Συνεχίζουν και σήμερα τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Το Διοικητικό Συμβούλιο του συνδικάτου των εργαζομένων στον Οργανισμό αποφάσισε χθες να προχωρήσει σε νέα στάση εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 και από τις 19.00, έως το πέρας της βάρδιας. Έτσι, στην πόλη θα κυκλοφορούν λεωφορεία από τις 9 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα.
Επίσης, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (6 και 7 Οκτωβρίου) τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν κανονικά και τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου, στις 12 το μεσημέρι το συνδικάτο θα συνεδριάσει εκ νέου, δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αντιδρούν στην τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που ψηφίστηκε στη Βουλή και καταγγέλλουν - με ανακοίνωσή τους - "τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών".
Την απόσυρση της τροπολογίας για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών ζητά το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο και δηλώνει πως στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων.
Τι απαντάει ο Οργανισμός
Τον προβληματισμό της για την απόφαση του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η διοίκηση Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι με την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το το μεταφορικό έργο αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα, ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό. Με την τροπολογία, σημειώνει ο ΟΑΣΘ, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης.
"Τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή", υπογραμμίζει ο ΟΑΣΘ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επισημαίνει, επίσης, ότι απόφαση δική της και του υπουργείου είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων στις απομακρυσμένες περιοχές και να μην αυξηθεί το κόμιστρο. "Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα", καταλήγει η ανακοίνωση.
Επίσης, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (6 και 7 Οκτωβρίου) τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν κανονικά και τη Δευτέρα 8 Οκτωβρίου, στις 12 το μεσημέρι το συνδικάτο θα συνεδριάσει εκ νέου, δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αντιδρούν στην τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που ψηφίστηκε στη Βουλή και καταγγέλλουν - με ανακοίνωσή τους - "τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών".
Την απόσυρση της τροπολογίας για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών ζητά το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο και δηλώνει πως στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων.
Τι απαντάει ο Οργανισμός
Τον προβληματισμό της για την απόφαση του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η διοίκηση Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ επισημαίνει ότι με την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το το μεταφορικό έργο αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα, ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό. Με την τροπολογία, σημειώνει ο ΟΑΣΘ, οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης.
"Τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή", υπογραμμίζει ο ΟΑΣΘ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επισημαίνει, επίσης, ότι απόφαση δική της και του υπουργείου είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων στις απομακρυσμένες περιοχές και να μην αυξηθεί το κόμιστρο. "Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα", καταλήγει η ανακοίνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.