«Ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες
του, και θα έχουμε ένα κοινό προγραμματισμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει κανένα
«μπαλάκι» όταν είναι δύσκολες οι ώρες» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός
Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο
Θεσσαλονίκης 93,4» για την δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης του Θερμαϊκού
Κόλπου. Ενώ ακόμη αναφέρθηκε και στο θέμα της Θαλάσσιας Συγκοινωνίας.
Αναφορικά με την έναρξη της δημόσιας
διαβούλευσης του νομοσχεδίου που περιλαμβάνει τη δημιουργία του Φορέα
Διαχείρισης του Θερμαϊκού Κόλπου, ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι «όπως είχαμε
δεσμευτεί προβλέπεται η συγκρότηση του Φορέα», ο οποίος περιλαμβάνεται σε δύο
σημεία του νομοσχεδίου καθώς ενοποιούνται όλες οι περιοχές περιβαλλοντικού
ενδιαφέροντος γύρω από τον Θερμαϊκό, ενώ περιλαμβάνεται και το θαλάσσιο τμήμα.
Παράλληλα σε άλλο σημείο του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι συγκροτείται
υποστηρικτικά του Φορέα ένα συμβουλευτικό όργανο.
«Θα είναι το τραπέζι που θα
συμμετέχουν όλοι οι φορείς που έχουν συναρμοδιότητα, διότι το μεγάλο πρόβλημα
του Θερμαϊκού ήταν από την μια μεριά ο πολυκερματισμός των αρμοδιοτήτων, και
ίσως και η σύγκρουση και η επικάλυψη, αλλά το βασικό ήταν ότι στις κρίσιμες
στιγμές δεν υπήρχε κάποιος για να αναλάβει την ευθύνη» σημείωσε χαρακτηριστικά
ο κ. Φάμελλος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, την «ευθύνη» την αναλαμβάνει ο φορέας, ο οποίος εποπτεύεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά συμμετέχουν όλοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης της πόλης, διότι έχουμε άποψη υπέρ της ενίσχυσης, της αποκέντρωσης και της αυτοδιοίκησης. «Πάνω σε αυτό το τραπέζι δημόσια και διάφανα ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες του, και θα έχουμε ένα κοινό προγραμματισμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει κανένα «μπαλάκι» όταν είναι δύσκολες οι ώρες, ποιος φταίει για κάθε τι, ενώ θα υπάρχει ταυτόχρονη εποπτεία για το λιμάνι, για το θαλάσσιο περιβάλλον, για τα υγρά απόβλητα, για την λειτουργία της πόλης, αλλά και για τα αναπτυξιακά στοιχεία και τα οικολογικά του Θερμαϊκού» σημείωσε ο κ. Φάμελλος.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πρόκειται για μια διοικητική πρόοδο αλλά και μια κοινωνική καινοτομία «μιας και εφαρμόζουμε τις Αρχές της ατζέντας για τον 21ο αιώνα, της παγκόσμιας συμφωνίας για το κλίμα, επιλέγοντας όλοι οι φορείς να είναι στο ίδιο τραπέζι, και η συμφωνία για το κλίμα και το περιβάλλον να γίνεται δημόσια και διάφανα».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Φάμελλος εκτίμησε πως «η ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου είναι μια συζήτηση που έχει αναθερμανθεί στην πόλη, ωστόσο οι συζητήσεις δεν έχουν αποκτήσει μέχρι στιγμής έναν ενιαίο χαρακτήρα. Συμμετέχουμε σε μια τέτοια συζήτηση και ζητάμε από την αυτοδιοίκηση να κάνει τέτοιες συζητήσεις. Το θέμα είναι αυτές οι πρωτοβουλίες να ενοποιηθούν σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο να έχει συγκεκριμένο φορέα αλλά και χρηματοδότηση. Προς το παρόν υπάρχει μια συζήτηση ιδεών, εμείς θέλουμε να έχει αναπτυξιακή προοπτική».
Τέλος, σε σχέση με την θαλάσσια συγκοινωνία και την «εμπλοκή» σε σχέση με τη δημιουργία στάσεων για τους επιβάτες ο κ. Φάμελλος δήλωσε μεταξύ άλλων πως «επειδή δεν υπάρχουν όροι δόμησης για την κατασκευή μόνιμων υποδομών σε θαλάσσιες προβλήτες, και υπάρχει θεσμικό κενό, προτείναμε στην Εγνατία Οδό ΑΕ να υπάρχει η κατασκευή προσωρινών κατασκευών προφύλαξης και αναμονής των επιβατών, κάτι το οποίο συμβαίνει σε όλα τα εμπορικά λιμάνια, έτσι θα ξεμπλοκαριστεί το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας».
Σύμφωνα με τον ίδιο, την «ευθύνη» την αναλαμβάνει ο φορέας, ο οποίος εποπτεύεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά συμμετέχουν όλοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης της πόλης, διότι έχουμε άποψη υπέρ της ενίσχυσης, της αποκέντρωσης και της αυτοδιοίκησης. «Πάνω σε αυτό το τραπέζι δημόσια και διάφανα ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες του, και θα έχουμε ένα κοινό προγραμματισμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει κανένα «μπαλάκι» όταν είναι δύσκολες οι ώρες, ποιος φταίει για κάθε τι, ενώ θα υπάρχει ταυτόχρονη εποπτεία για το λιμάνι, για το θαλάσσιο περιβάλλον, για τα υγρά απόβλητα, για την λειτουργία της πόλης, αλλά και για τα αναπτυξιακά στοιχεία και τα οικολογικά του Θερμαϊκού» σημείωσε ο κ. Φάμελλος.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πρόκειται για μια διοικητική πρόοδο αλλά και μια κοινωνική καινοτομία «μιας και εφαρμόζουμε τις Αρχές της ατζέντας για τον 21ο αιώνα, της παγκόσμιας συμφωνίας για το κλίμα, επιλέγοντας όλοι οι φορείς να είναι στο ίδιο τραπέζι, και η συμφωνία για το κλίμα και το περιβάλλον να γίνεται δημόσια και διάφανα».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Φάμελλος εκτίμησε πως «η ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου είναι μια συζήτηση που έχει αναθερμανθεί στην πόλη, ωστόσο οι συζητήσεις δεν έχουν αποκτήσει μέχρι στιγμής έναν ενιαίο χαρακτήρα. Συμμετέχουμε σε μια τέτοια συζήτηση και ζητάμε από την αυτοδιοίκηση να κάνει τέτοιες συζητήσεις. Το θέμα είναι αυτές οι πρωτοβουλίες να ενοποιηθούν σε ένα αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο να έχει συγκεκριμένο φορέα αλλά και χρηματοδότηση. Προς το παρόν υπάρχει μια συζήτηση ιδεών, εμείς θέλουμε να έχει αναπτυξιακή προοπτική».
Τέλος, σε σχέση με την θαλάσσια συγκοινωνία και την «εμπλοκή» σε σχέση με τη δημιουργία στάσεων για τους επιβάτες ο κ. Φάμελλος δήλωσε μεταξύ άλλων πως «επειδή δεν υπάρχουν όροι δόμησης για την κατασκευή μόνιμων υποδομών σε θαλάσσιες προβλήτες, και υπάρχει θεσμικό κενό, προτείναμε στην Εγνατία Οδό ΑΕ να υπάρχει η κατασκευή προσωρινών κατασκευών προφύλαξης και αναμονής των επιβατών, κάτι το οποίο συμβαίνει σε όλα τα εμπορικά λιμάνια, έτσι θα ξεμπλοκαριστεί το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.