκτακτης ανάγκης αποτελούν τους κεντρικούς άξονες των παρεμβάσεων που σχεδιάζει
ο δήμος Θεσσαλονίκης για την ανάπλαση των ταλαιπωρημένων πεζόδρομων της Ικτίνου
και της Ζεύξιδος.
Αυτήν την περίοδο η
διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης, που
εποπτεύεται από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά,
ολοκληρώνει τις προβλεπόμενες μελέτες, ώστε μέσα στους επόμενους μήνες το έργο
να τεθεί σε τροχιά υλοποίησης.
Η τελική μελέτη του έργου ανάπλασης των πεζόδρομων της Ικτίνου και της Ζεύξιδος, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να κατατεθεί προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο, μόλις αρχίσουν οι συνεδριάσεις του οργάνου μετά τη διακοπή των περίπου τριών εβδομάδων που αποφασίστηκε λόγω θέρους. Μόλις ανάψει το πράσινο φως από το δημοτικό συμβούλιο, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων οι παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των δύο κεντρικών πεζόδρομων της Θεσσαλονίκης προϋπολογίζονται στο ύψος των περίπου 528.000 ευρώ.
Η τελική μελέτη του έργου ανάπλασης των πεζόδρομων της Ικτίνου και της Ζεύξιδος, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να κατατεθεί προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο, μόλις αρχίσουν οι συνεδριάσεις του οργάνου μετά τη διακοπή των περίπου τριών εβδομάδων που αποφασίστηκε λόγω θέρους. Μόλις ανάψει το πράσινο φως από το δημοτικό συμβούλιο, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων οι παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των δύο κεντρικών πεζόδρομων της Θεσσαλονίκης προϋπολογίζονται στο ύψος των περίπου 528.000 ευρώ.
Προστατεύεται
η λειτουργία των σχολείων
Ένας από τους κεντρικούς
στόχους που τέθηκαν στο πλαίσιο της εκπόνησης των μελετών για την ανάπλαση της
Ικτίνου και της Ζεύξιδος ήταν να προστατευτεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να
διαχωριστεί πλήρως η λειτουργία του υφιστάμενου σχολικού συγκροτήματος από τα
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που υπάρχουν στην περιοχή.
Οι μελετητές του δήμου Θεσσαλονίκης προέκριναν ως καταλληλότερη λύση αυτή της δημιουργίας ενός “πράσινου φράγματος”. Αυτός ο πράσινος τοίχος ηχητικής, οπτικής και περιβαλλοντικής προστασίας των σχολείων θα προκύψει επί της ουσίας με τη διαμόρφωση παρτεριών, τα οποία θα εφάπτονται με τις περιφράξεις των σχολικών αυλών.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται από τη μελέτη του έργου, στον άξονα της Ικτίνου θα κατασκευαστεί ένα επίμηκες παρτέρι, πλάτους περίπου 3,8 μέτρων, το οποίο θα βρίσκεται σε επαφή με τον τοίχο περίφραξης του σχολικού συγκροτήματος. Το παρτέρι αυτό θα περιλαμβάνει τα δέντρα που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ δεν αποκλείεται να εμπλουτιστεί και με ορισμένα αναρριχώμενα φυτά.
“Το επίμηκες παρτέρι κατασκευάζεται σε επαφή και έξω από τον τοίχο περίφραξης του σχολείου, ευπρεπίζει τον τοίχο αυτό και προσφέρει έναν μικρό πνεύμονα δροσιάς στην περιοχή και στην αυλή του σχολείου. Λειτουργεί σαν ένα φυσικό οπτικό και ηχητικό φράγμα μεταξύ χώρων διασκέδασης-περιπάτου και εκπαίδευσης, βελτιώνοντας το μικροκλίμα της περιοχής και αναβαθμίζοντάς την περιβαλλοντικά και αισθητικά. Παράλληλα με το διαχωρισμό αυτό προστατεύει τις εισόδους και την αυλή των σχολείων”, περιγράφουν οι μελετητές του έργου.
Όπως έχει προβλεφθεί, τα τρία μεγαλύτερα παρτέρια απέναντι από το 2ο γυμνάσιο θα ανακατασκευαστούν στο επίπεδο του πεζόδρομου, με στόχο να ενοποιηθεί ο χώρος πρασίνου με το χώρο κίνησης. Οι μελετητές του έργου θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η οπτική διεύρυνση του δημόσιου χώρου, ο οποίος σήμερα εμφανίζεται κατακερματισμένος.
