του Γιώργου Μητράκη
Η οικονομική κρίση φαίνεται να
δίνει μία ακόμη ευκαιρία στην ανατολική παράλια ζώνη της Θεσσαλονίκης. Τα
μεγάλα εμπόδια και η μεγάλη πρόκληση για την τοπική κοινωνία.
Μέχρι
τη δεκαετία του 1970 η Περαία, το Μπαξέ Τσιφλίκι, η Αγία Τριάδα, η Μηχανιώνα
και η Επανομή ήταν οι παραθαλάσσιες δημοφιλείς τοποθεσίες για τους
Θεσσαλονικείς. Αρκετοί, μάλιστα, διατηρούσαν στην περιοχή του σημερινού δήμου
Θερμαϊκού εξοχικά σπίτια και πολλοί έκαναν στις πλαζ τα καλοκαιρινά τους μπάνια
και επισκέπτονταν τα παραθαλάσσια ταβερνάκια για το πατροπαράδοτο ουζάκι.
Επίσης, τα κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας και της Επανομής, καθώς και κάποιες
ξενοδοχειακές μονάδες.
Μετά η ρύπανση
του Θερμαϊκού, η αλόγιστη συμπεριφορά των ντόπιων που
ανέπτυξαν τον τόπο τους καθέτως και όχι οριζοντίως και η ανάπτυξη του βιοτικού
επιπέδου ανέδειξαν τη Χαλκιδική ως τουριστικό «επίνειο» της Θεσσαλονίκης.
«Αμυνόμενα» τα ανατολικά προάστια της πόλης εξελίχθηκαν σε τόπο πρώτης
κατοικίας, κάτι που υποβάθμισε ακόμη περισσότερο την τουριστική τους διάσταση.
Η
οικονομική κρίση φαίνεται να δίνει μία ακόμη ευκαιρία στην ανατολική παράλια
ζώνη της ευρύτερης Θεσσαλονίκης. Την Πρωτομαγιά –μετά από πολλά χρόνια- το
μποτιλιάρισμα στο δρόμο που οδηγεί από το αεροδρόμιο προς τον δήμο Θερμαϊκού
ήταν μεγάλο. Ευθέως συγκρίσιμο με το μποτιλιάρισμα προς τη Χαλκιδική. Πολλοί
Θεσσαλονικείς βγήκαν να κάνουν τη βόλτα τους στον ήλιο στην Περαία, το Μπαξέ
Τσιφλίκι, την Επανομή. Τα μαγαζιά «βούλιαξαν» και οι δρόμοι γέμισαν… λαμαρίνες.
Οι
εκτιμήσεις επιμένουν ότι με τη βοήθεια της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που
αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι τις επόμενες εβδομάδες, τα χωριά του δήμου
Θερμαϊκού μπορεί να γίνουν και πάλι ελκυστικοί προορισμοί για τους
Θεσσαλονικείς. Είναι κοντά και τα έξοδα για να φτάσει κανείς περιορισμένα.
Μόνο
που η πολυκοσμία της Πρωτομαγιάς ανέδειξε τα προβλήματα που υπάρχουν και
συνιστούν ανασταλτικούς παράγοντες για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Πρωτίστως η προβληματική πρόσβαση, αφού από το αεροδρόμιο μέχρι το Μηδέν και
από την ανατολική είσοδο της Περαίας και πέρα η κατάσταση θυμίζει δεκαετία του
1950. Δρόμοι στενοί και προβληματικοί από τη μια. Άπειρα αυτοκίνητα από την
άλλη. Πραγματικός εφιάλτης τις ώρες αιχμής. Εξίσου σοβαρό είναι το πρόβλημα της
θάλασσας, αφού παρά την πολύχρονη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού της
Θεσσαλονίκης που έχει συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του Θερμαϊκού κόλπου
και τις «μπλε σημαίες» με τις οποίες η ΕΕ σηματοδοτεί τις ακτές της περιοχής, η
δυσπιστία του κόσμου να βουτήξει στη θάλασσα παραμένει.
Για
την περιοχή του δήμου Θερμαϊκού –τη δημοτική αρχή, τους επαγγελματίες, την
κοινωνία ευρύτερα- η πρόκληση είναι μεγάλη. Ο τουρισμός –πρωτίστως ο
εσωτερικός, ακόμη και ο ημερήσιος- μπορεί να συμβάλλει σε πλούτο και θέσεις
εργασίας. Το αστικό κέντρο του ενός εκατ. κατοίκων είναι πολύ κοντά και η
ανάγκη για οικονομικές εξόδους μεγάλη. Θα τα καταφέρουν;
Πηγή: Voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.