Πέμπτη, 21 Μαΐου 2015

Υπουργείο Εσωτερικών προς Δήμους Κεντρ. Μακεδονίας: "Πάρτε μέτρα για την αποκατάσταση των χωματερών"

Την επιτάχυνση των απαραίτητων ενεργειών ώστε να αποκατασταθούν άμεσα 49 χωματερές στην Κεντρική Μακεδονία για να αποφευχθεί η πληρωμή προστίμων και να λυθεί ένα χρόνιο περιβαλλοντικό πρόβλημα, αποφάσισε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι Γενικοί Γραμματείς Κώστας Πουλάκης και Ευάγγελος Καπετάνιος, καθώς και εκπρόσωποι των υπουργείων Περιβάλλοντος και Οικονομίας ζήτησαν από τους δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας να επισπεύσουν τις σχετικές διαδικασίες και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που διαιωνίζεται επί δεκαετίες και πλήττει τη χώρα περιβαλλοντικά και οικονομικά, καθώς εντός των διοικητικών τους ορίων υπάρχουν μη αποκατεστημένοι Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ).
Με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, στις 2 Ιουνίου 2014, η χώρα θα καταβάλλει ανά εξάμηνο 80.000 ευρώ για κάθε ΧΑΔΑ που είναι σε λειτουργία και 40.000 ευρώ όταν η χωματερή έχει κλείσει, αλλά δεν έχει αποκατασταθεί περιβαλλοντικά. Στην Κεντρική Μακεδονία είχαν ήδη κλείσει όλες οι ανεξέλεγκτες χωματερές, ωστόσο, εκκρεμούσε η αποκατάσταση 64 από αυτές. Στο διάστημα του ενός έτους που μεσολάβησε έχουν αποκατασταθεί μόλις 15, με αποτέλεσμα, σε λίγες ημέρες, εάν δεν υπάρξει εξέλιξη, η χώρα να καταβάλει για τους 49 ΧΑΔΑ της Κεντρικής Μακεδονίας πρόστιμο ύψους 1.960.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι για το σύνολο της χώρας η χρηματική ποινή στις 2 Ιουνίου αναμένεται να αγγίξει τα 11.000.000 ευρώ.
Πέραν των προστίμων, η άμεση αποκατάσταση των χωματερών κρίνεται αναγκαία και διότι από το νέο έτος διακόπτεται η σχετική κοινοτική ενίσχυση και πλέον τα απαιτούμενα έργα θα πρέπει να εκτελεστούν αποκλειστικά με εθνικούς πόρους.

Στην ίδια σύσκεψη, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προκρίθηκε ως μακροπρόθεσμη προοπτική η δημιουργία μικρών Χώρων Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ), όπως ορίζει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία, καθώς είναι χαμηλής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, μικρότερου οικονομικού κόστους και ταχύτερης ολοκλήρωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου