Ο
δήμος Θεσσαλονίκης ολοκληρώνει τις διαδικασίες του διαγωνισμού που προκήρυξε
για την καθιέρωση ενός νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο και σε
άλλες κομβικές ζώνες της πόλης. Ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός αναμένεται να
ολοκληρωθεί σήμερα με την κατακύρωση του αποτελέσματος από την οικονομική
επιτροπή του δήμου.
Το
νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης ωστόσο εκτιμάται ότι δεν θα τεθεί σε ισχύ
πριν από την άνοιξη του 2016, καθώς ο ανάδοχος θα χρειαστεί ένα διάστημα
περίπου τριών μηνών, για να το αναπτύξει.
Άλλωστε και η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία που θα αναλάβει την υλοποίηση του εγχειρήματος θα γίνει έπειτα από περίπου ένα δίμηνο, καθώς λόγω του τεράστιου προϋπολογισμού του έργου, που ξεπερνά το ύψος των 34,8 εκατ. ευρώ, θα απαιτηθεί προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο.
Άλλωστε και η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία που θα αναλάβει την υλοποίηση του εγχειρήματος θα γίνει έπειτα από περίπου ένα δίμηνο, καθώς λόγω του τεράστιου προϋπολογισμού του έργου, που ξεπερνά το ύψος των 34,8 εκατ. ευρώ, θα απαιτηθεί προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο.
Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Σε πρώτη φάση το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα ισχύσει στην περιοχή της πρώτης δημοτικής κοινότητας, η οποία καλύπτει το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ακόμη θα εφαρμοστεί στον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας, όπως και σε κεντρικούς δρόμους της τρίτης δημοτικής κοινότητας και ειδικότερα στην Αγίου Δημητρίου, στην Κασσάνδρου και στην Ολυμπιάδος. Η επέκταση στις περιοχές της Τούμπας και της Χαριλάου θα γίνει σε επόμενη φάση.
Με την ανάπτυξη του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ο δήμος Θεσσαλονίκης προσβλέπει σε βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη κατά 20% αλλά και σε σημαντικά οικονομικά οφέλη, που δεν αποκλείεται να υπερβαίνουν ακόμη και το 1 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Σε πρώτη φάση το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα ισχύσει στην περιοχή της πρώτης δημοτικής κοινότητας, η οποία καλύπτει το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ακόμη θα εφαρμοστεί στον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας, όπως και σε κεντρικούς δρόμους της τρίτης δημοτικής κοινότητας και ειδικότερα στην Αγίου Δημητρίου, στην Κασσάνδρου και στην Ολυμπιάδος. Η επέκταση στις περιοχές της Τούμπας και της Χαριλάου θα γίνει σε επόμενη φάση.
Με την ανάπτυξη του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ο δήμος Θεσσαλονίκης προσβλέπει σε βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη κατά 20% αλλά και σε σημαντικά οικονομικά οφέλη, που δεν αποκλείεται να υπερβαίνουν ακόμη και το 1 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
8.041 Θέσεις στάθμευσης
Με την έναρξη εφαρμογής του συστήματος οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν δωρεάν σε σειρά δρόμων, που δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικοί. Στους άξονες που παρουσιάζουν μεγάλη εμπορική κίνηση θα μπορούν να σταθμεύουν επί πληρωμή οι επισκέπτες κάθε περιοχής για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των τεσσάρων ωρών.
Στη ζώνη όπου σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί το νέο σύστημα θα διατεθούν 6.054 θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους και 1.987 για τους επισκέπτες. Η ελεγχόμενη στάθμευση στις αποκλειστικές θέσεις επισκεπτών θα λειτουργεί τις καθημερινές από τις 8 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί μέχρι τις 4 μετά το μεσημέρι. Τις υπόλοιπες ώρες, δηλαδή από τις 9 το βράδυ μέχρι και τις 8 την επομένη το πρωί, οι θέσεις των επισκεπτών θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους μόνιμους κατοίκους χωρίς χρέωση.
Με την έναρξη εφαρμογής του συστήματος οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν δωρεάν σε σειρά δρόμων, που δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικοί. Στους άξονες που παρουσιάζουν μεγάλη εμπορική κίνηση θα μπορούν να σταθμεύουν επί πληρωμή οι επισκέπτες κάθε περιοχής για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των τεσσάρων ωρών.
Στη ζώνη όπου σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί το νέο σύστημα θα διατεθούν 6.054 θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους και 1.987 για τους επισκέπτες. Η ελεγχόμενη στάθμευση στις αποκλειστικές θέσεις επισκεπτών θα λειτουργεί τις καθημερινές από τις 8 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί μέχρι τις 4 μετά το μεσημέρι. Τις υπόλοιπες ώρες, δηλαδή από τις 9 το βράδυ μέχρι και τις 8 την επομένη το πρωί, οι θέσεις των επισκεπτών θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους μόνιμους κατοίκους χωρίς χρέωση.
Χρέωση ανά λεπτό
Στο δήμο Θεσσαλονίκης τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των 1,70 ευρώ ανά ώρα. Με την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος πάντως η χρέωση των οδηγών θα γίνεται ανά λεπτό και όχι ανά ώρα στάθμευσης, όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Βάσει του ισχύοντος τιμολογίου κάθε χρήστης θα χρεώνεται με 0,0283 ευρώ ανά λεπτό στάθμευσης.
Οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα λαμβάνουν ένα ειδικό σήμα, το οποίο θα τοποθετούν σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητό τους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν εντελώς δωρεάν. Παράλληλα στο νέο σύστημα θα καταχωρούνται σε ειδική κατηγορία με μηδενική χρέωση τα άτομα με αναπηρίες, ενώ θα προβλεφθούν εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, όπως ενδεικτικά οι φοιτητές ή οι ηλικιωμένοι. Αντίθετα δεν θα προβλεφθεί ειδικό τιμολόγιο για όσους εργάζονται στο εμπορικό κέντρο, καθώς στόχος του δήμου είναι να αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση. Εξάλλου θεωρείται ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των εργαζομένων στο κέντρο, ώστε να μη χρειάζεται να μετακινούνται στην εργασία τους με τα ιδιωτικά αυτοκίνητά τους.
Στο δήμο Θεσσαλονίκης τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των 1,70 ευρώ ανά ώρα. Με την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος πάντως η χρέωση των οδηγών θα γίνεται ανά λεπτό και όχι ανά ώρα στάθμευσης, όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Βάσει του ισχύοντος τιμολογίου κάθε χρήστης θα χρεώνεται με 0,0283 ευρώ ανά λεπτό στάθμευσης.
Οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα λαμβάνουν ένα ειδικό σήμα, το οποίο θα τοποθετούν σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητό τους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν εντελώς δωρεάν. Παράλληλα στο νέο σύστημα θα καταχωρούνται σε ειδική κατηγορία με μηδενική χρέωση τα άτομα με αναπηρίες, ενώ θα προβλεφθούν εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, όπως ενδεικτικά οι φοιτητές ή οι ηλικιωμένοι. Αντίθετα δεν θα προβλεφθεί ειδικό τιμολόγιο για όσους εργάζονται στο εμπορικό κέντρο, καθώς στόχος του δήμου είναι να αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση. Εξάλλου θεωρείται ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των εργαζομένων στο κέντρο, ώστε να μη χρειάζεται να μετακινούνται στην εργασία τους με τα ιδιωτικά αυτοκίνητά τους.
Μέσω κινητού τηλεφώνου
Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς οι υπηρεσίες θα παρέχονται είτε μέσω τηλεφωνικού κέντρου είτε μέσω ιστοσελίδας ή μέσω εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Μάλιστα θα είναι και πολυγλωσσικό.
Οι χρήστες μεταξύ άλλων θα έχουν τη δυνατότητα να καλούν δωρεάν από οποιοδήποτε κινητό ένα συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο, ώστε να ξεκινούν τη χρέωση στάθμευσης, μόλις παρκάρουν, δηλώνοντας την πινακίδα του αυτοκινήτου τους. Με τον ίδιο τρόπο θα λήγει και η χρέωση, όταν κάποιος οδηγός θα είναι έτοιμος να φύγει. Ακόμη οι οδηγοί θα μπορούν να στείλουν μήνυμα μέσω κινητού ή να ξεκινήσουν τη χρέωση μέσω διαδικτύου. Εναλλακτικά θα τους προσφέρεται η δυνατότητα να προμηθευτούν κάρτα τηλεφωνικού χρόνου στάθμευσης. Κάθε χρήστης πρέπει να έχει εγγραφεί στο σύστημα δηλώνοντας τα στοιχεία του οχήματός του και τον τρόπο πληρωμής που επιλέγει (π.χ. στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας).
Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς οι υπηρεσίες θα παρέχονται είτε μέσω τηλεφωνικού κέντρου είτε μέσω ιστοσελίδας ή μέσω εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Μάλιστα θα είναι και πολυγλωσσικό.
Οι χρήστες μεταξύ άλλων θα έχουν τη δυνατότητα να καλούν δωρεάν από οποιοδήποτε κινητό ένα συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο, ώστε να ξεκινούν τη χρέωση στάθμευσης, μόλις παρκάρουν, δηλώνοντας την πινακίδα του αυτοκινήτου τους. Με τον ίδιο τρόπο θα λήγει και η χρέωση, όταν κάποιος οδηγός θα είναι έτοιμος να φύγει. Ακόμη οι οδηγοί θα μπορούν να στείλουν μήνυμα μέσω κινητού ή να ξεκινήσουν τη χρέωση μέσω διαδικτύου. Εναλλακτικά θα τους προσφέρεται η δυνατότητα να προμηθευτούν κάρτα τηλεφωνικού χρόνου στάθμευσης. Κάθε χρήστης πρέπει να έχει εγγραφεί στο σύστημα δηλώνοντας τα στοιχεία του οχήματός του και τον τρόπο πληρωμής που επιλέγει (π.χ. στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας).
Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία σε ρεπορτάζ της Βαρβάρας Ζούκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.