Με
χαράτσι κατά 20% στις τιμές των εισιτηρίων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία,
δρομολογούνται στα μέσα Μαϊου τα δύο καραβάκια που θα κάνουν τη διαδρομή από το
λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τους Νέους Επιβάτες, ενώ από την 1η
Ιουλίου θα δρομολογηθεί κι’ ένα τρίτο καραβάκι, που θα πιάνει και Αγία Τριάδα,
σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ της Φανής Σοβιτσλή, που δημοσιεύθηκε
στη Μακεδονία της Κυριακής.
Όπως
αναφέρεται αναλυτικά στο δημοσίευμα:
«Με
δύο καραβάκια, τα οποία θα αποπλεύσουν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα μέσα
Μαΐου, αρχίζει για τρίτη χρονιά φέτος η πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας
αστικής συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό κόλπο, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες
μετακίνησης των Θεσσαλονικέων και των τουριστών. Από τον Μάιο έως τα τέλη
Ιουνίου πανιά θα ανοίξουν ο «Κωνσταντής» και ο «Άγιος Γεώργιος», συνολικής
δυναμικότητας 200 ατόμων, ενώ από την 1η Ιουλίου θα προστεθεί ακόμη ένα πλοίο,
ο «Θερμαϊκός», για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση εν μέσω θέρους.
Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα
λειτουργήσει με τρία επιβατικά καραβάκια μέχρι και τις 31 Αυγούστου, ενώ στόχος
είναι δρομολόγια να γίνονται και το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, εφόσον το
επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της
πλοιοκτήτριας εταιρείας που υλοποιεί το έργο, «Thessaloniki Waterways», τα
δρομολόγια θα είναι καθημερινά και ωριαία, ενώ η διαδρομή από τον Μάιο έως τον
Ιούνιο θα είναι λιμάνι, Λευκός Πύργος και Νέοι Επιβάτες στο δήμο Θερμαϊκού. Από
την 1η Ιουλίου και έως το τέλος Αυγούστου θα αυξηθούν οι στάσεις, καθώς τα
καραβάκια θα κάνουν τη διαδρομή, λιμάνι, Λευκός Πύργος, μαρίνα Αρετσούς στην
Καλαμαριά (στο ύψος του αεροδρομίου), Νέοι Επιβάτες και Αγία Τριάδα, που θα
αποτελεί τον τελευταίο σταθμό στις ανατολικές ακτές του Θερμαϊκού.
Όπως τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο
πλοιοκτήτης Μανώλης Κάιλας, «σχεδιάζουμε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με τα
καραβάκια γύρω στις 15 Μαΐου, ανάλογα με τον καιρό, ενώ έχουμε προγραμματίσει
νέες στάσεις σε Καλαμαριά και Αγία Τριάδα, ώστε να εξυπηρετήσουμε περισσότερο
κόσμο. Τα ακριβή δρομολόγια θα οριστούν το επόμενο διάστημα, ωστόσο ο
προγραμματισμός μας είναι τα καραβάκια να αναχωρούν ανά μία ώρα από το λιμάνι
της Θεσσαλονίκης». Πρώτος πάντως θα αρχίσει τα δρομολόγια ο «Κωνσταντής» για να
προστεθεί στα τέλη Μαΐου το δεύτερο πλοίο ο «Άγιος Γεώργιος», τα οποία θα
κάνουν συνολικά 10 διαδρομές την ημέρα, δηλαδή 5 δρομολόγια από το λιμάνι και
άλλα 5 από το δήμο Θερμαϊκού.
Φέτος μάλιστα οι επιβάτες αναμένεται
να εξυπηρετηθούν καλύτερα τόσο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης όσο και από τους
σταθμούς των πλοίων στον Θερμαϊκό, καθώς οι οικείοι δήμοι θα προχωρήσουν στη
δημιουργία στάσεων με στέγαστρα και φωτεινές πινακίδες, όπου θα αναγράφονται οι
ώρες των δρομολογίων. Ο δήμος Θερμαϊκού μάλιστα έκανε ήδη το πρώτο βήμα, καθώς
δημιούργησε στάσεις σε Νέους Επιβάτες και Αγία Τριάδα, με στόχο να εξυπηρετήσει
τους επιβάτες της περιοχής και να βοηθήσει και τους επιχειρηματίες που
δραστηριοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο.
Στα τρία ευρώ το εισιτήριο για
κάθε διαδρομή
Πέρυσι το κόστος του εισιτηρίου για
κάθε διαδρομή με τα καραβάκια στοίχιζε 2,50 ευρώ, γεγονός που ως ένα βαθμό
λειτούργησε αποτρεπτικά για τους επιβάτες, ενώ φέτος το κόστος ανεβαίνει στα 3
ευρώ ανά διαδρομή. Όπως εξήγησε ο πλοιοκτήτης κ. Κάιλας, η αύξηση του
εισιτηρίου δεν είναι επιλογή καθώς, όπως είπε, είναι απολύτως κατανοητό ότι για
πολλούς θα θεωρηθεί ακριβό, αλλά στην παρούσα φάση είναι επιβεβλημένη, λόγω της
μεγάλης επιβάρυνσης από το κόστος που καλείται να πληρώσει η εταιρεία στο
λιμάνι. «Από τα 3 ευρώ ανά διαδρομή, το 30% θα αποδίδεται στο λιμάνι. Ως εκ
τούτου είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε σε αύξηση, γιατί και τα λειτουργικά
έξοδα των πλοίων είναι πολλά» σημείωσε ο ίδιος.
