του Γιώργου Μητλιάγκα
Θαυμάστε τα αποτελέσματα του νόμου της Κεραμέως για τις εισαγωγές στα πανεπιστήμια.!!! Πάνε για κλείσιμο-κατάργηση τουλάχιστο πέντε (5) τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από τις 4.421 διαθέσιμες θέσεις καλύφθηκαν μόνο 2.311 λόγω του κόφτη στις βάσεις εισαγωγής .
-Τμήμα Γεωπονίας (Φλώρινα), εισάγονται 12 φοιτητές σε 299 διαθέσιμες θέσεις.
-Περιφερειακής - Διασυνοριακής Ανάπτυξης (Κοζάνη) εισάγονται 2 σε 310 διαθέσιμες θέσεις.
-Μηχανικών Ορυκτών Πόρων (Κοζάνη) εισάγονται 3 σε 185 δ θ -Μαθηματικών (Καστοριαά) εισάγονται 6 σε 144 διαθέσιμες θέσεις.
-Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Κοζάνη) εισάγονται 30 σε 401 διαθέσιμες θέσεις.
Έτσι νομίζουν ότι θα φέρουν την ανάπτυξη στην περιφέρεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας..!
Δείτε το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας κ α προηγμένων χωρών και συγκρίνετε αν μας πάει μπροστά ή μα οδηγεί ολοταχώς πίσω η Κυβέρνηση της Ν Δ...
Επαναφέρω στη δημοσιότητα την επίκαιρη ανάρτηση μου , της 25/1/2021 :
Όταν ο μέγας φιλέλληνας Γερμανός φιλόσοφος και συγγραφέας Γιόχαν ΓΚΑΙΤΕ περί τα τέλη του 18ου αιώνα είχε αναλάβει , κατόπιν συμφωνίας με το σύλλογο γονέων , την «παρακολούθηση» των Ελλήνων φοιτητών που σπούδαζαν στα Γερμανικά Πανεπιστήμια, για την πρόοδο των σπουδών τους, στο τέλος κάθε έτους συνέτασσε και παρέδιδε έκθεση στο σύλλογο των Ελλήνων γονέων η στον κάθε γονέα για την πρόοδο των παιδιών τους .
Αφού βέβαια είχε κάνει συζητήσεις με τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, μια από τις βασικές του παρατηρήσεις ήταν η εξής εν συντομία : Οι Έλληνες φοιτητές είναι επιμελείς και πρώτοι στη βαθμολογία αλλά δεν μαθαίνουν την ουσία της διδαχής των μαθημάτων ..! Αυτό ήταν αποτέλεσμα του τυπολατρικού - βαθμοθηρικού συστήματος παιδείας που επικρατούσε στα Ελληνικά σχολεία εκείνης της εποχής .
Μην απορείτε . Αυτή η διαπίστωση του Γκαίτε ισχύει και σήμερα στο εκπαιδευτικό ελληνικό σύστημα , δηλαδή μετά από 250 χρόνια .!!!
Ας ρωτήσουμε τα παιδιά μας που τυχόν πέρασαν στα πανεπιστήμια , ιδιαίτερα των θεωρητικών κατευθύνσεων, με άριστες βαθμολογίες του 18 και 20 πχ στην ιστορία στα αρχαία η νέα ελληνικά κ. α. τι θυμούνται από τα κείμενα του Πλάτωνα ,του Αριστοτέλη ,του Θουκιδίδη, από την ιστορία του Βυζαντίου και την επανάσταση του 1821 η από την «ΙΘΑΚΗ» του Καβαφη κ.α. Μπορεί να θυμηθούν και να μας πουν απ έξω ολόκληρο κείμενο με ονόματα , χρονολογίες, ακόμα και τη σελίδα του βιβλίου , αλλά ελάχιστα η τίποτα από την ουσία του θέματος που πραγματεύεται το κείμενο . Εκτός βέβαια από περιπτώσεις παιδιών που πήραν μια πρόσθετη ουσιαστική παιδεία από τα σπίτια τους η από την κοινωνία κυρίως μετά τις πανεπιστημιακές τους σπουδές...
