Τα έργα
αντιπλημμυρικής προστασίας της Θεσσαλονίκης, αλλά και μεγάλης σημασίας οδικά
έργα, όπως ο κόμβος Κ16 και το κομμάτι του δρόμου Μουδανιά-Ποτίδαια, που δεν
έχει ακόμη ολοκληρωθεί, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που είχε στο
υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος
Σπίρτζης, με την υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, τον
περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, την αντιπεριφερειάρχη
Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, την διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού
στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου και υπηρεσιακούς παράγοντες.
Αντιπλημμυρικά
έργα
Σχετικά με τα έργα της αντιπλημμυρικής
προστασίας στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι υπάρχει το πρόβλημα του
καθαρισμού των ρεμάτων, που δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών,
ωστόσο ανέλαβε το υπουργείο την ευθύνη να βοηθήσει την Περιφέρεια, ώστε να
μπορέσει να αναλάβει αυτά τα καθήκοντα και αυτό το θέμα θα λυθεί τις επόμενες
ημέρες. Η κ. Τσαρουχά τόνισε ότι το θέμα αυτό διευθετήθηκε με την παρουσία του
υπουργού.
«Βρήκαμε ανοιχτές πόρτες και ανοιχτά
αυτιά εδώ στο υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, από την πλευρά και του υπουργείου
Υποδομών» είπε ο κ. Τζιτζικώστας και διευκρίνισε ότι οι αρμοδιότητες για την
αντιπλημμυρική προστασία πέρασαν στις Περιφέρειες, χωρίς όμως να περάσουν οι
ανάλογοι πόροι.
«Κατορθώσαμε να συνεργαστούμε και να
βρούμε μια συμφωνία για να μπορέσει η Περιφέρεια από το 2018 να εκτελέσει
ολοκληρωμένα αυτές τις αρμοδιότητες και ταυτόχρονα συζητήσαμε τους τρόπους με
τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε μέχρι το 2018, προκειμένου να προχωρήσει
η αντιπλημμυρική θωράκιση του πολεοδομικού συγκροτήματος, κυρίως με τη στήριξη
της κεντρικής κυβέρνησης» πρόσθεσε. Από την πλευρά της,
η κ. Πατουλίδου τόνισε ότι στη σημερινή σύσκεψη αποφασίστηκε ο τρόπος με τον οποίο ο πολίτης της Θεσσαλονίκης θα προστατευτεί αντιπλημμυρικά.
Έργα οδοποιίας
η κ. Πατουλίδου τόνισε ότι στη σημερινή σύσκεψη αποφασίστηκε ο τρόπος με τον οποίο ο πολίτης της Θεσσαλονίκης θα προστατευτεί αντιπλημμυρικά.
Έργα οδοποιίας
Σχετικά με τα έργα οδοποιίας, ο
υπουργός ανέφερε ότι εξετάστηκαν έργα που «τρέχει» η Περιφέρεια, όπως ο κόμβος
Κ16 και έργα που είναι αρμοδιότητα της Εγνατίας ΑΕ και συγκεκριμένα η σύνδεση
του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το κομμάτι στη Χαλκιδική, που έχει καθυστερήσει
αρκετά λόγω των απαλλοτριώσεων. «Είχαμε μια συνεργασία και γι’ αυτό το κομμάτι
και για έργα της Περιφέρειας, ώστε να ενταχθούν στα έργα εθνικής σημασίας,
προκειμένου οι απαλλοτριώσεις να γίνουν άμεσα» τόνισε.
Επ’ αυτού, ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε,
ότι άκουσε με χαρά από τον υπουργό πως προχωρά άμεσα το ζήτημα των
απαλλοτριώσεων για το ανολοκλήρωτο κομμάτι στο δρόμο της Χαλκιδικής, ώστε
σύντομα η Εγνατία Οδός να δημοπρατήσει και τα αυτά τα τελευταία 900 μέτρα. Για
τον Κ16 είπε ότι θα παραδοθεί στα τέλη Μαίου με αρχές Ιουνίου το 85% του
συνολικού έργου, εκτός από ένα 15% του παράπλευρου οδικού δικτύου το οποίο λόγω
απαλλοτριώσεων έχει κολλήσει στην ελληνική δικαιοσύνη. «Και γι’ αυτό είμαστε σε
συνεχή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών για να δοθεί η ταχύτερη δυνατή λύση»
πρόσθεσε.
Για
τον ΟΑΣΘ
«Σε περίπτωση που ξαναταλαιπωρήσουν, είτε οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, που σε μεγάλο ποσοστό είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, είτε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα» δήλωσε άλλωστε ο κ. Σπίρτζης, με αφορμή τις εξαγγελίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ για επίσχεση εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες.
