Τρίτη, 30 Μαΐου 2017

«Τουριστική ανάπτυξη με τέτοιους δρόμους δε γίνεται»


Σε μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση που είχαν διοργανώσει τέτοιες μέρες, πριν από τρία ακριβώς χρόνια, οι τρεις σύλλογοι επαγγελματιών και εμπόρων της περιοχής (Θερμαϊκού, Νέας Μηχανιώνας και Επανομής), είχε τονιστεί με έμφαση από την Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων νομού Θεσσαλονίκης: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη της περιοχής του Θερμαϊκού και ο δρόμος Ν.Μηχανιώνας να βρίσκεται στο σημερινό του χάλι, ούτε πάλι να επισημαίνουμε την ανάγκη προσέλκυσης τουριστών και επισκεπτών στις ακτές του Θερμαϊκού και να μην γίνεται η παραμικρή προβολή των τουριστικών δυνατοτήτων τους».


Μία άποψη των επαγγελματιών που παρακολούθησαν την εκδήλωση
Στα τρία χρόνια που πέρασαν από τότε, η κατάσταση παραμένει στο ίδιο μαύρο χάλι, σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις τα προβλήματα επιδεινώθηκαν, την ίδια στιγμή που η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού "σφυρίζει αδιάφορα", και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η οργάνωση "εορτών και πανηγύρεων" για δημόσιες σχέσεις.
Παραθέτουμε στη συνέχεια τις άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη του Θερμαϊκού και του νομού Θεσσαλονίκης γενικότερα που είχε παρουσιάσει σ' εκείνη την εκδήλωση η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων: Όπως είχε αναφέρει  συγκεκριμένα ο πρόεδρός της:

"Τόσο η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης όσο και ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Ελλάδος, που έχουν έδρα την Θεσσαλονίκη, με επίκεντρο τον νομό αυτόν, που δέχεται περισσότερο έντονα τις επιπτώσεις της σοβαρής οικονομικής κρίσης την οποία διέρχεται η χώρα μας, έχουν προτείνει στην Πολιτεία την λήψη των κατωτέρω μέτρων, που έχουν ως σκοπό την τουριστική προβολή και ανάπτυξη τόσο του νομού Θεσσαλονίκης όσο και της Βορείου Ελλάδος γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα:

