Λουκέτο, έβαλε μία στις τρεις περίπου εμπορικές
επιχειρήσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτει από τη μελέτη του
Ινστιτούτου Ερευνών (ΙΝΕΜΥ) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου
(ΕΣΕΕ). Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, το 27% των επιχειρήσεων στο
εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι κλειστές.
Από τη συνολική απογραφή του
εμπορικού κέντρου διαπιστώνεται ότι σε σύνολο 5.197 επιχειρήσεων/
επαγγελματικών στεγών, οι 1.399 είναι κλειστές. Σημειώνεται ότι ένα χρόνο πριν το
ίδιο ποσοστό μετά βίας ξεπερνούσε το 19%.
Μεγάλη επιδείνωση παρουσιάζει η οδός Τσιμισκή όπου το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων άγγιξε το 20,4%, ενώ τον Μάρτιο ήταν 13,7% και πριν από έναν χρόνο ανερχόταν μόλις στο 11,6%. Ενδεχομένως, η αύξηση των λουκέτων στην Τσιμισκή να οφείλεται στο γεγονός ότι τα ενοίκια των επαγγελματικών χώρων δεν παρουσιάζουν σημαντικές μειώσεις στον συγκεκριμένο δρόμο και εξακολουθούν να κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Την υψηλότερη συγκέντρωση κλειστών επιχειρήσεων παρουσιάζουν, όπως και στην καταγραφή του Μαρτίου 2012, οι δρόμοι Κασσάνδρου (42,4%), Αγίας Σοφίας (34,2%), Βενιζέλου (25,1%), και Ίωνος Δραγούμη (27,5%). Η σύγκριση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους είναι απογοητευτική, καθώς τα ποσοστά των λουκέτων έχουν ανέβει και στους τέσσερεις δρόμους κατά μέσο όρο οκτώ ποσοστιαίες μονάδες.
Μεγάλη επιδείνωση παρουσιάζει η οδός Τσιμισκή όπου το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων άγγιξε το 20,4%, ενώ τον Μάρτιο ήταν 13,7% και πριν από έναν χρόνο ανερχόταν μόλις στο 11,6%. Ενδεχομένως, η αύξηση των λουκέτων στην Τσιμισκή να οφείλεται στο γεγονός ότι τα ενοίκια των επαγγελματικών χώρων δεν παρουσιάζουν σημαντικές μειώσεις στον συγκεκριμένο δρόμο και εξακολουθούν να κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Την υψηλότερη συγκέντρωση κλειστών επιχειρήσεων παρουσιάζουν, όπως και στην καταγραφή του Μαρτίου 2012, οι δρόμοι Κασσάνδρου (42,4%), Αγίας Σοφίας (34,2%), Βενιζέλου (25,1%), και Ίωνος Δραγούμη (27,5%). Η σύγκριση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους είναι απογοητευτική, καθώς τα ποσοστά των λουκέτων έχουν ανέβει και στους τέσσερεις δρόμους κατά μέσο όρο οκτώ ποσοστιαίες μονάδες.
Στους εμπορικούς δρόμους
Προξένου Κορομηλά και Μητροπόλεως, οι οποίοι θεωρούνται παραδοσιακά «ακριβές
αγορές» εμφανίζονται όπως και στην προηγούμενη καταγραφή τα χαμηλότερα ποσοστά
κλειστών επιχειρήσεων της τάξεως του 19% και 17,2 % αντίστοιχα. Ελαφρώς
διαφορετική εξέλιξη παρουσιάζουν οι δύο δρόμοι, σε σύγκριση με τον Μάρτιο, με
την Προξένου Κορομηλά να κυμαίνεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα (αύξηση της
αναλογίας κλειστών 0,7 μονάδες) και τη Μητροπόλεως να παρουσιάζει στατιστικά
ασήμαντη βελτίωση (μείωση της αναλογίας των κλειστών μειώθηκε κατά 0,9
μονάδες).
Επιπλέον, από την Εγνατία και πάνω δηλαδή η οδός Κασσάνδρου και η Ελ. Βενιζέλου, η Αγίας Σοφίας, η Ίωνος Δραγούμη σε αυτό το ύψος, η εμπορική αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει ένα δραματικό αριθμό λουκέτων που συνθέτει την εικόνα ενός τοπίου οικονομικής καταστροφής.
Επίσης, στην περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης παρατηρείται και το φαινόμενο της μεταβολής της δραστηριότητας παραδοσιακών εμπορικών δρόμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μεταβολή της βιοτεχνικής φυσιογνωμίας σε δρόμους ψυχαγωγικού χαρακτήρα (καφετέριες, εστιατόρια). Αυτή η μεταβολή αν και φαινομενικά προκαλεί τη συγκέντρωση των υποψηφίων καταναλωτών πλησίον του εμπορικού κέντρου, δεν υπάρχει καμία απολύτως ένδειξη ότι τονώνει την αγοραστική κίνηση. Αντίθετα και μακροπρόσθεσμα, τέτοιες εξελίξεις οι οποίες δεν υπηρετούν κανένα κεντρικό σχεδιασμό ανάπτυξης συντελούν ταχύτατα στην παρακμή του εμπορικού κέντρου,
επισημαίνεται στην έρευνα.
Επιπλέον, από την Εγνατία και πάνω δηλαδή η οδός Κασσάνδρου και η Ελ. Βενιζέλου, η Αγίας Σοφίας, η Ίωνος Δραγούμη σε αυτό το ύψος, η εμπορική αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει ένα δραματικό αριθμό λουκέτων που συνθέτει την εικόνα ενός τοπίου οικονομικής καταστροφής.
Επίσης, στην περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης παρατηρείται και το φαινόμενο της μεταβολής της δραστηριότητας παραδοσιακών εμπορικών δρόμων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μεταβολή της βιοτεχνικής φυσιογνωμίας σε δρόμους ψυχαγωγικού χαρακτήρα (καφετέριες, εστιατόρια). Αυτή η μεταβολή αν και φαινομενικά προκαλεί τη συγκέντρωση των υποψηφίων καταναλωτών πλησίον του εμπορικού κέντρου, δεν υπάρχει καμία απολύτως ένδειξη ότι τονώνει την αγοραστική κίνηση. Αντίθετα και μακροπρόσθεσμα, τέτοιες εξελίξεις οι οποίες δεν υπηρετούν κανένα κεντρικό σχεδιασμό ανάπτυξης συντελούν ταχύτατα στην παρακμή του εμπορικού κέντρου,
επισημαίνεται στην έρευνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.