Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Ερωτηματικά για τη στάση του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα του ΟΛΘ

Ερωτηματικά και ανησυχίες εγείρονται από τους χειρισμούς του ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντείνοντας το κλίμα αμφιβολίας και καχυποψίας, όπως αναφέρει σε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ της stokokkino.gr η Ευγενία Χατζηγεωργίου.

Τη Δευτέρα ανακοινώθηκε πως αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (VDR) η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΘ για τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Θεσσαλονίκης.  Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν πως θα υπάρχει δέσμευση για υποχρεωτικές επενδύσεις της τάξης των 220 εκατ. ευρώ για τον ιδιώτη που θα αγοράσει το μετοχικό πακέτο του ελληνικού δημοσίου στην ΟΛΘ Α.Ε.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης στο οποίο κατέληξε ομόφωνα η κοινή επιτροπή που είχε συσταθεί από τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών και τον ΟΛΘ, το ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων ήταν 308,9 εκατομμύρια. Οπότε δημιουργούνται ερωτήματα για τον στρατηγικό σχεδιασμό που υπάρχει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης- για τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξής του-, καθώς δεν ξεκαθαρίζεται αφενός ο χρόνος υλοποίησης των επενδύσεων αυτών και αφετέρου εάν θα είναι οι μόνες. Υπενθυμίζεται πως η διαγωνιστική διαδικασία αφορά την απόκτηση του 51% της ΟΛΘ ΑΕ με δέσμευση και του υπόλοιπου 16% εντός της πενταετίας.
 
Επιπλέον, άνθρωποι που γνωρίζουν τα του λιμανιού, εκφράζουν φόβους μήπως το τελικό ποσό των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι κάτω ακόμη από τα 220 εκατομμύρια ευρώ, μετά τα σχόλια και τις παρατηρήσεις που θα υποβάλουν οι υποψήφιοι επενδυτής επι της σύμβασης παραχώρησης που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (VDR).
 
Ζητήματα εγείρονται όμως και όσον αφορά τα εργασιακά και εάν θα υπάρξει διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων και των θέσεων εργασίας. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, οι οποίοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, υπογραμμίζουν την ανάγκη να διατηρηθεί και να αυξηθεί το μόνιμο προσωπικό και να διασφαλιστεί το θεσμικό πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Ακόμη, προβληματισμός επικρατεί όσον αφορά το θέμα του δημόσιου χώρου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πρόταση των υπουργείων εξαιρούνται από την παραχώρηση στον ιδιώτη και μένουν στο δημόσιο όλα τα κτίρια και οι υπαίθριοι χώροι της Α’ προβλήτας εκτός από το κτίριο διοίκησης, το kitchen bar και την Αποθήκη 1.  Στα σχέδια ωστόσο του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως δεν περιλαμβάνεται η εξαίρεση συγκεκριμένων χώρων στο λιμάνι, αλλά προκρίνεται η πλήρης ιδιωτικοποίηση και η παραχώρηση όλων των χώρων στον ιδιώτη επενδυτή. 

Σημειώνεται πως για το θέμα της εξαίρεσης χώρων από την παραχώρηση στον ιδιώτη, η επιτροπή του ΟΛΘ δεν έλαβε επί της ουσίας θέση, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η επιτροπή διαφώνησε στην πρόταση μη μπαίνοντας στην ουσία, με το σκεπτικό ότι δεν μπορούν τα μέλη του ΔΣ και τα στελέχη του ΟΛΘ ως ΑΕ να συναινέσουν στο να μειωθούν οι χώροι που του έχουν παραχωρηθεί και που του αποφέρουν έσοδα, καθώς κάτι τέτοιο θα ζημίωνε τον Οργανισμό και οι ίδιοι θα μπορούσαν να κατηγορηθούν για απιστία.

Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τη διαδικασία το επόμενο διάστημα, μετά την ανάρτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (VDR) της σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΘ, οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ερωτήσεις στο data room και σε δεύτερο χρόνο να υποβάλουν και τα σχόλιά τους. Ακολούθως το ΤΑΙΠΕΔ θα συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων για να ψηφίσει το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ενώ κρίσιμο σημείο θεωρείται η κύρωση στη Βουλή της νέας σύμβασης παραχώρησης.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται ο «χορός» των επισκέψεων των υποψήφιων αγοραστών για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ήδη το έχουν επισκεφτεί αντιπροσωπείες της ICTS από τις Φιλιππίνες, της ιαπωνικής Mitsui και της ΑPM Terminals B.V, που είναι θυγατρική της δανέζικης Maersk. Επίσης, την επομένη εβδομάδα αναμένεται να υπάρξει επίσκεψη αντιπροσωπείας της Deutsche Invest Equity Partners GmbH και το επόμενο διάστημα στο λιμάνι αναμένεται να βρεθούν και εκπρόσωποι της P&O Steam Navigation Company, θυγατρικής της Dubai Ports. Επίσης δεν αποκλείεται να πραγματοποιήσει επίσκεψη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και αντιπροσωπεία των ρωσικών σιδηροδρόμων. 


Πηγή: Stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.