Υπάρχουν άτυπες αλλά ουσιαστικές πρωτοβουλίες πολιτών στην Ελλάδα (π.χ. στην Κοζανη υπό την αιγίδα της Δημοτικής βιβλιοθήκης τα αφιερώματα στη φιλοσοφία κλπ , στις Σέρρες τα «μαθήματα κλασικής παιδείας», οι ομάδες φίλων της επικούρειας φιλοσοφίας με τον «ΚΗΠΟ» Θες/νίκη-Αθήνα κλπ) , όπου διδάσκονται σχεδόν κάθε βδομάδα , εθελοντικά από εξαίρετους επιστήμονες κατά κύριο λόγο εκπαιδευτικούς και ελεύθερα για κάθε πολίτη, οι φιλοσοφικές σκέψεις π.χ. του Πλάτωνα στην «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» , του Αριστοτέλη στα «ΠΟΛΙΤΙΚΑ» η του Επίκουρου στα περί δικαίου , ηδονής κλπ. Εκεί, εν αντιθέσει με τα σχολεία μας , αναπτύσσονται πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις με απόψεις που ακουμπούν στο σήμερα και ανάμεσα στα άλλα αναδεικνύουν την ανάγκη ουσιαστικής αλλαγής του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς όφελος όλων των πολιτών και της πολιτείας συνολικά.
Μετά την αναγέννηση και μέχρι σήμερα πολλές χώρες κυρίως του «Δυτικού κόσμου» βασίζουν το σύστημα παιδείας τους στην ουσία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και της «κλασικής παιδείας». Δυστυχώς όμως στη χώρα μας οι πολιτικοί άρχοντες ψάχνουν αντίστροφα πως θα συνεχίσουν τη ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ για την «ανούσια» ΑΡΙΣΤΕΙΑ .
Ας αναλογιστούμε λίγο πόσοι αριστούχοι γιατροί, μηχανικοί, οικονομολόγοι κλπ αναγκάστηκαν να ξενιτευτούν για να βρουν «δουλειά» ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία ...
Με την Αριστεία λοιπόν και τη Βαθμοθηρία όχι μόνο δε βελτιώνεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ιδιαίτερα στην πορεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά παραμένει «ανούσιο» παρωχημένο και τυπολατρικό και σε τελευταία ανάλυση αναποτελεσματικό για τη χώρα.! Και συγχρόνως βασανιστικό χωρίς νόημα και κάποιες φορές «επιζήμιο» για τον ίδιο το σπουδαστή «αριστούχο» η μη..!
Το νέο νομοσχέδιο λοιπόν της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ πρέπει να αποσυρθεί , όχι μόνο γιατί επιβάλλει την αστυνομοκρατία , υποβαθμίζει προκλητικά τα περιφερειακά Πανεπιστήμια και ειδικά της ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με ένα ακόμα απ ευθείας χτύπημα στο πρόσωπο της περιοχή μας η γιατί προωθεί την ιδιωτική παιδεία με τα ΚΟΛΕΓΙΑ κλπ.
Δυστυχώς βάζοντας κατώτερη βάση βαθμολογίας για την εισαγωγή στις Πανεπιστημιακές Σχολές, για ακόμα μια φορά επιβραβεύει και προωθεί περαιτέρω την ανούσια ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και δεν προωθεί την ουσιαστική παιδεία, ρίχνοντας βάρος στην ουσιαστική ΓΝΩΣΗ, την έρευνα και τον προσανατολισμό που έχει ανάγκη η παιδεία και η χώρα για το καλό του συνόλου των πολιτών και όχι των ολίγων .
Αποφεύγω στην παρούσα δημόσια άποψη μου, να αναφερθώ σε λεπτομέρειες για τις αρνητικές συνέπειες που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν Δ , στη χώρα και την περιοχή μας γιατί σ' αυτές έχουν αναφερθεί αναλυτικά και η επιστημονική κοινότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και πολλοί επαΐοντες για την παιδεία πολίτες .
Περισσότερο μ' ενδιαφέρει να επικεντρώσω την προσοχή μας, στην ανάγκη να ξεφύγουμε επιτέλους από την ιστορική καθυστέρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, για την προώθηση της ΟΥΣΙΑΣΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ απέναντι στην ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΑ. Όπως έκανε η Φινλανδία κατά τη δεκαετία του 1960 και εδώ και αρκετά χρόνια αξιολογείται απο τον Ο.Ο.Σ.Α ότι έχει το καλύτερο ,ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ , σύστημα παιδείας σ όλο τον κόσμο..! Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας από το 1963 δεν υπάρχουν εξετάσεις, βαθμολογίες και ΑΡΙΣΤΕΙΕΣ..!!!
Η δε ανάπτυξη της επιτυχημένης οικονομίας της χώρας αυτής βασίζεται στο δημόσιο σύστημα παιδείας που παρέχει σύγχρονη ουσιαστική ΓΝΩΣΗ σ' όλους ανεξαιρέτως τους νέους , το σέβονται δε και το προωθούν Δεξιές και Αριστερές κυβερνήσεις .!
Ας παραδειγματιστεί λοιπόν η κ. Κεραμέως και ο Πρωθυπουργός και από τα διεθνή θετικά παραδείγματα και από την Ελληνική Επιστημονική Κοινότητα, πριν προχωρήσει στο νέο εγχείρημα -πλήγμα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και της περιοχής μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.