Την περσινή χρονιά, στο πλαίσιο της
δεύτερης χρονιάς της πιλοτικής λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας,
τα καραβάκια μετέφεραν περίπου 40.000 επιβάτες, αρκετοί από τους οποίους ήταν
τουρίστες που βρέθηκαν στην πόλη για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία ο
απολογισμός είναι θετικός, αλλά έδειξε ότι οι πολίτες μετακινήθηκαν με τα πλοία
μόνο για τουριστικό σκοπό και όχι για την εργασία τους, παρότι στόχος ήταν να
μεταφερθούν από την Περαία στη Θεσσαλονίκη επιβάτες που χρησιμοποιούν
αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά τους. Η εταιρεία αναφέρει μάλιστα ότι μπορεί
να λειτούργησε αποτρεπτικά για τους επιβάτες το ακριβό εισιτήριο, που έφτανε το
2,5 ευρώ, αλλά για τα έξοδα του πλοίου ήταν χαμηλό.
Πτώση λόγω του δημοψηφίσματος
Ο κ. Κάιλας, αναφερόμενος στον περσινό
απολογισμό της θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι το πρόσημο
ήταν θετικό, αλλά όχι ικανοποιητικό, και αυτό οφείλεται στο δημοψήφισμα του
περασμένου Ιουλίου. «Η πτώση στην επιβατική κίνηση έφτασε το 70% και αυτό για
να διορθωθεί χρειάστηκαν τουλάχιστον 20 μέρες. Αυτό το διάστημα όμως ήταν η
αιχμή της τουριστικής σεζόν και τόσο οι ξένοι όσο και οι Έλληνες είχαν πρόβλημα
λόγω των capital control», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Thessaloniki
Waterways».
Πρόσθεσε ότι γενικά η περσινή χρονιά
κινήθηκε ανοδικά αλλά χαμηλά, ενώ εκτίμησε ότι φέτος, παρά την κρίση, η
επιβατική κίνηση θα κυμανθεί σε ικανοποιητικότερα επίπεδα. «Το 2015
περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι επέλεξαν να μετακινηθούν με τα καραβάκια. Οι
περισσότεροι ήταν τουρίστες, κυρίως από Ασία και Βαλκάνια, που ήθελαν να
απολαύσουν τη διαδρομή. Περιμέναμε ωστόσο μεγαλύτερη ανταπόκριση από τους
κατοίκους της Περαίας και τους Θεσσαλονικείς γενικότερα, ωστόσο ελπίζουμε πως
φέτος θα έχουμε ακόμα περισσότερο κόσμο, καθώς η θαλάσσια αστική συγκοινωνία
έχει πλέον διαδοθεί» ανέφερε ο κ. Κάιλας.
Σε ό,τι αφορά πάντως τη δυναμικότητα
των δυο πλοίων, του «Κωνσταντή» και του «Αγίου Γεωργίου», σημείωσε ότι μπορούν
να μεταφέρουν στη διάρκεια του καλοκαιριού, από Μάιο έως Σεπτέμβριο, μέχρι 160.000
επιβάτες. Παρ’ όλα αυτά, λόγω των ειδικών συνθηκών στη χώρα, τα τελευταία δυο
χρόνια μεταφέρεται το 1/3, δηλαδή από 45.000 μέχρι 50.000 επιβάτες.
Β. Πατουλίδου: Η θάλασσα είναι
μεγάλο πλεονέκτημα για την πόλη
Η λειτουργία της θαλάσσιας αστικής
συγκοινωνίας, παρότι πιλοτική, κατόρθωσε να εξυπηρετεί τα τελευταία δυο χρόνια
δεκάδες εκατοντάδες επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά για τις δουλειές τους
από Περαία και Νέους Επιβάτες προς Θεσσαλονίκη, ενώ τα Σαββατοκύριακα, λόγω των
επισκεπτών στις παραλίες της περιοχής, η πληρότητα ήταν ικανοποιητική. Εξάλλου
στόχος της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπως δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης
Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Βούλα Πατουλίδου,
είναι το έργο να λειτουργεί με δύο καραβάκια σταθερά και να προστεθεί και τρίτο
εφόσον υπάρξει ζήτηση, μεταφέροντας όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες,
καλύπτοντας και τις ανάγκες των τουριστών της Θεσσαλονίκης.
«Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία είναι
το πρώτο έργο στη Θεσσαλονίκη που λειτούργησε άμεσα και μάλιστα χωρίς υποδομές,
ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αφού παρά τη περσινή δύσκολη συγκυρία μετέφερε πάνω
από 30.000 - 40.000 επιβάτες, ενώ συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των
καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος του δήμου Θερμαϊκού» υπογράμμισε ο η κ.
Πατουλίδου και πρόσθεσε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης είναι η
θάλασσα και γι’ αυτό οι φορείς πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να στηρίξουν
το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, γιατί η θαλάσσια αστική συγκοινωνία μπορεί
να γίνει αναγκαία για τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.