-  Ολοκλήρωση ανακατασκευής του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Εδέσσης για την εύκολη πρόσβαση των τουριστών στους αρχαιολογικούς χώρους της Νέας Πέλλας.
- Άμεση κατασκευή τόσο του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Μουδανιών – Σιθωνίας – Κασσάνδρας Χαλκιδικής όσο και του οδικού άξονα Περαίας – Νέας Μηχανιώνας.
- Βελτίωση των συγκοινωνιακών μέσων και ιδιαίτερα με την κατασκευή και γρήγορη παράδοση του ΜΕΤΡΟ, που σήμερα καθυστερεί αδικαιολόγητα και επηρεάζει δυσμενώς την κοινωνική, οικονομική και τουριστική ζωή της πόλης.
- Αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»: Ο χώρος του αεροδρομίου δεν επαρκεί ώστε να προσγειώνονται μεγάλα αεροσκάφη και να ενισχυθεί έτσι ο συνεδριακός και λοιπός τουρισμός. Χρειάζεται, ως εκ τούτου, η αναβάθμιση και επέκτασή του και η μείωση του φόρου αεροελλιμενισμού των  αεροσκαφών ώστε να σταματήσει η φυγή μεγάλων αεροπορικών εταιρειών σε τρίτες χώρες, όπως έγινε με την Lufthansa, την Swissair κλπ. και να γίνουν άμεσες προσπάθειες να επανέλθουν οι εταιρείες αυτές και άλλες στην Θεσσαλονίκη.
Επίσης να χαλαρώσουν οι διαδικασίες έκδοσης τουριστικής βίζας σε πολίτες χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως Ρωσία, Κίνα, Ισραήλ κλπ.,
- Μείωση των τελών των εισιτηρίων των αεροδρομίων.
- Άμεση σύνδεση του αεροδρομίου με το ΜΕΤΡΟ.
- Σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης με Βαλκανικές χώρες καθώς και με χώρες της Βόρειας Ευρώπης που είναι άκρως  απαραίτητη, γιατί θα βοηθήσει στην καλύτερη ανάπτυξη του εμπορίου και στην προσέλευση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών από τις χώρες αυτές.
- Λήψη μέτρων που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του τουρισμού με την στήριξη του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης, των Περιφερειών, των Δήμων καθώς και όλων των αρμοδίων φορέων.
- Διαφήμιση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό των τουριστικών περιοχών της Βορείου Ελλάδος, με καταχωρήσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στο διαδίκτυο και με την έκδοση και διανομή εντύπων που θα προβάλλουν την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα γενικότερα.
- Αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: Το λιμάνι της πόλης χρειάζεται αναβάθμιση με την πραγματοποίηση των απαραίτητων έργων ανάπλασης και εκβάθυνσης, ώστε να προσελκύονται τα κρουαζιερόπλοια και να διανυκτερεύουν, γεγονός που θα οδηγήσει τους τουρίστες στο να επισκέπτονται την πόλη και να αυξάνουν, με τις αγορές τους, τον τζίρο των τουριστικών και εμπορικών καταστημάτων.
Η αρχή έχει γίνει, αλλά θα πρέπει να επιδιωχθούν και καλύτερα αποτελέσματα.
-  Η Θεσσαλονίκη είναι ακτοπλοϊκά αποκλεισμένη. Θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η πραγματοποίηση δρομολογίων πλοίων από την Θεσσαλονίκη για τα νησιά των Σποράδων και του  Αιγαίου, έτσι ώστε: α) η επίσκεψη στην πόλη μας να συνδυάζεται και με ολιγοήμερη απόδραση στα κοντινά νησιά και β) να ενισχυθούν οι μεταφορές από και προς Θεσσαλονίκη προκειμένου να τονωθεί η οικονομία τόσο του νομού Θεσσαλονίκης και των επιχειρηματιών της όσο και των επιχειρηματιών των νησιών.
- Δημιουργία ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καλαμαριάς,  Περαίας – Μηχανιώνας και Θεσσαλονίκης – Πιερίας.
- Συνεργασία με όλους τους Δήμους που βρέχονται από τον Θερμαϊκό έως τα παράλια της Χαλκιδικής, για δημιουργία υποδομών έστω και μικρών προβλητών με νερά, ρεύματα, αποβίβαση, επιβίβαση, για την εξυπηρέτηση ημερήσιας κρουαζιέρας που θα δώσει ένα ακόμη τουριστικό προϊόν στην ευρύτερη περιοχή, στους ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες, επαγγελματικά σκάφη, ιδίως στις άγονες και δύσκολες τουριστικά εποχές (άνοιξη, φθινόπωρο).
- Δημιουργία μαρίνων στην πόλη σε όλο το μήκος της παραλίας (Θεσσαλονίκη, Νέα Μηχανιώνα κλπ.), ώστε ο νομός Θεσσαλονίκης να γίνει το «Μόντε Κάρλο» των Βαλκανίων, με την πανέμορφη εικόνα των εκατοντάδων σκαφών στις προκυμαίες της, απ’ ότι τα σκουπίδια που επιπλέουν τώρα. Αυτό θα δώσει μεγάλα έσοδα  τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και  στους όμορους Δήμους που βρέχονται από τον Θερμαϊκό (Θεσσαλονίκη, Νέα Μηχανιώνα, Επανομή κλπ) από την προσέλκυση ελλιμενισμού πολλών σκαφών από τις γειτονικές χώρες, αλλά και την καθιέρωση του νομού σαν ναυτικό προορισμό.
- Εκσυγχρονισμός της ΔΕΘ, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη διεθνή αναγνωρισιμότητα, να βελτιώσει την αποδοτικότητα και να αυξήσει την συμμετοχή ιδιωτών εκθετών επιχειρήσεων που, από χρόνο σε χρόνο, παρουσιάζονται μειωμένοι.
- Ενίσχυση των κλαδικών εκθέσεων της HELEXPO.
- Καθιέρωση διεθνούς εβδομάδας Ναυτικού Τουρισμού, όπου θα συμμετέχουν τουριστικά πλοία, θα γίνεται έκθεση – παρουσίαση των σκαφών και προσφορά θαλάσσιας βόλτας στο κοινό κάθε μέρα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα (εάν γίνει σε διεθνές επίπεδο) να ωφελήσει όλους τους επαγγελματίες που θα συμμετέχουν με συντονισμένες ενέργειες, με κοινά τουριστικά πακέτα, με αλληλοσυμπληρώσεις προσφορών: (Πρακτορεία, Ξενοδοχεία, Τουριστικά Πλοία κλπ).
Αυτό μπορεί να γίνει διεθνώς γνωστό με παρουσία σε τουριστικές διεθνείς εκθέσεις, επαφές με πόλεις και επιμελητήρια άλλων χωρών.
- Ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού και ανάδειξη των Βυζαντινών και εκκλησιαστικών μνημείων της Βορείου Ελλάδος.
- Αναβάθμιση του Ιστορικού Κέντρου της πόλης με έργα υποδομής, πεζοδρομήσεις κλπ από τον Λευκό Πύργο μέχρι και την ευρύτερη περιοχή του Λιμανιού(Λαδάδικα κλπ). Να δοθούν, επίσης, ισχυρά κίνητρα κατασκευής και ανάπλασης των κλειστών διατηρητέων οικοδομών στην περιοχή αυτή.
- Διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των μουσείων.
- Θα ήταν βοηθητικό να θεσπιστεί ένα ενιαίο ημερήσιο εισιτήριο εισόδου στους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, είτε να θεσπιστούν κύκλοι θεματικών ενοτήτων όπως Αρχαία Θεσσαλονίκη, Βυζαντινή Θεσσαλονίκη, νεότερη και μοντέρνα Θεσσαλονίκη και να ενταχθούν σε κάθε κύκλο τα αντίστοιχα μνημεία, μουσεία αλλά και εκδηλώσεις όπως συναυλίες κλπ. (αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους Δήμους του Νομού μας, όπως ο Δήμος Θερμαϊκού κλπ.).
- Άμεση αύξηση εγκεκριμένων χώρων στάσης και στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, ιδιαίτερα στην περιοχή του κέντρου, για την επιβίβαση – αποβίβαση του κοινού.
- Περισσότερη αστυνόμευση ειδικά στους χώρους επιβίβασης και αποβίβασης του επιβατικού κοινού, καθώς εκεί παρατηρείται η δράση επιτηδείων που κλέβουν τσάντες, πορτοφόλια και λοιπά προσωπικά είδη.
- Απομάκρυνση πληθώρας επαιτών και παράνομων μεταναστών που συγκεντρώνονται στους δρόμους της πόλης και ιδιαίτερα σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, ώστε με αυτόν τον τρόπο να παταχθεί και το παρεμπόριο.
- Ανάπλαση και βελτίωση υφιστάμενων χώρων πρασίνου  σε όλον τον Νομό Θεσσαλονίκης".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου