Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Αισθητή μείωση όγκου πωλήσεων στα καταστήματα


Παρά τις προσφορές, οι πολίτες κοιτάζουν αλλά δεν ψωνίζουν

Σε διαδικασία βύθισης συνεχίζει ο όγκος των πωλήσεων από τα κάθε είδους καταστήματα λιανικής, όπως και όλοι οι δείκτες μέτρησης της οικονομικής δραστηριότητας, συνολικά και το παραγόμενο ΑΕΠ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) ο όγκος των εμπορευμάτων που πουλήθηκαν από τα καταστήματα λιανικής, για το 7μηνο Γενάρη με Ιούλη του 2011 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, κατρακύλησε με ρυθμό11,5%

Το γεγονός αυτό, αντανακλά τη συρρίκνωση των λαϊκών εισοδημάτων, τη μαζική ανεργία, τη φτώχεια για ακόμη μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού. Η διαδικασία της οικονομικής κρίσης έρχεται να εξαϋλώσει και τους τζίρους στα μικρομάγαζα, να επιταχύνει και τα «λουκέτα» για τους αυτοαπασχολούμενους, να αφήσει το πεδίο ελεύθερο στις ισχυρές επιχειρήσεις και τα μονοπώλια. Χαρακτηριστικό της κατάστασης αποτελεί και το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων από τα καταστήματα ειδών διατροφής κατέγραψε πτώση σε ποσοστό 7,7%.
Οι ρυθμοί κατρακύλας, σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, διαμορφώνεται ως εξής: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ) 5,7%. Τρόφιμα - ποτά - καπνός 14%. Ενδυση - υπόδηση 18,2%. Καύσιμα - λιπαντικά αυτοκινήτων 16,3%. Φαρμακευτικά - καλλυντικά 12,6% κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.