Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Ερώτηση 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ

O ΟΑΣΘ  συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, καταγγέλουν, συνυπογράφοντας σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό, 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ρωτώντας παράλληλα για το σχέδιο της Κυβέρνησης σχετικά με  τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Την ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με ταυτόχρονο αίτημα για κατάθεση εγγράφων, κατέθεσε η Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών, Θεοπίστη Πέρκα, ενώ την συνυπογράφουν επίσης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: Βέττα Καλλιόπη, Γιαννούλης Χρήστος, Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά), Μάλαμα Κυριακή, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπάρκας Κωνσταντίνος, Παππάς Νικόλαος, Πούλου Παναγιού (Γιώτα), Σπίρτζης Χρήστος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης και Χρηστίδου Ραλλία. 
Ειδικότερα, με αφορμή ότι μέχρι σήμερα, λίγες μόλις μέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία της 3ης Δεκεμβρίου 2019, όπου με βάση το Νόμο 4482/2017 ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) παύει να παρέχει συγκοινωνιακό έργο, δεν υπάρχει καμιά επίσημη απόφαση από την Κυβέρνηση που να τροποποιεί το μέλλον του, ενώ παράλληλα οι υπηρεσίες μεταφορικού έργου χειροτερεύουν συνεχώς, η κα Πέρκα και οι συνυπογράφοντες Bουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για το σχέδιο της Κυβέρνησης ως προς το εν λόγω ζήτημα.
Επίσης, όσον αφορά στην απόφαση της Κυβέρνησης για την εκχώρηση στα ΚΤΕΛ 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ζητείται από την κα Πέρκα και τους συνυπογράφοντες Βουλευτές το σχέδιο της σύμβασης.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το κάτωθι:
 ΕΡΩΤΗΣΗ
 Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
 Θέμα: «Σχέδιο και προγραμματισμός της Κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης»
 Με βάση το Νόμο 4482/2017, τον πλέον πρόσφατο βασικό νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, προβλέπεται η λειτουργία της εταιρίας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΑΣΥΘ)», με τη μεταφορά προσωπικού και παγίων από τον υπό εκκαθάριση αμαρτωλό Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) το αργότερο έως τις 3 Δεκεμβρίου τρέχοντος έτους, δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα. Σύμφωνα με το άρθρο 26, την ημερομηνία αυτή ο ΟΑΣΘ παύει οριστικά να παρέχει συγκοινωνιακό έργο, ενώ ως τότε λειτουργεί με βάση προβληματικές νομοθεσίες του παρελθόντος.
 Η σύγχρονη ΑΣΥΘ έχει προβλεφθεί να λειτουργήσει τόσο τις λεωφορειακές γραμμές όσο και το μετρό. Επιπρόσθετα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ) είναι επιφορτισμένος με την εποπτεία της ΑΣΥΘ, με ταυτόχρονο σχεδιαστικό ρόλο για την ανάπτυξη βιώσιμων μετακινήσεων στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Θεσσαλονίκης, υλοποιώντας ένα ολιστικό σχήμα παρόμοιο με αυτό της Αθήνας (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ), αλλά και όλων των μητροπολιτικών περιοχών της Ευρώπης.
Έως σήμερα:
-Η ΑΣΥΘ δεν έχει ιδρυθεί.
-Δεν υπάρχει καμία απόφαση που να τροποποιεί το μέλλον του ΟΑΣΘ.
-Ο στόλος του ΟΑΣΘ έχει απαξιωθεί λόγω ηλικίας και δε βελτιώνεται παρά τις περί αντιθέτου δηλώσεις.
-Δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα παροχής συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη με την κατάσταση να περιγράφεται πλέον ως τραγική.
-Παράλληλα, προωθείται η εκχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, με τη σχετική σύμβαση να έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η απευθείας ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ παρουσιάζεται ως η μόνη λύση για τη βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου.
 Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 Ποιο είναι τελικά το σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
Θα τηρηθούν οι προβλέψεις του Ν.4482/17 (έστω με καθυστέρηση) ή υπάρχει τελείως διαφορετική στόχευση και αν ναι ποια είναι αυτή;
Θα διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και πως;
Θα διασφαλιστεί η μετακίνηση των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων με βάση την όποια λύση προσανατολίζεται το Υπουργείο;
Ζητείται επιπλέον το σχέδιο της Σύμβασης για την εκχώρηση μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, ώστε να λάβουμε γνώση για το τι ακριβώς προβλέπεται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.