Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2017

Πως αντιμετωπίστηκαν οι Έλληνες πρόσφυγες στην Ελλάδα

Σε ερωτήματα για τον Έλληνα πρόσφυγα, απάντησαν οι 156 μαθητές του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης προκειμένου να εφαρμοστούν καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο μάθημα της ιστορίας και να ευαισθητοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο στο θέμα της σύγχρονης προσφυγικής κρίσης.

Το αποτέλεσμα; Οι μαθητές απάντησαν στην έρευνα ότι οι Έλληνες πρόσφυγες  στο νέο τόπο εγκατάστασής τους, αντιμετωπίστηκαν με σκεπτικισμό και αποστροφή. Αποδεικνύοντας ότι η ιστορία "κύκλους κάνει".
«Η έρευνα έγινε τον Δεκέμβριο του 2016 και περιλαμβάνει 17 ερωτήσεις», εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η διευθύντρια του σχολείου Αναστασία Μπιτσάνη, στο περιθώριο διημερίδας στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας που υλοποιήθηκε, εκτός από την κ.Μπιτσάνη, από τους φιλολόγους, Κ.Κοκογιάννη και Ν.Μελισσίδη και τον καθηγητή πληροφορικής, Σπ.Χαλκίδη.
Οι μαθητές, αφού προσδιορίζουν, σε μεγαλύτερο ποσοστό, την Μικρά Ασία και την Σμύρνη, ως την προέλευση των Ελλήνων προσφύγων, αναφέρουν, στην πλειονότητά τους, την άφιξη στην Ελλάδα του μεγάλου προσφυγικού ρεύματος που ήταν αποτέλεσμα της Μικρασιατικής καταστροφής και της Σύμβασης της Λωζάνης.
Οσο για το πώς τους δέχθηκαν στο νέο τόπο εγκατάστασης, οι μαθητές, σε ποσοστό 41%, απάντησαν "με σκεπτικισμό" και σε ποσοστό 34%, "με αποστροφή".
"Οι μαθητές - τριες, παρά το νεαρό της ηλικίας τους, φαίνεται να γνωρίζουν με υποδειγματικά ώριμο τρόπο, ότι το καινούργιο, νεοφερμένο και διαφορετικό, αντιμετωπίζεται από τους περισσότερους μάλλον αρνητικά παρά θετικά ενώ δεν θα έπρεπε, όταν μάλιστα αναφερόμαστε σε ταλαιπωρημένους και βασανισμένους ανθρώπους που εγκατέλειψαν τις εστίες τους ακούσια", υπογραμμίζουν οι ερευνητές.
Παράλληλα, οι μαθητές, σε ποσοστό 76%, δηλώνουν ότι οι Ελληνες πρόσφυγες δεν γνώριζαν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στον τόπο που πήγαν όπου μάλιστα, σε ποσοστό 83%, δεν έγιναν σεβαστά τα δικαιώματά τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ σε ρεπορτάζ της Νατάσας Καραθάνου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου