Στον ΟΑΣΘ παραδόθηκαν σήμερα τα πρώτα τρία, από τα συνολικά 17 αστικά λεωφορεία, που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ για ανακατασκευή, και στο εξής, κάθε εβδομάδα, θα παραδίδονται στον οργανισμό δύο με τρία οχήματα από την αμυντική βιομηχανία, όπως τονίστηκε στη διάρκεια σημερινής εκδήλωσης για την παραλαβή τους.
Συνολικά, ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει να επισκευαστούν περί τα 50 λεωφορεία, που έχουν κριθεί μη λειτουργικά και ασφαλή, ενώ το κόστος εργασιών, για κάθε ένα από αυτά, υπολογίζεται σε 8.000 με 15.000 ευρώ και αφορά σε εργασίες στο σώμα των λεωφορείων, καθώς οι μηχανικές και ηλεκτρολογικές επισκευές θα γίνονται από τα συνεργεία του οργανισμού.
"Τηρούμε την υπόσχεση που δώσαμε προ 40 ημερών στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για 50 λεωφορεία, που θα προστεθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ το επόμενο τρίμηνο", υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, ο οποίος συνοδευόμενος από μέλη της διοίκησης, αλλά και τεχνικούς του οργανισμού, επιθεώρησε τα ανακατασκευασμένα λεωφορεία, αλλά και αυτά που βρίσκονται υπό ανακατασκευή.
Η απώλεια εσόδων και η εξοικονόμηση για το ελληνικό δημόσιο
Δηλώνοντας ικανοποιημένος με την εικόνα των ανακατασκευασμένων αστικών λεωφορείων που αντίκρυσε στην εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ, ο κ. Παππάς, επισήμανε "έπρεπε πρώτα να γίνουν βήματα εξυγίανσης στον ΟΑΣΘ, και μετά να αρχίσουν να επισκευάζονται τα λεωφορεία, ώστε να μπορούμε να πληρώνουμε τους ανθρώπους της βιομηχανίας που τα φτιάχνουν". "Όταν αναλάβαμε, βρήκαμε 1 εκατ. ευρώ στους λογαριασμούς του οργανισμού, ενώ την ίδια ώρα οι οφειλές ανέρχονταν σε 106 εκατ. ευρώ", τόνισε και πρόσθεσε: "Σήμερα έχουμε μια διαχείριση και ένα ταμειακό πρόγραμμα, που μας δίνει δυνατότητα να σχεδιάζουμε σε 12μηνη κυλιόμενη προοπτική. Μπήκαμε σε ρότα που μπορούμε να επιδιορθώσουμε και να συμβάλλουμε στην εθνική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ΕΛΒΟ".
Κατά τον κ. Παππά, τον Αύγουστο του 2017, οπότε και ανέλαβε η νέα διοίκηση, ήταν σε κυκλοφορία 240 λεωφορεία, ενώ σήμερα - όπως ανέφερε - "ο αριθμός τους ανέρχεται σε 400 με 416, ενώ 180 βρίσκονται εκτός λειτουργίας".
Η επιτροπή ελέγχου εξυγίανσης του στόλου, σημείωσε ο κ. Παπάς, που ολοκληρώνει το έργο της εντός των ημερών "έχει εντοπίσει ότι από τα λεωφορεία που ήταν εκτός λειτουργίας έχουν χαθεί 41.000 ημέρες, γεγονός που ισοδυναμεί σε μεγάλη απώλεια εσόδων. Εκτιμάται ότι η απώλεια εσόδων υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ, ποσό που αυξάνεται επιπλέον σημαντικά, εάν αναλογιστεί κάποιος ότι πρέπει να καταβάλλουμε νέα κονδύλια να ανακατασκευάσουμε και να πληρώσουμε και τις εργατοώρες".
Επιπλέον, ανέφερε ότι από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 26 έως τις 28 Μαρτίου, θα ανακοινώσει ότι με τις ενέργειες της νέας διοίκησης ο οργανισμός θα εξοικονομήσει φέτος 22 - 23 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο.
Από την πλευρά του ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Δημήτρης Kατιρτζής, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι το πρόγραμμα του ΟΑΣΘ, διατηρεί τη βιομηχανία σε ετοιμότητα μεν, αλλά είναι πολύ μικρού προϋπολογισμού, βάσει των αναγκών της. Για τις επιδιορθώσεις των αστικών λεωφορείων, όπως είπε, εργάζονται περί τα 40-50 άτομα, όταν το τεχνικό προσωπικό της ΕΛΒΟ είναι 230 εργαζόμενοι, από τους συνολικά 325 που απασχολούνται στην εταιρεία.
Ο κ. Κατιρτζής, χαρακτήρισε "άψογη" τη συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και σημείωσε ότι "δεν δίνουμε μόνο τα οχήματα, αλλά και μια ακτινογραφία με τις εργασίες που απαιτούνται να γίνουν προκειμένου να είναι λειτουργικά και ασφαλή και να έχουν και ζωή άνω των πέντε με επτά χρόνων στους δρόμους".
Ενδιαφέρον από την Αίγυπτο και το Ιράκ για συνεργασίες
Για τις θετικές εξελίξεις, που προοιωνίζουν ένα ευοίωνο μέλλον για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μίλησε ο γενικός εμπορικός διευθυντής της εταιρίας, Δημήτρης Κατερτζής, ύστερα από σχετικές ερωτήσεις του ΑΠΕ - ΜΠΕ και ξεκαθαρίζοντας ότι "εάν αυτά που εξελίσσονται το τελευταίο διάστημα ευοδωθούν, και σε συνδυασμό με την συνεργασία της βιομηχανίας με τον ΟΑΣΘ, τότε για τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, η αμυντική βιομηχανία δεν θα απασχολήσει την ελληνική κυβέρνηση".
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ήδη υπογραφεί η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου, για την ανακατασκευή 92 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης, τύπου BMP1 (τα λεγόμενα ΤΟΜΑ), και όπως διευκρίνισε αφορά σε ένα τετραετές πρόγραμμα, ύψους 5 έως 6 εκατ. ευρώ. Όπως εξήγησε ο κ. Κατερτζής, "η ΕΛΒΟ θα βάλει τη δουλειά, ενώ τα υλικά και το know how, για την ανακατασκευή των προαναφερόμενων αρμάτων, θα το πάρουμε από το εξωτερικό".
Διευκρίνισε ότι το προαναφερόμενο πρόγραμμα ήταν αρχικά διετίας, ωστόσο, όπως είπε, "αναγκαστήκαμε να το κάνουμε τετραετίας, λόγω έλλειψης budget της αιγυπτιακής κυβέρνησης, αλλά και της υποτίμησης της λίρας, που τον Αύγουστο ήταν ένα ευρώ προς επτά λίρες και σήμερα η αναλογία διαμορφώνεται σε ένα προς 23".
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συνολικά, ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει να επισκευαστούν περί τα 50 λεωφορεία, που έχουν κριθεί μη λειτουργικά και ασφαλή, ενώ το κόστος εργασιών, για κάθε ένα από αυτά, υπολογίζεται σε 8.000 με 15.000 ευρώ και αφορά σε εργασίες στο σώμα των λεωφορείων, καθώς οι μηχανικές και ηλεκτρολογικές επισκευές θα γίνονται από τα συνεργεία του οργανισμού.
"Τηρούμε την υπόσχεση που δώσαμε προ 40 ημερών στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για 50 λεωφορεία, που θα προστεθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ το επόμενο τρίμηνο", υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, ο οποίος συνοδευόμενος από μέλη της διοίκησης, αλλά και τεχνικούς του οργανισμού, επιθεώρησε τα ανακατασκευασμένα λεωφορεία, αλλά και αυτά που βρίσκονται υπό ανακατασκευή.
Η απώλεια εσόδων και η εξοικονόμηση για το ελληνικό δημόσιο
Δηλώνοντας ικανοποιημένος με την εικόνα των ανακατασκευασμένων αστικών λεωφορείων που αντίκρυσε στην εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ, ο κ. Παππάς, επισήμανε "έπρεπε πρώτα να γίνουν βήματα εξυγίανσης στον ΟΑΣΘ, και μετά να αρχίσουν να επισκευάζονται τα λεωφορεία, ώστε να μπορούμε να πληρώνουμε τους ανθρώπους της βιομηχανίας που τα φτιάχνουν". "Όταν αναλάβαμε, βρήκαμε 1 εκατ. ευρώ στους λογαριασμούς του οργανισμού, ενώ την ίδια ώρα οι οφειλές ανέρχονταν σε 106 εκατ. ευρώ", τόνισε και πρόσθεσε: "Σήμερα έχουμε μια διαχείριση και ένα ταμειακό πρόγραμμα, που μας δίνει δυνατότητα να σχεδιάζουμε σε 12μηνη κυλιόμενη προοπτική. Μπήκαμε σε ρότα που μπορούμε να επιδιορθώσουμε και να συμβάλλουμε στην εθνική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ΕΛΒΟ".