«Σε περίπτωση που ξαναταλαιπωρήσουν, είτε οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, που σε μεγάλο ποσοστό είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, είτε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα» δήλωσε άλλωστε ο κ. Σπίρτζης, με αφορμή τις εξαγγελίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ για επίσχεση εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες.
«Έχουμε σχέδιο Β, Γ και Δ. Έχουμε
πολλά σχέδια, το θέμα δεν είναι τα σχέδια. Είναι ότι όλοι θα αναλάβουν τις
ευθύνες τους και εμείς θα αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες. Δεν θα συνεχίσει να
εκβιάζεται ο πολίτης της Θεσσαλονίκης και διά της ταλαιπωρίας του το ελληνικό
δημόσιο, με το παιχνιδάκι που παίζουν οι εργαζόμενοι-μέτοχοι του ΟΑΣΘ με τη διοίκηση
του ΟΑΣΘ» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το πρόβλημα της μισθοδοσίας των
εργαζομένων του ΟΑΣΘ είπε ότι είναι πρόβλημα της διοίκησης του ΟΑΣΘ, ο οποίος
«δεν είναι δημόσιος οργανισμός, επιδοτείται σκανδαλωδώς από το ελληνικό Δημόσιο
και είναι απαράδεκτο να υπάρχουν οφειλές στους εργαζόμενους, ειδικά με τέτοια
επιδότηση».
Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε, εξάλλου, ότι
στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, έγινε μια συζήτηση για το σχέδιο νόμου για
τις αστικές συγκοινωνίες του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, ώστε και
η Περιφέρεια να γνωρίζει τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Eπαγγελματικό Επιμελητήριο: Θετικές οι
αλλαγές στον ΟΑΣΘ, αλλά θέλουμε πληρέστερη ενημέρωση
Θετικό στην προώθηση αλλαγών στη
λειτουργία των συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι το
Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, αρκεί να καλύπτονται κάποιες
προϋποθέσεις και ασφαλιστικές δικλείδες, τονίζει σε δήλωση του ο Πρόεδρος
του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, με την ευκαιρία της χθεσινής ενημέρωσης των
παραγωγικών φορέων της πόλης από τον αρμόδιοΥπουργό Χρήστο Σπίρτζη.
Το ΕΕΘ, που εκπροσωπήθηκε στη σύσκεψη από τον Α’ Αντιπρόεδρο του Γιώργο Ηλιάδη, τονίζει ότι απαιτούνται περισσότερες διευκρινίσεις για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του νέου φορέα. Το νέο σχήμα θα πρέπει να δομηθεί με βάση τοιδιωτικοοικονομικό πρότυπο, κάτω όμως από σοβαρό δημόσιο έλεγχο. «Έχουμε πικρή πείρα από το κράτος όταν παριστάνει τον επιχειρηματία. Συνεχώς παράγει ελλείμματα, είναι ανίκανο να οργανώσει σωστά μία δουλειά, υπάρχουν κομματικές παρεμβάσεις και δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, που αποτελούν πολυτέλειες για μία κοινωνία στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης», πρόσθεσε ο κ. Ζορπίδης.
Παράλληλα, το ΕΕΘ εκφράσει την ικανοποίηση του για την απόφαση του κ. Σπίρτζη να ενημερώσει τους παραγωγικούς φορείς της πόλης και να ζητήσει την εμπλοκή τους στο νέο φορέα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κάτι που θεωρεί ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Το ΕΕΘ, που εκπροσωπήθηκε στη σύσκεψη από τον Α’ Αντιπρόεδρο του Γιώργο Ηλιάδη, τονίζει ότι απαιτούνται περισσότερες διευκρινίσεις για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του νέου φορέα. Το νέο σχήμα θα πρέπει να δομηθεί με βάση τοιδιωτικοοικονομικό πρότυπο, κάτω όμως από σοβαρό δημόσιο έλεγχο. «Έχουμε πικρή πείρα από το κράτος όταν παριστάνει τον επιχειρηματία. Συνεχώς παράγει ελλείμματα, είναι ανίκανο να οργανώσει σωστά μία δουλειά, υπάρχουν κομματικές παρεμβάσεις και δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, που αποτελούν πολυτέλειες για μία κοινωνία στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης», πρόσθεσε ο κ. Ζορπίδης.
Παράλληλα, το ΕΕΘ εκφράσει την ικανοποίηση του για την απόφαση του κ. Σπίρτζη να ενημερώσει τους παραγωγικούς φορείς της πόλης και να ζητήσει την εμπλοκή τους στο νέο φορέα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κάτι που θεωρεί ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.