Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

Διάτρητος ο διαγωνισμός για το ξεπούλημα της καθαριότητας

Διάτρητος, είναι ο «διεθνής» διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Θερμαϊκού για την εκχώρηση της υπηρεσίας καθαριότητας επί δύο χρόνια σε εργολάβους, καθώς έγινε με διαδικασίες που προκαλούν ερωτήματα, ενώ η πρακτική που ακολουθήθηκε, δείχνει έλλειψη σεβασμού στο δημοτικό χρήμα.

Η Οικονομική Επιτροπή που συνεδρίασε σήμερα το πρωί, κατακύρωσε με συνοπτική, κυριολεκτικά, διαδικασία το αποτέλεσμα της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία είχε αποφανθεί νωρίτερα ότι η καλύτερη προσφορά ήταν αυτής της εταιρίας «EDIL τεχνική βιομηχανική ανώνυμη τεχνική και βιομηχανική εταιρία» με έδρα τη Θεσσαλονίκη (οδός Βούλγαρη 58). Η μόνη αρνητική ψήφος στην Οικονομική Επιτροπή, ήταν του επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» η οποία εξαρχής τάχθηκε κατά του ξεπουλήματος της δημοτικής υπηρεσίας καθαριότητας σε ιδιωτικά συμφέροντα, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρής βλάβης στα συμφέροντα του δήμου Θερμαϊκού.
Η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε εξαρχής από τη δημοτική αρχή, βρίσκεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της για την εκχώρηση των υπηρεσιών του δήμου στα χέρια εργολάβων, ενώ ειδικά για την εκποίηση της καθαριότητας, σημειώθηκαν τόσες παρατυπίες για τις οποίες θα έπρεπε ήδη να είχαν παρέμβει οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί.

Η Επιτροπή Διαγωνισμού
Χαρακτηριστική, ήταν η συγκρότηση της Επιτροπής Διαγωνισμού, στην οποία τα δύο από τα τρία μέλη ανήκουν στην κατηγορία Υ/Ε, δηλαδή Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, με ειδικότητες το ένα κλητήρα και το άλλο κλητήρα-θυρωρού. Η επιτροπή αυτή, αποσφράγισε τις προσφορές, έκτασης κάποιων εκατοντάδων σελίδων και τις αξιολόγησε, ασχολούμενη και με τις ενστάσεις που υποβλήθηκαν από τους διαγωνιζόμενους.
Ένα άλλο γεγονός, ενδεικτικό της όλης διαδικασίας που ακολουθήθηκε στον διαγωνισμό για το ξεπούλημα της υπηρεσίας καθαριότητας, ήταν και οι οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν από τις τρεις εταιρίες οι οποίες έλαβαν μέρος. Έτσι, ενώ η διακήρυξη που είχε εκδοθεί από το δήμο, ήταν προϋπολογισμού 1.663.810,88 ευρώ, τα ποσά που προσφέρθηκαν από τους διαγωνιζόμενους, ήταν κατά πολύ χαμηλότερα και συγκεκριμένα:
-Η προσφορά της εταιρίας «Δ. Διονυσόπουλος και Σία» ήταν 1.386.168,50 ευρώ
-Η προσφορά της εταιρίας EN ACT περιβαλλοντική ήταν κατά 80.000 περίπου χαμηλότερη από την προηγούμενη, στα 1.305.724,70 ευρώ
-Τέλος, η προσφορά της εταιρίας EDIL, στην οποία τελικά κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός, ήταν καθαρής αξίας 1.054.500,00 ευρώ που θα φτάσει με το ΦΠΑ στα 1.201.185,00 ευρώ, δηλαδή μισό περίπου εκατομμύριο χαμηλότερα που προϋπολόγισε η διοίκηση του Δήμου.
Όπως σχολίασε παλιό διοικητικό στέλεχος του δήμου Θερμαϊκού, η απόκλιση αυτή δείχνει μία απίστευτη ελαφρότητα της διοίκησης Μαυρομάτη στη διαχείριση του δημοτικού χρήματος. Και όπως πρόσθεσε, εάν οι τρεις εταιρίες κατέβαιναν συνεννοημένες στο διαγωνισμό και δεν επιδίδονταν σε έναν πόλεμο αλληλοεξόντωσης με προσφυγές και ενστάσεις, θα μπορούσαν να πάρουν το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων αντί του ποσού των 1.663.810 ευρώ, χωρίς την παραμικρή έκπτωση και με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ λιγότερα στα ταμεία του δήμου.
Σημειώνεται ότι ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Θερμαϊκού, καταγγέλοντας την εκποίηση της υπηρεσίας καθαριότητας σε εργολάβους, τόνισε σε ανακοίνωσή του ότι αν ο Δήμος είχε μόνος του αναλάβει την αποκομιδή των σκουπιδιών θα είχε οικονομία τουλάχιστον κατά 30%. Ενώ η Συμπολιτεία Θερμαϊκού, σε τεκμηριωμένη μελέτη που παρουσίασε, υπογράμμιζε ότι αν ο Δήμος, αντί να ξεπουλάει την υπηρεσία καθαριότητας, προχωρούσε με το ίδιο ποσό στην προμήθεια δικών του απορριμματοφόρων, θα είχε την προσεχή πενταετία όφελος 3 εκατομμυρίων ευρώ.

Η προσφορά της ανάδοχης εταιρίας
Η προσφορά που παρουσίασε η εταιρία «EDIL τεχνική βιομηχανική ανώνυμη τεχνική και βιομηχανική εταιρία», περιλαμβάνει αναλυτικά τα ακόλουθα:
1.    Αποκομιδή στερεών οικιακών μη επικινδύνων αποβλήτων, μήνες 24, τιμή μονάδας 39.900, ποσό 957.600,00. ΦΠΑ 13% = 124.488. Συνολική αξία με ΦΠΑ = 1.082.088,00
2.    Αποκομιδή θνησιμαίων. Ποσότητα 10. Τιμή μονάδας 90, ΦΠΑ 13% 117,00. Συνολική αξία 1.017,00
3.    Φόρτωση και μεταφορά των απορριμματοκιβωτίων. Ποσότητα 360. Τιμή μονάδας 200. Σύνολο 72.000,00. ΦΠΑ 23% =16.560,0. Συνολική αξία με ΦΠΑ = 88.560,00.
4.    Εποπτεία. Ποσότητα 2. Τιμή μονάδας 4.000. Σύνολο 8.000,00. ΦΠΑ 235 = 1.840,00. Συνολική αξία με ΦΠΑ = 9.840,00
5.    Κόστος Διοίκησης. Ποσότητα 2. Τιμή μονάδας 8.000. Σύνολο 16.000,00. ΦΠΑ 23% = 3.680,00. Συνολική αξία 19.680,00


Συνολικό ποσό οικονομικής προσφοράς: 1.054.500,00 χωρίς ΦΠΑ και 1.201.185,00 με ΦΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου