Υπάρχουν πολιτικές και διαχειριστικές ευθύνες που πρέπει να διερευνηθούν στον τρόπο λειτουργίας του παλιού, του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς, το απόγευμα της Τετάρτης. Και επιβεβαίωσε ότι ο έλεγχος της Οικονομικής Αστυνομίας στον ΟΑΣΘ ξεκίνησε μετά από σχετική αναφορά της διοίκησής του.
Μιλώντας σε εκδήλωση της δημοτικής κίνησης «Ενότητα» του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ προχώρησε στη διαπίστωση ότι η διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μέχρι πρότινος «έχει πολλά πολιτικά και διαχειριστικά κενά, πολλές διαχειριστικές και πολιτικές ευθύνες, με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο μέρος πόρων του δημοσίου να διοχετεύεται σε αυτόν τον θεσμό δυσανάλογα με το έργο που επιτελούσε».
Σημειώνεται ότι εξονυχιστικό έλεγχο στις συμβάσεις που υπογράφηκαν από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά και ενδελεχή έρευνα στις συναλλαγές που αφορούν την αγοραπωλησία μετοχών του Οργανισμού κατά τα προηγούμενα χρόνια, ξεκίνησε εδώ και λίγες ημέρες κλιμάκιο της Οικονομικής Αστυνομίας. Η παρέμβαση της Οικονομικής Αστυνομίας για τον εντοπισμό τυχόν οικονομικών ατασθαλιών και κακοδιαχείρισης της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, προκλήθηκε ύστερα από σχετική αναφορά που υπέβαλε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Αναφορικά με την εξοικονόμηση που έχει ήδη επιτευχθεί ο κ. Παππάς ανέφερε ότι «το πρώτο πεντάμηνο, από τον Αύγουστο μέχρι και τον Δεκέμβριο, έχουμε εξοικονομήσει για το Δημόσιο, το έχουμε απαλλάξει, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ένα ποσό της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ».
Μιλώντας για την «αμαρτωλή» ιστορία των μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ο Στ. Παππάς δήλωσε ότι το βασικό πρόβλημα με τους μετόχους είναι ότι οι τιμές των μετοχών που έχουν στα χέρια τους οι πρώην μέτοχοι εγγράφουν στα συμβόλαια ποσά της τάξης των 300-500 ευρώ, ενώ μπορεί να το είχαν πληρώσει κάποιες δεκάδες χιλιάδες. «Μπορώ να βεβαιώσω ότι άνθρωπος που είχε 1/8 μετοχής πλήρωσε 95.000 χιλιάδες ευρώ, και το συμβόλαιο γράφει 300 ευρώ. Αυτό μήπως είναι σκάνδαλο; Θα το βρούνε οι αρμόδιοι, και καταλαβαίνετε τι εννοώ» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Όταν παρέλαβε η νέα διοίκηση τα διαθέσιμα του ΟΑΣΘ δεν ξεπερνούσαν τις δυνατότητες διαχείρισης το πολύ για 5 μέρες, από τις 365 που έχει ο χρόνος. «Καταλαβαίνετε την ευθύνη που ανέλαβε η κυβέρνηση» σημείωσε απευθυνόμενος στο ακροατήριο, τονίζοντας ότι «για αυτό και δεν έκλειναν τις οικονομικές χρήσεις, γι’ αυτό και υπάρχει ένας νόμος ο οποίος θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή, με δική μας αίτηση έχουμε ζητήσει να πάμε στη Βουλή και να εκθέσουμε τα πολιτικά προβλήματα που προκύπτουν, διότι όλο αυτό το καθεστώς καλύπτονταν από κάποιες νομοθεσίες οι οποίες τροφοδοτούσαν όλο αυτό το αλισβερίσι».
Αναφερόμενος στο φαύλο νομικό καθεστώς με το οποίο προστατευόταν ο ΟΑΣΘ ο Στ. Παππάς ανέφερε ότι «ένας από τους νόμους που εμείς θέλουμε να καταθέσουμε στη Βουλή και να μας πούνε ποιες υπηρεσίες του κράτους τον βεβαίωσαν ως «ηθικό και νόμιμο» έκλεινε τα οικονομικά έτη 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, έναν μήνα πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 (17/12/2014) εγκρίνονταν, και προέβλεπε επίσης να κλείσει και το 2014 και να προσδιορίσει και τα επόμενα χρόνια το 2015, 2016, 2017, γιατί θέλανε να δεσμεύσουν την επόμενη κυβέρνηση για τον τρόπο χρηματοδότησης του συγκεκριμένου φορέα. Αυτό δεν μπορεί να είναι ανεκτό από εμάς».
