Κωνσταντίνος Μαλέας (1879-1928) "Παραλία Αττικής" |
Αριστείδης Γλύκας (1870-1940) "Πολεμικό πλοίο" |
Πολύκλειτος Ρέγκος (1903-1984) "Αυλή Μοναστηριού" |
Όπως σημειώνει ο ιδιοκτήτης του δημοπρατικού οίκου Hellenic Auctions Θάνος Ευαγγελινός στον πρόλογο του καταλόγου της δημοπρασίας, η τέχνη, κάτω από την απειλή της κρίσης, εκεί που όλα έδειχναν να καταρρέουν, έμοιαζε για κάποιους πολυτέλεια. Και προσθέτει:
"Μετά από πολύ επιμονή και υπομονή ψηλαφίζοντας στο μισοσκότεινο τούνελ, όσοι αγαπήσαμε και πιστέψαμε στην τέχνη ως κραυγή, φωνή, φως, αναλγητικό φάρμακο, δικαιωνόμαστε σιγά-σιγά. Γιατί η τέχνη με την τεράστια δυναμική της στον κοινωνικοπολιτικό της ρόλο, όξυνε το βλέμμα προς μία καθαρότερη θέαση των πραγμάτων, ώστε να κατανοήσουμε την κρίση και να βρούμε το δρόμο εξόδου από αυτήν.
Λίγο αχνά και μουδιασμένα, σαν να φτάσαμε σε μια εγκοπή του χρόνου που τα πράγματα δείχνουν να αρχίζουν να σταθεροποιούνται πια κάπου, να αποκτούν θετικό πρόσημο, αποκαλύπτοντας μια χαραμάδα ελπίδας. Αυτή η χαραμάδα αυτή η ρωγμή, είναι η επιβράβευση ότι όχι μόνο σταθήκαμε στα πόδια μας, αλλά γίναμε και σοφότεροι. Μας δίνειτην αίσθηση της ανάδυσης από τον ψυχοφθόρο μετεωρισμό των τελευταίων χρόνων, γεμάτων με δοκιμασίες αλλά και ανήθικες επιθέσεις συνανθρώπων μας, που δεν κατάφεραν να κρατηθούν στο ύψος των περιστάσεων".
Σημειώνεται ότι ο καλά φροντισμένος και πλούσια εικονογραφημένος κατάλογος της δημοπρασίας, αποτελεί από μόνος του ένα σημαντικό βιβλίο τέχνης, με σπουδαία μοναδικά έργα των καταξιωμένων μεγάλων καλλιτεχνών.
Νικόλαος Χειμωνάς (1886-1929) "Τοπίο" |
Σπύρος Παπαλουκάς (1892-1957) "Καφενείο στην πλατεία της Μυτιλήνης" |
Σπύρος Βασιλείου (1902-1985) "Το καφεδάκι" |
Νίκος Κεσσανλής (1930-2005) "Λεύκες" |
Δημήτριος Μυταράς (1934-2017) "Ιστιοφόρο" |
Δημήτριος Ξανθούδης (1917-2010) "Άνω πόλη", Θεσσαλονίκη 1982 |
Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας (1906-1990) "Τοπίο" |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.