Όσο-όσο,
ξεπουλάει το ΤΑΙΠΕΔ το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, μαζί με άλλα 13
περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ήδη, την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου που έληγε η
σχετική προθεσμία, υποβλήθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ τρεις δεσμευτικές προσφορές για την
παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των
αεροδρομίων.
Η
κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός
του Νοεμβρίου.
Τα 14
περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες:
- Την ομάδα Α, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, και
- Την ομάδα Β, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Τις δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες των αεροδρομίων, κατέθεσαν οι εξής κοινοπραξίες:
- CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε.
- FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
- VINCI Airports S.A.S. - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
- Την ομάδα Α, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, και
- Την ομάδα Β, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Τις δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες των αεροδρομίων, κατέθεσαν οι εξής κοινοπραξίες:
- CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε.
- FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
- VINCI Airports S.A.S. - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Όπως αναφέρει
το ρεπορτάζ του ΑΜΠΕ, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η πρόσκληση
υποβολής προσφορών, θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των
τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική
εισήγηση των συμβούλων του έργου, το ΤΑΙΠΕΔ θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα
που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο και θα αποσφραγίσει τις οικονομικές
προσφορές, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα γίνει εντός του Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τα
στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του «Μακεδονία», στο οκτάμηνο
Ιανουάριος – Αύγουστος 2014 σημειώθηκε άνοδος περίπου 20%, σε σχέση με το
αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Συγκεκριμένα,
σημειώθηκαν 1.734.405 αφίξεις έναντι 1.459.056 το αντίστοιχο περσινό διάστημα
(+18,87%). Η μεγαλύτερη αύξηση στις αφίξεις έρχεται από τις χώρες εντός
Σένγκεν, όπου για το οκτάμηνο του 2014, η κίνηση είναι στο +23,97%, με
1.268.787 επιβάτες έναντι 1.023.393 πέρυσι. Η Γερμανία ήταν στο +20,56%
(399.494 επιβάτες έναντι 331.365 πέρυσι), η Ισπανία σημείωσε 9.892 αφίξεις
έναντι 6.679 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, η Σουηδία ήταν στο +45%, η Ελβετία
στο +57% με την προσωρινή επαναφορά της Swiss Air τον Ιούλιο και τον Αύγουστο,
η δε Ολλανδία με την προσθήκη απευθείας πτήσεων κατέγραψε 11.668 αφίξεις.
Εξήντα
πτήσεις ημερησίως
Περί τις 55 –
60 πτήσεις την ημέρα απογειώνονται και προσγειώνονται στο αεροδρόμιο
«Μακεδονία» κατά τη χειμερινή περίοδο. Αντίστοιχα, τη θερινή περίοδο οι πτήσεις
διπλασιάζονται.
Από τα πλέον
δυνατά «χαρτιά» του αεροπορικού τοπίου της Θεσσαλονίκης είναι η παρουσία της
Aegean, η οποία κατά το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου 2014, σημείωσε σημαντική
αύξηση κατά 11%, φτάνοντας τους 159.945 επιβάτες, από 144.288 το αντίστοιχο
δίμηνο του 2013.
Η αύξηση της
κίνησης είναι κυρίως αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου εξωτερικού της
Θεσσαλονίκης με νέους προορισμούς της εταιρίας. Για το θερινό της πτητικό
πρόγραμμα η Aegean συνδέει τη Θεσσαλονίκη με 16 προορισμούς εξωτερικού
συμβάλλοντας σημαντικά στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στη Θεσσαλονίκη
και ευρύτερα στη Β. Ελλάδα.
Πιο
συγκεκριμένα, μέσω της Aegean, η Θεσσαλονίκη συνδέεται για όλη τη θερινή
περίοδο με 8 γερμανικές πόλεις (Βερολίνο, Φρανκφούρτη, Μόναχο, Ντίσελντορφ,
Ανόβερο, Κολονία, Νιρεμβέργη, Στουτγάρδη), τη Λάρνακα, το Τελ Αβίβ, το Ερεβάν,
καθώς και με παραδοσιακούς προορισμούς, όπως το Παρίσι και οι Βρυξέλλες.
Παράλληλα, για πρώτη φορά η πόλη της Θεσσαλονίκης συνδέεται με τρεις
προορισμούς της Ρωσίας (Μόσχα, Αγ. Πετρούπολη, Ροστόφ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.