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στο θέμα της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων σημειώνοντας ότι «μας κατηγορήσανε κάποιοι που είχαν δικά τους συμφέροντα, ότι με ποιο δικαίωμα σκορπάμε την περιουσία τους και δίνουμε «ελευθέρας» στους ανέργους, τους εξηγούμε ότι η δική μας κατεύθυνση είναι αυτή, να κάνουμε αναδιανομή, και η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων είναι μια διαδικασία αναδιανομής με την παροχή ενός μικρού κοινωνικού μισθού».
«Ζητάγανε από το δημόσιο για το δεύτερο εξάμηνο του 2015, 5, 268.000 ευρώ για την μεταφορά των ανέργων, ενώ τους πλακώνανε στο ξύλο!» τόνισε ο κ. Παππάς, ενώ ανέφερε ότι «την μεταφορά των ανέργων δωρεάν την κάναμε εμείς, και εκείνοι ζητάγανε για το ένα εξάμηνο 5 εκατομμύρια από το δημόσιο. Τι είναι αυτό; Δεν θα το χαρακτηρίσω εγώ, θα το χαρακτηρίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες φυσικά και θα παρέμβουν, δεν είμαι εδώ για να συγχωρήσω αλλά για να επιτελέσω το έργο που ανέθεσαν».
Πηγή: stokokkino.gr
Μιλώντας σε εκδήλωση της δημοτικής κίνησης «Ενότητα» του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ προχώρησε στη διαπίστωση ότι η διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μέχρι πρότινος «έχει πολλά πολιτικά και διαχειριστικά κενά, πολλές διαχειριστικές και πολιτικές ευθύνες, με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο μέρος πόρων του δημοσίου να διοχετεύεται σε αυτόν τον θεσμό δυσανάλογα με το έργο που επιτελούσε».
Σημειώνεται ότι εξονυχιστικό έλεγχο στις συμβάσεις που υπογράφηκαν από την προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά και ενδελεχή έρευνα στις συναλλαγές που αφορούν την αγοραπωλησία μετοχών του Οργανισμού κατά τα προηγούμενα χρόνια, ξεκίνησε εδώ και λίγες ημέρες κλιμάκιο της Οικονομικής Αστυνομίας. Η παρέμβαση της Οικονομικής Αστυνομίας για τον εντοπισμό τυχόν οικονομικών ατασθαλιών και κακοδιαχείρισης της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ, προκλήθηκε ύστερα από σχετική αναφορά που υπέβαλε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Αναφερόμενος στον έλεγχο που ξεκίνησε στον Οργανισμό από την Οικονομική Αστυνομία ο Στέλιος Παππάς γνωστοποίησε ότι αυτός ξεκίνησε μετά από δική του αναφορά και του διευθύνοντα συμβούλου Σάββα Παναγιωτίδη. «Δεν μπορώ να πάω να κάνω ανακρίσεις εγώ, γιατί γινόταν αυτή η μαύρη αγορά στις μετοχές, γιατί οι μετοχές αφού πουλιόντουσαν 100.000 γράφανε 300; Γιατί ενώ είχατε την υποχρέωση να έχετε αποθεματικά για την ανανέωση του στόλου έχετε μόνο 700 ευρώ; Και μας εγκαλείτε τώρα για το αν φτάνουν τα λεωφορεία» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας στις επιθέσεις που δέχεται η διοίκηση του ο Στ. Παππάς σημείωσε ότι «αρχίζουν τα κάθε είδους παπαγαλάκια μέσα στη Θεσσαλονίκη να αναθεματίζουν εμάς θεωρώντας ότι το προηγούμενο καθεστώς ήταν καλό», ενώ διεμήνυσε ότι «τα παπαγαλάκια από εμάς δεν θα πάρουν ευρώ, να είμαστε συνεννοημένοι. Γιατί όταν αναλάβαμε ερχόντουσαν κάποιοι και μας έλεγαν ότι τους χρωστάμε γιατί μας κάνανε διαφήμιση και όταν τους ζητήθηκαν δεν είχαν παραστατικά. Δεν έχουμε καμία ανάγκη να διαφημιστούμε, έχουμε υποχρέωση να δουλέψουμε και θα δουλέψουμε, και αυτή την ιστορία θα την βγάλουμε πέρα».Αναφορικά με την εξοικονόμηση που έχει ήδη επιτευχθεί ο κ. Παππάς ανέφερε ότι «το πρώτο πεντάμηνο, από τον Αύγουστο μέχρι και τον Δεκέμβριο, έχουμε εξοικονομήσει για το Δημόσιο, το έχουμε απαλλάξει, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ένα ποσό της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ».
