Συνεχής «βουτιά»
στην καταναλωτική δαπάνη των πολιτών, εξακολουθεί να παρατηρείται στη Θεσσαλονίκη, την ίδια στιγμή
που το αγοραστικό κοινό της πόλης δείχνει μία ξεκάθαρη στροφή προς τα ποιοτικά
καλύτερα προϊόντα.
Σύμφωνα με τα
αποτελέσματα σχετικής έρευνας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, που
διενεργήθηκε το διάστημα 30 Μαρτίου – 1 Απριλίου 2015, σε 752 άτομα, ηλικίας 18
ετών και άνω, αποτυπώνεται συρρίκωνση της καταναλωτικής δαπάνης χωρίς φρένο τα
τελευταία τρία χρόνια, παρόλο που τα ποσοστά είναι μειωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες
χρονιές.
Συγκεκριμένα,
το 85,1% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει μειώσει γενικά την κατανάλωση τον
τελευταίο χρόνο, με την ένδυση (70,5%), τη διασκέδαση (54,6%) και τα τρόφιμα
(43,1%) να είναι οι τομείς που έχουν υποστεί τις περισσότερες... περικοπές.
Αντίθετα, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα, τις λιγότερες μειώσεις έχουν
υποστεί οι δαπάνες που αφορούν στην υγεία (12,8%), στα είδη προσωπικής υγιεινής
(12,4%) και στην εκπαίδευση (10,1%). «Το ελληνικό νοικοκυριό προσπαθεί με νύχια
και με δόντια να διατηρήσει τις δαπάνες στην εκπαίδευση των παιδιών, όσο
γίνεται πιο κοντά στο επίπεδο προ κρίσης», τόνισε κατά τη διάρκεια της
παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας "to the point" που
διενήργησε την έρευνα για λογαριασμό του ΚΕ.Π.ΚΑ., Δημήτρης Κατσαντώνης.
Όσον αφορά στα
κριτήρια βάσει των οποίων οι Θεσσαλονικείς αγοράζουν τρόφιμα, το αγοραστικό
κοινό είναι διχασμένο μεταξύ τιμής και ποιότητας, με την πρώτη να κυριαρχεί με
ποσοστό 37,7% και την ποιότητα να ακολουθεί από κοντά με ποσοστό 32,6%, ενώ
στην αντίστοιχη έρευνα του 2014, το ποσοστό αυτό άγγιζε μόλις το 8,1%. «Όπως
δείχνουν τα αποτελέσματα, ο Θεσσαλονικιός έχει επιλέξει ένα εύρος τροφίμων και
προσπαθεί μέσα σε αυτό το εύρος να αγοράσει την καλύτερη ποιότητα», εξήγησε ο
κ. Κατσαντώνης, υπογραμμίζοντας παράλληλα, ότι η ποιότητα ως κριτήριο δεν
υπήρχε στις προσφερόμενες απαντήσεις, αλλά ήταν αυθόρμητη απάντηση των
ερωτηθέντων.
Και
πάλι δυσαρεστημένοι οι επιβάτες από τον ΟΑΣΘ
Στο πλαίσιο
της έρευνας του ΚΕΠΚΑ, για την καταναλωτική συμπεριφορά των Θεσσαλονικέων εν
μέσω κρίσης, εξετάστηκε εκ νέου, το κατά πόσο το επιβατικό κοινό είναι
ικανοποιημένο από την μετακίνησή του στην πόλη με λεωφορείο. Το 48,1% των
ερωτηθέντων δήλωσαν δυσαρεστημένοι, ενώ το 22,1% εμφανίζονται ικανοποιημένοι
από τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, το ποσοστό της δυσαρέσκειας
εκτινάσσεται σε 79,8%, στις νεαρές ηλικίες 18-34, ενώ η ικανοποίηση από τον
ΟΑΣΘ φτάνει στο υψηλό 36,7% στις ηλικίες άνω των 65 ετών.
Η μειωμένη συχνότητα των δρομολογίων είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο είναι δυσαρεστημένοι από τον ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς, με το ποσοστό να φτάνει στο συντριπτικό 81,8% στους κατοίκους του Ωραιοκάστρου. Παράλληλα, το κόστος του εισιτηρίου (18,6%), η υπερφόρτωση (14,1%), αλλά και η παλαιότητα των οχημάτων (6,6%) αποτελούν αιτίας δυσαρέσκειας των επιβατών σχετικά με τη μετακίνησή τους με λεωφορείο στην πόλη.
Η μειωμένη συχνότητα των δρομολογίων είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο είναι δυσαρεστημένοι από τον ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς, με το ποσοστό να φτάνει στο συντριπτικό 81,8% στους κατοίκους του Ωραιοκάστρου. Παράλληλα, το κόστος του εισιτηρίου (18,6%), η υπερφόρτωση (14,1%), αλλά και η παλαιότητα των οχημάτων (6,6%) αποτελούν αιτίας δυσαρέσκειας των επιβατών σχετικά με τη μετακίνησή τους με λεωφορείο στην πόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.