Εξάλλου όλα τα παρτέρια που υπάρχουν σήμερα στον άξονα της Ικτίνου θα καθαιρεθούν και θα αναχωροθετηθούν σε άλλες θέσεις, που κρίνονται καταλληλότερες, ώστε να μην εμποδίζονται αφενός η απρόσκοπτη πορεία των διερχόμενων πεζών, αφετέρου η ελεύθερη διέλευση των οχημάτων άμεσης ανάγκης και τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Παρτέρια προβλέπεται να κατασκευαστούν και στο σημείο όπου η Ικτίνου διευρύνεται κοντά στη συμβολή της με τη Ζεύξιδος. Αντίθετα στον πεζόδρομο της Ζεύξιδος δεν θα κατασκευαστούν καινούργια παρτέρια παρά μόνον νέες διευρυμένες δενδροδόχοι.
Οι μελετητές του δήμου Θεσσαλονίκης προέκριναν ως καταλληλότερη λύση αυτή της δημιουργίας ενός “πράσινου φράγματος”. Αυτός ο πράσινος τοίχος ηχητικής, οπτικής και περιβαλλοντικής προστασίας των σχολείων θα προκύψει επί της ουσίας με τη διαμόρφωση παρτεριών, τα οποία θα εφάπτονται με τις περιφράξεις των σχολικών αυλών.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται από τη μελέτη του έργου, στον άξονα της Ικτίνου θα κατασκευαστεί ένα επίμηκες παρτέρι, πλάτους περίπου 3,8 μέτρων, το οποίο θα βρίσκεται σε επαφή με τον τοίχο περίφραξης του σχολικού συγκροτήματος. Το παρτέρι αυτό θα περιλαμβάνει τα δέντρα που βρίσκονται στην περιοχή, ενώ δεν αποκλείεται να εμπλουτιστεί και με ορισμένα αναρριχώμενα φυτά.
“Το επίμηκες παρτέρι κατασκευάζεται σε επαφή και έξω από τον τοίχο περίφραξης του σχολείου, ευπρεπίζει τον τοίχο αυτό και προσφέρει έναν μικρό πνεύμονα δροσιάς στην περιοχή και στην αυλή του σχολείου. Λειτουργεί σαν ένα φυσικό οπτικό και ηχητικό φράγμα μεταξύ χώρων διασκέδασης-περιπάτου και εκπαίδευσης, βελτιώνοντας το μικροκλίμα της περιοχής και αναβαθμίζοντάς την περιβαλλοντικά και αισθητικά. Παράλληλα με το διαχωρισμό αυτό προστατεύει τις εισόδους και την αυλή των σχολείων”, περιγράφουν οι μελετητές του έργου.
Όπως έχει προβλεφθεί, τα τρία μεγαλύτερα παρτέρια απέναντι από το 2ο γυμνάσιο θα ανακατασκευαστούν στο επίπεδο του πεζόδρομου, με στόχο να ενοποιηθεί ο χώρος πρασίνου με το χώρο κίνησης. Οι μελετητές του έργου θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η οπτική διεύρυνση του δημόσιου χώρου, ο οποίος σήμερα εμφανίζεται κατακερματισμένος.
Εξάλλου όλα τα παρτέρια που υπάρχουν σήμερα στον άξονα της Ικτίνου θα καθαιρεθούν και θα αναχωροθετηθούν σε άλλες θέσεις, που κρίνονται καταλληλότερες, ώστε να μην εμποδίζονται αφενός η απρόσκοπτη πορεία των διερχόμενων πεζών, αφετέρου η ελεύθερη διέλευση των οχημάτων άμεσης ανάγκης και τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Παρτέρια προβλέπεται να κατασκευαστούν και στο σημείο όπου η Ικτίνου διευρύνεται κοντά στη συμβολή της με τη Ζεύξιδος. Αντίθετα στον πεζόδρομο της Ζεύξιδος δεν θα κατασκευαστούν καινούργια παρτέρια παρά μόνον νέες διευρυμένες δενδροδόχοι.
Πηγή: εφημερίδα Μακεδονία σε ρεπορτάζ της Βαρβάρας Ζούκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.