Νέο χαράτσι για τους κατοίκους
του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς το Υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται σε αύξηση
της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ με παράλληλη μείωση της κρατικής επιδότησης, φορτώνοντας στις πλάτες του επιβατικού κοινού τα έξοδα λειτουργίας του Οργανισμούμ, στο πλαίσιο τάχα του σχεδιασμού της νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα εγκρίνει για
τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης
.
Όπως γράφει ο Φώτης Κουτσαμπάρης στη «Μακεδονία», οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προτείνουν να διαμορφώνεται το κόστος εισιτηρίου ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης. Ο υπουργός, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζεται στην κατεύθυνση της διατήρησης του ενιαίου εισιτηρίου, με μικρή αύξηση και στην έκδοση νέων καρτών διαδρομών για τους καθημερινούς χρήστες.
Οι επαφές μεταξύ στελεχών του ΣΑΣΘ, του ΟΑΣΘ, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου είναι τακτικές το τελευταίο διάστημα, προκειμένου μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός να έχουν οριστικοποιήσει τις προτάσεις τους. Στόχος είναι να μειωθεί η οικονομική συμβολή του δημοσίου χωρίς, ωστόσο, να φορτωθεί μεγάλο βάρος στους επιβάτες. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει ξεκαθαρίσει ότι το προσήκον εισιτήριο διαμορφώνεται σε 1,65 ευρώ κι εφόσον το κράτος θέλει να διατηρήσει την τιμή του 0,80 ευρώ για τους επιβάτες, πρέπει να καταβάλλει τη διαφορά των 85 λεπτών. Το προσήκον εισιτήριο υπολογίζεται με βάση τα προβλεπόμενα ετήσια έσοδα-έξοδα του οργανισμού και του αριθμού επιβατών. Ο ΟΑΣΘ κατέθεσε και προτάσεις για αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών από την οποία θα εξοικονομηθεί μέρος των λειτουργικών εξόδων, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του προσήκοντος εισιτηρίου. Εύστοχες χαρακτηρίζονται και οι προτάσεις του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, το οποίο συμμετέχει στις διαβουλεύσεις και φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ενός αποτελέσματος που θα είναι ωφέλιμο τόσο για τον οργανισμό, όσο για το κράτους και τους πολίτες.
Η επιτροπή του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα έχει προτείνει μεταξύ άλλων τον περιορισμό των δρομολογίων, ανάλογα με την επιβατική κίνηση των γραμμών και την πληρότητα των λεωφορείων και αύξηση της τιμής του απλού εισιτηρίου, από 0,80 λεπτά στο 1 ευρώ. Εισιτήρια διπλής μετακίνησης (με μία μετεπιβίβαση), διαρκείας 90 λεπτών, με τιμή 1,20 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα, νέο εισιτήριο τριπλής μετακίνησης, διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 1,5 ευρώ και νέο εισιτήριο τετραπλής μετακίνησης, διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 2 ευρώ, που θα προμηθεύονται υποχρεωτικά οι κάτοικοι των περιοχών της επαρχίας Λαγκαδά.
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τις νέες τιμές εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, από την 1η Σεπτεμβρίου, με κύριο χαρακτηριστικό το ενιαίο εισιτήριο, εκτιμάται ότι φανερώνουν την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας για την εφαρμογή ανάλογης πολιτικής στη Θεσσαλονίκη.
.
Όπως γράφει ο Φώτης Κουτσαμπάρης στη «Μακεδονία», οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προτείνουν να διαμορφώνεται το κόστος εισιτηρίου ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο επιβάτης. Ο υπουργός, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζεται στην κατεύθυνση της διατήρησης του ενιαίου εισιτηρίου, με μικρή αύξηση και στην έκδοση νέων καρτών διαδρομών για τους καθημερινούς χρήστες.
Οι επαφές μεταξύ στελεχών του ΣΑΣΘ, του ΟΑΣΘ, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης και των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου είναι τακτικές το τελευταίο διάστημα, προκειμένου μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός να έχουν οριστικοποιήσει τις προτάσεις τους. Στόχος είναι να μειωθεί η οικονομική συμβολή του δημοσίου χωρίς, ωστόσο, να φορτωθεί μεγάλο βάρος στους επιβάτες. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει ξεκαθαρίσει ότι το προσήκον εισιτήριο διαμορφώνεται σε 1,65 ευρώ κι εφόσον το κράτος θέλει να διατηρήσει την τιμή του 0,80 ευρώ για τους επιβάτες, πρέπει να καταβάλλει τη διαφορά των 85 λεπτών. Το προσήκον εισιτήριο υπολογίζεται με βάση τα προβλεπόμενα ετήσια έσοδα-έξοδα του οργανισμού και του αριθμού επιβατών. Ο ΟΑΣΘ κατέθεσε και προτάσεις για αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών από την οποία θα εξοικονομηθεί μέρος των λειτουργικών εξόδων, γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του προσήκοντος εισιτηρίου. Εύστοχες χαρακτηρίζονται και οι προτάσεις του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, το οποίο συμμετέχει στις διαβουλεύσεις και φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ενός αποτελέσματος που θα είναι ωφέλιμο τόσο για τον οργανισμό, όσο για το κράτους και τους πολίτες.
Η επιτροπή του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα έχει προτείνει μεταξύ άλλων τον περιορισμό των δρομολογίων, ανάλογα με την επιβατική κίνηση των γραμμών και την πληρότητα των λεωφορείων και αύξηση της τιμής του απλού εισιτηρίου, από 0,80 λεπτά στο 1 ευρώ. Εισιτήρια διπλής μετακίνησης (με μία μετεπιβίβαση), διαρκείας 90 λεπτών, με τιμή 1,20 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα, νέο εισιτήριο τριπλής μετακίνησης, διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 1,5 ευρώ και νέο εισιτήριο τετραπλής μετακίνησης, διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 2 ευρώ, που θα προμηθεύονται υποχρεωτικά οι κάτοικοι των περιοχών της επαρχίας Λαγκαδά.
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τις νέες τιμές εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, από την 1η Σεπτεμβρίου, με κύριο χαρακτηριστικό το ενιαίο εισιτήριο, εκτιμάται ότι φανερώνουν την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας για την εφαρμογή ανάλογης πολιτικής στη Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.