Tο
περιφερειακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας στην τελευταία συνεδρίασή του ενέκρινε
την κυκλοφοριακή μελέτη για την πλήρη αναμόρφωση της βασικής οδικής αρτηρίας
της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Πλαγιαρίου – Επανομής.
Το θέμα
εισηγήθηκε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, επισημαίνοντας
ότι οι επαρχιακές οδοί της περιοχής στο σύνολό τους και ειδικά η 28η επαρχιακή
Θεσσαλονίκης – Πλαγιαρίου – Επανομής πρέπει να εξασφαλίζουν την ομαλή διέλευση
των αυτοκίνητων αλλά και των πεζών.
Η
ανακατασκευή κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς ο δρόμος δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό
φόρτο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ έχει να συντηρηθεί πάνω από δέκα
χρόνια, με αποτέλεσμα η περιοχή να πληρώνει πολύ συχνά φόρο αίματος στην
άσφαλτο. Οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν μέσα στο καλοκαίρι, καθώς ο
δήμος Θερμαϊκού προχωρά άμεσα στη δημοπράτηση, ενώ έχει διασφαλίσει από ίδιους
πόρους ποσό 300.000 ευρώ για τις απαιτούμενες υποδομές. Οι παρεμβάσεις
προβλέπονται και στην κυκλοφοριακή μελέτη δημοτικής ενότητας Επανομής, που
εκπόνησε ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.
Η
αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης στην εισήγησή της στο περιφερειακό συμβούλιο
τόνισε ότι η έντονη οικιστική και επιχειρηματική δραστηριότητα που παρουσιάζει
η περιοχή της Επανομής καθιστά αναγκαία την υλοποίηση έργων υποδομής.
Αναγκαία τα
έργα για την ασφαλή μετακίνηση
«Η δημοτική
ενότητα της Επανομής συγκεντρώνει το καλοκαίρι χιλιάδες επισκέπτες, με
αποτέλεσμα ο δρόμος να δέχεται πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία. Η κακή
κατάσταση του δρόμου όμως έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται πολύ συχνά τροχαία
ατυχήματα, ακόμη και θανατηφόρα», τόνισε στην εφημερίδα «Μακεδονία» ο δήμαρχος
Θερμαϊκού.
Ο ίδιος αναφερόμενος στην αναγκαιότητα των έργων είπε ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της ταχείας οικοδομικής ανάπτυξης παραπλεύρως του επαρχιακού οδικού δικτύου και της άναρχης -πολλές φορές- επέκτασης των δήμων (επεκτάσεις σχεδίου πόλεων) έχουν προκληθεί ποικίλα προβλήματα. «Κατά συνέπεια χρειάζονται παρεμβάσεις που θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια και θα λάβουν υπόψη και την ασφάλεια των πεζών», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.
Ο ίδιος αναφερόμενος στην αναγκαιότητα των έργων είπε ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της ταχείας οικοδομικής ανάπτυξης παραπλεύρως του επαρχιακού οδικού δικτύου και της άναρχης -πολλές φορές- επέκτασης των δήμων (επεκτάσεις σχεδίου πόλεων) έχουν προκληθεί ποικίλα προβλήματα. «Κατά συνέπεια χρειάζονται παρεμβάσεις που θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια και θα λάβουν υπόψη και την ασφάλεια των πεζών», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.
Προβληματικά
σημεία στον οικισμό
Στην
κυκλοφοριακή μελέτη κύρια υπεραστική αρτηρία είναι χαρακτηρισμένη η οδός που
συνδέει την παραλία της Επανομής με τη Θεσσαλονίκη και διέρχεται από το κέντρο
του οικισμού της Επανομής μέσω των οδών 25ης Μαρτίου, Ιπποκράτους και
Παπανικολάου.
Η επαρχιακή
οδός 28 σύμφωνα με τους μελετητές έχει περιφερειακό χαρακτήρα, καθώς συνδέει το
κύριο περιφερειακό κέντρο (Θεσσαλονίκη) με την παραλία της Επανομής, ενώ
παράλληλα συγκεντρώνει το μεγαλύτερο φόρτο από όλους τους οδικούς άξονες που
διέρχονται από τον οικισμό της Επανομής.
Όσον αφορά
τα προβληματικά σημεία, εντοπίζονται στις περιοχές πλησίον του κέντρου του
οικισμού, όπου λόγω της ύπαρξης παρόδιων καταστημάτων υπάρχει βραχυχρόνια
στάθμευση, που μειώνει σημαντικά το χώρο κίνησης των αυτοκινήτων. Η κατάσταση
αυτή προκαλεί σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, καθώς τα αυτοκίνητα κινούνται στο
αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, προκειμένου να αποφύγουν τα σταθμευμένα οχήματα.
Οι προτάσεις
που περιλαμβάνει η κυκλοφοριακή μελέτη έχουν μεταξύ άλλων ως στόχο:
· Τη μείωση των εμπλοκών στους
κόμβους που χαρακτηρίστηκαν προβληματικοί.
· Την αντιμετώπιση ζητημάτων
οδικής ασφάλειας και τη συμπλήρωση της κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης στα
σημεία που κρίθηκαν ως προβληματικά.
· Την οργάνωση της κίνησης και
στάθμευσης στον οικισμό για τη βελτίωση της εικόνας του στους κατοίκους και
επισκέπτες.
· Την επέκταση του δικτύου
πεζοδρόμων με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη
δημιουργία φιλικών συνθηκών για τους επισκέπτες.
· Τη βελτίωση των συνθηκών
ασφαλείας πεζών και ποδηλατών και την αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης της
δημόσιας συγκοινωνίας, ώστε να προωθηθούν φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς
για την κίνηση εντός του οικισμού αλλά και από και προς τους γύρω οικισμούς και
την παραλία.
Δημοσιεύτηκε
στην εφημερίδα «Μακεδονία» την Τετάρτη 24 Μαΐου 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.