Όταν
πριν από λίγο καιρό η Λέσχη Αστυνομικών Θεσσαλονίκης αποφάσιζε να διοργανώσει
ημερίδα για τα τροχαία ατυχήματα, οι διοργανωτές της δεν φαντάζονταν ότι η
θεματολογία που επέλεξαν θα βρισκόταν τα τελευταία 24ωρα στο επίκεντρο της
επικαιρότητας και -μάλιστα- με τον πιο τραγικό τρόπο.
Το πρωί της περασμένης
Τρίτης, οι Θεσσαλονικείς πάγωσαν στο άκουσμα της είδησης του πολύνεκρου
τροχαίου, κοντά στο δημαρχιακό μέγαρο, στην «καρδιά» της πόλης. Ο θλιβερός
απολογισμός: τρεις νεκροί -μεταξύ αυτών δύο νεαροί- και μία 18χρονη φοιτήτρια
που νοσηλεύεται σοβαρά τραυματισμένη. Αμέσως ξύπνησαν μνήμες από το θανατηφόρο
τροχαίο που είχε σημειωθεί τον περασμένο Μάρτιο στον Εύοσμο και στοίχισε τη ζωή
σε τέσσερις έφηβους.
Σε μία κίνηση συμβολισμού,
η Λέσχη Αστυνομικών αποφάσισε να προσκαλέσει στην ημερίδα μαθητές του ΕΠΑΛ
Ευόσμου, σχολική μονάδα στην οποία φοιτούσαν τα περισσότερα από τα θύματα του
προηγούμενου Μαρτίου. Στους δεκάδες μαθητές που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα
(σήμερα στο Αστυνομικό Μέγαρο) μίλησε ο 27χρονος Δημήτρης Αντωνίου, θύμα κι ο
ίδιος σοβαρού τροχαίου, που είχε ως αποτέλεσμα να καθηλωθεί σε αναπηρικό
αμαξίδιο.
«Όλη μου η πορεία τα 11
τελευταία χρόνια έχει ως στόχο να βγει κάτι θετικό από αυτό που μου συνέβη. Εάν
γίνει αυτό θα έχει νόημα η ατυχία μου, χωνεύεται πιο εύκολα?» τόνισε ο ίδιος
κατά την εκδήλωση.
Ήταν Οκτώβριος του 2006,
όταν ΙΧ αυτοκίνητο, κινούμενο με ιλιγγιώδη ταχύτητα επί της οδού
Ανδριανουπόλεως, ξέφυγε από το οδόστρωμα, ανέβηκε στο πεζοδρόμιο, παρασύροντας
τον ίδιο και δύο ακόμη φίλους του που ήταν πεζοί. Ο -τότε- 16 ετών μαθητής
τραυματίστηκε πιο σοβαρά από τους φίλους του. Νοσηλεύτηκε για μήνες στη Μονάδα
Εντατικής Θεραπείας του «Παπανικολάου» και στη συνέχεια μετέβη στη Σουηδία, σε
ειδικό Κέντρο Αποκατάστασης.
«Εκείνη η μέρα έσβησε από
τη μνήμη μου» δήλωσε. Έχοντας ως «μότο» ζωής να βλέπει μπροστά, δεν το έβαλε
κάτω: «Μόλις σταθεροποιήθηκε η κατάστασή μου μπήκα στο Φυσικό του ΑΠΘ και στη
συνέχεια έκανα μεταπτυχιακό στο ΠΑΜΑΚ». Στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού εκπόνησε
εργασία με αντικείμενο τα τροχαία ατυχήματα. Μεταξύ άλλων μελέτησε τα τροχαία
που συνέβησαν την περίοδο 2010-2015 στους δρόμους του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα
της έρευνας που παρουσίασε στο πολυπληθές κοινό, κατά τη συγκεκριμένη 5ετία
έχασαν τη ζωή τους 72 άτομα και 130 τραυματίστηκαν σοβαρά. Η πιο συχνή αιτία
ήταν η «ανεξέλεγκτη διάσχιση οδοστρώματος» από πεζούς, ενώ τα «κόκκινα» σημεία
του πολεοδομικού συγκροτήματος (σημεία με επαναλαμβανόμενα τροχαία) αποδείχθηκε
πως είναι η Εγνατία, η Αγίου Δημητρίου, η λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου και η Κ.
Καραμανλή. Στο πλαίσιο αυτό, διατύπωσε συγκεκριμένες «ρεαλιστικές» προτάσεις
που φθάνουν από την ενίσχυση της αστυνόμευσης έως την επιδότηση στην αγορά
κράνους για οδηγούς δικύκλων.
Πηγή:
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.