Μιλώντας για την «αμαρτωλή» ιστορία των μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ο Στ. Παππάς δήλωσε ότι το βασικό πρόβλημα με τους μετόχους είναι ότι οι τιμές των μετοχών που έχουν στα χέρια τους οι πρώην μέτοχοι εγγράφουν στα συμβόλαια ποσά της τάξης των 300-500 ευρώ, ενώ μπορεί να το είχαν πληρώσει κάποιες δεκάδες χιλιάδες. «Μπορώ να βεβαιώσω ότι άνθρωπος που είχε 1/8 μετοχής πλήρωσε 95.000 χιλιάδες ευρώ, και το συμβόλαιο γράφει 300 ευρώ. Αυτό μήπως είναι σκάνδαλο; Θα το βρούνε οι αρμόδιοι, και καταλαβαίνετε τι εννοώ» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Όταν παρέλαβε η νέα διοίκηση τα διαθέσιμα του ΟΑΣΘ δεν ξεπερνούσαν τις δυνατότητες διαχείρισης το πολύ για 5 μέρες, από τις 365 που έχει ο χρόνος. «Καταλαβαίνετε την ευθύνη που ανέλαβε η κυβέρνηση» σημείωσε απευθυνόμενος στο ακροατήριο, τονίζοντας ότι «για αυτό και δεν έκλειναν τις οικονομικές χρήσεις, γι’ αυτό και υπάρχει ένας νόμος ο οποίος θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή, με δική μας αίτηση έχουμε ζητήσει να πάμε στη Βουλή και να εκθέσουμε τα πολιτικά προβλήματα που προκύπτουν, διότι όλο αυτό το καθεστώς καλύπτονταν από κάποιες νομοθεσίες οι οποίες τροφοδοτούσαν όλο αυτό το αλισβερίσι».
Αναφερόμενος στο φαύλο νομικό καθεστώς με το οποίο προστατευόταν ο ΟΑΣΘ ο Στ. Παππάς ανέφερε ότι «ένας από τους νόμους που εμείς θέλουμε να καταθέσουμε στη Βουλή και να μας πούνε ποιες υπηρεσίες του κράτους τον βεβαίωσαν ως «ηθικό και νόμιμο» έκλεινε τα οικονομικά έτη 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, έναν μήνα πριν από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 (17/12/2014) εγκρίνονταν, και προέβλεπε επίσης να κλείσει και το 2014 και να προσδιορίσει και τα επόμενα χρόνια το 2015, 2016, 2017, γιατί θέλανε να δεσμεύσουν την επόμενη κυβέρνηση για τον τρόπο χρηματοδότησης του συγκεκριμένου φορέα. Αυτό δεν μπορεί να είναι ανεκτό από εμάς».
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε στο θέμα της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων σημειώνοντας ότι «μας κατηγορήσανε κάποιοι που είχαν δικά τους συμφέροντα, ότι με ποιο δικαίωμα σκορπάμε την περιουσία τους και δίνουμε «ελευθέρας» στους ανέργους, τους εξηγούμε ότι η δική μας κατεύθυνση είναι αυτή, να κάνουμε αναδιανομή, και η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων είναι μια διαδικασία αναδιανομής με την παροχή ενός μικρού κοινωνικού μισθού».
«Ζητάγανε από το δημόσιο για το δεύτερο εξάμηνο του 2015, 5, 268.000 ευρώ για την μεταφορά των ανέργων, ενώ τους πλακώνανε στο ξύλο!» τόνισε ο κ. Παππάς, ενώ ανέφερε ότι «την μεταφορά των ανέργων δωρεάν την κάναμε εμείς, και εκείνοι ζητάγανε για το ένα εξάμηνο 5 εκατομμύρια από το δημόσιο. Τι είναι αυτό; Δεν θα το χαρακτηρίσω εγώ, θα το χαρακτηρίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες φυσικά και θα παρέμβουν, δεν είμαι εδώ για να συγχωρήσω αλλά για να επιτελέσω το έργο που ανέθεσαν».
Πηγή: stokokkino.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.