Κατά τον κ. Παππά, τον Αύγουστο του 2017, οπότε και ανέλαβε η νέα διοίκηση, ήταν σε κυκλοφορία 240 λεωφορεία, ενώ σήμερα - όπως ανέφερε - "ο αριθμός τους ανέρχεται σε 400 με 416, ενώ 180 βρίσκονται εκτός λειτουργίας".
Η επιτροπή ελέγχου εξυγίανσης του στόλου, σημείωσε ο κ. Παπάς, που ολοκληρώνει το έργο της εντός των ημερών "έχει εντοπίσει ότι από τα λεωφορεία που ήταν εκτός λειτουργίας έχουν χαθεί 41.000 ημέρες, γεγονός που ισοδυναμεί σε μεγάλη απώλεια εσόδων. Εκτιμάται ότι η απώλεια εσόδων υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ, ποσό που αυξάνεται επιπλέον σημαντικά, εάν αναλογιστεί κάποιος ότι πρέπει να καταβάλλουμε νέα κονδύλια να ανακατασκευάσουμε και να πληρώσουμε και τις εργατοώρες".
Επιπλέον, ανέφερε ότι από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 26 έως τις 28 Μαρτίου, θα ανακοινώσει ότι με τις ενέργειες της νέας διοίκησης ο οργανισμός θα εξοικονομήσει φέτος 22 - 23 εκατ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο.
Από την πλευρά του ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Δημήτρης Kατιρτζής, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι το πρόγραμμα του ΟΑΣΘ, διατηρεί τη βιομηχανία σε ετοιμότητα μεν, αλλά είναι πολύ μικρού προϋπολογισμού, βάσει των αναγκών της. Για τις επιδιορθώσεις των αστικών λεωφορείων, όπως είπε, εργάζονται περί τα 40-50 άτομα, όταν το τεχνικό προσωπικό της ΕΛΒΟ είναι 230 εργαζόμενοι, από τους συνολικά 325 που απασχολούνται στην εταιρεία.
Ο κ. Κατιρτζής, χαρακτήρισε "άψογη" τη συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και σημείωσε ότι "δεν δίνουμε μόνο τα οχήματα, αλλά και μια ακτινογραφία με τις εργασίες που απαιτούνται να γίνουν προκειμένου να είναι λειτουργικά και ασφαλή και να έχουν και ζωή άνω των πέντε με επτά χρόνων στους δρόμους".
Ενδιαφέρον από την Αίγυπτο και το Ιράκ για συνεργασίες
Για τις θετικές εξελίξεις, που προοιωνίζουν ένα ευοίωνο μέλλον για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μίλησε ο γενικός εμπορικός διευθυντής της εταιρίας, Δημήτρης Κατερτζής, ύστερα από σχετικές ερωτήσεις του ΑΠΕ - ΜΠΕ και ξεκαθαρίζοντας ότι "εάν αυτά που εξελίσσονται το τελευταίο διάστημα ευοδωθούν, και σε συνδυασμό με την συνεργασία της βιομηχανίας με τον ΟΑΣΘ, τότε για τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, η αμυντική βιομηχανία δεν θα απασχολήσει την ελληνική κυβέρνηση".
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ήδη υπογραφεί η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου, για την ανακατασκευή 92 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης, τύπου BMP1 (τα λεγόμενα ΤΟΜΑ), και όπως διευκρίνισε αφορά σε ένα τετραετές πρόγραμμα, ύψους 5 έως 6 εκατ. ευρώ. Όπως εξήγησε ο κ. Κατερτζής, "η ΕΛΒΟ θα βάλει τη δουλειά, ενώ τα υλικά και το know how, για την ανακατασκευή των προαναφερόμενων αρμάτων, θα το πάρουμε από το εξωτερικό".
Διευκρίνισε ότι το προαναφερόμενο πρόγραμμα ήταν αρχικά διετίας, ωστόσο, όπως είπε, "αναγκαστήκαμε να το κάνουμε τετραετίας, λόγω έλλειψης budget της αιγυπτιακής κυβέρνησης, αλλά και της υποτίμησης της λίρας, που τον Αύγουστο ήταν ένα ευρώ προς επτά λίρες και σήμερα η αναλογία διαμορφώνεται σε ένα προς 23".
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.