Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

Σε καθεστώς άμεσης εκκαθάρισης μπαίνει ο ΟΑΣΘ!

Σε καθεστώς άμεσης εκκαθάρισης μπαίνει ο ΟΑΣΘ σύμφωνα με σχέδιο νόμου που έχει καταθέσει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ραδιοσταθμού stokokkino,  δεν πρόκειται για κάποιο σχέδιο “ξαφνικού θανάτου” του ΟΑΣΘ,  αλλά όταν ψηφιστεί θα θέσει άμεσα σε καθεστώς εκκαθάρισης τον Οργανισμό. 

Σύμφωνα με το σχέδιο που κατατέθηκε την Δευτέρα στο ΓΛΚ συγκροτείται εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» (ΟΣΕΘ) ο οποίος θα αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το νέο δημόσιο φορέα που θα έχει στις αρμοδιότητές του τον σχεδιασμό όλων των αστικών συγκοινωνιών.  

Παράλληλα συγκροτείται δημόσια εταιρεία θυγατρική της πρώτης  με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΑΣΥΘ) που θα αναλάβει το εκτελεστικό έργο των συγκοινωνιών Σε αυτήν το δημόσιο θα κατέχει το 51% και στο υπόλοιπο 49% μπορούν να συμμετάσχει η τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς. Η εταιρεία θα αναλάβει το έργο του ΟΑΣΘ καθώς και όλων των υπολοίπων αστικών μέσων δηλαδή μετρό, θαλάσσιες συγκοινωνίες κ.α.
 
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου ο ΟΑΣΘ τίθεται άμεσα μετά την ψήφιση του νόμου, σε διαδικασία εκκαθάρισης, καταργείται δηλαδή η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός θα διοικείται από 7μελες συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων οι έξι θα διορίζονται από τον υπουργό και ο έβδομος από τους μετόχους. 

Η εκκαθάριση, σύμφωνα με το σχέδιο, θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης, ο ΟΑΣΘ καταργείται και το έργο του  θα περάσει στην ΑΣΥΘ. 

Νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών ερωτηθείς έξω από το 25ο δημοτικό σχολείο Ευόσμου σχετικά με την απόφαση των εργαζομένων να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας την Δευτέρα  τόνισε:
 
«Θέλω να στείλω ένα μήνυμα που το είπα και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Θα το επαναλάβω και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Γιατί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι “χαϊδεμένα παιδιά” συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες. Αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα» 

Ο υπουργός σχετικά με το πρόβλημα της μισθοδοσίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι είναι πρόβλημα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, ο οποίος «δεν είναι δημόσιος οργανισμός, επιδοτείται σκανδαλωδώς από το ελληνικό Δημόσιο και είναι απαράδεκτο να υπάρχουν οφειλές στους εργαζόμενους, ειδικά με τέτοια επιδότηση». 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου