Το ειδικό απορρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη», που έχει ως κρίσιμη αποστολή τον επιφανειακό καθαρισμό του Θερμαϊκού Κόλπου, ενδέχεται να αναστείλει τις πολύτιμες υπηρεσίες του. Καθήκον των παραθαλάσσιων Δήμων του Θερμαϊκού να βοηθήσουν στη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του.
Η συνεχιζόμενη αρνητική οικονομική συγκυρία, σε συνδυασμό με τον σημαντικό περιορισμό του αριθμού και ύψους των χορηγιών που στηρίζουν εδώ και χρόνια το σημαντικό έργο του καθιστούν πλέον εξαιρετικά επισφαλή τη συνέχιση και βιωσιμότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Ήδη από τον Ιούνιο, η υπηρεσία και λειτουργία του σκάφους συνεχίζεται χάρις στο ενδιαφέρον για χορηγίες που έδωσαν μόνο τρεις εταιρείες, τα Ελληνικά Πετρέλαια, η ΕΥΑΘ και η ΔΕΘ-Helexpo, με τη διαχειρίστρια εταιρεία του σκάφους (NORTH AEGEAN SLOPS Α.Ε.) να «αναγκάζεται» να καλύπτει πλέον με ιδία κεφάλαια το μεγαλύτερο μέρος του καθημερινού κόστους των υπηρεσιών.
Προφανώς, τα δεδομένα αυτά δεν είναι βιώσιμα και, έτσι, η Θεσσαλονίκη κινδυνεύει πολύ σοβαρά πια να «ξεμείνει» από απορρυπαντικό σκάφος και οι αισθητικά άσχημες εικόνες στο πολύπαθο παραλιακό μέτωπό της, με όλα τα επιπλέοντα σκουπίδια, να... επανακάμψουν.
Επιστημονικά και πρακτικά, η επαναλαμβανόμενη αισθητικά δυσάρεστη εικόνα συσσώρευσης παντός τύπου επιπλεόντων απορριμμάτων έχει αρνητικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον, στη θαλάσσια ζωή.
Όπως εξηγεί η κα. Μουστάκα, «μαζί με τα απορρίμματα συχνά καταγράφονται συσσωρευμένα φυσικά υπολείμματα από θαλάσσια φυτά που μειώνουν τη διαφάνεια του νερού και ευνοούν περαιτέρω την ανάπτυξη μικροοργανισμών στο νεκρό υλικό. Οι μάζες νεκρού φυτικού υλικού και των απορριμμάτων στο ευτροφικό σύστημα του Όρμου επιπλέουν πάνω στο πλούσιο σε φυτοπλαγκτόν νερό και πολλές φορές σε συνέχεια της μάζας των ερυθρών παλιρροιών, μειώνοντας σε μεγαλύτερη έκταση και ένταση τη διαφάνεια του νερού με οικολογικές συνέπειες».
«Καθόσον τα απορρίμματα έχουν διαφορετική προέλευση, σκοπός είναι να μειωθεί η ρύπανση στην πηγή τους με την εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών διαχείρισης. Μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος, η απομάκρυνση των απορριμμάτων και του νεκρού φυτικού υλικού από το θαλάσσιο περιβάλλον θα μειώσει τη ρύπανση του Όρμου Θεσσαλονίκης και ευρύτερα του θαλάσσιου περιβάλλοντος» σημείωσε η κ. Μουστάκα.
Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία της «Αλκίππης», που αυτό το διάστημα επισκευάζεται, το ΥΜΑΘ συνεχίζει την προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και χορηγών για αποτελεσματική στήριξη και συνέχιση του έργου του σκάφους.
Πηγή: greenagenda.gr
Η συνεχιζόμενη αρνητική οικονομική συγκυρία, σε συνδυασμό με τον σημαντικό περιορισμό του αριθμού και ύψους των χορηγιών που στηρίζουν εδώ και χρόνια το σημαντικό έργο του καθιστούν πλέον εξαιρετικά επισφαλή τη συνέχιση και βιωσιμότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Ήδη από τον Ιούνιο, η υπηρεσία και λειτουργία του σκάφους συνεχίζεται χάρις στο ενδιαφέρον για χορηγίες που έδωσαν μόνο τρεις εταιρείες, τα Ελληνικά Πετρέλαια, η ΕΥΑΘ και η ΔΕΘ-Helexpo, με τη διαχειρίστρια εταιρεία του σκάφους (NORTH AEGEAN SLOPS Α.Ε.) να «αναγκάζεται» να καλύπτει πλέον με ιδία κεφάλαια το μεγαλύτερο μέρος του καθημερινού κόστους των υπηρεσιών.
Προφανώς, τα δεδομένα αυτά δεν είναι βιώσιμα και, έτσι, η Θεσσαλονίκη κινδυνεύει πολύ σοβαρά πια να «ξεμείνει» από απορρυπαντικό σκάφος και οι αισθητικά άσχημες εικόνες στο πολύπαθο παραλιακό μέτωπό της, με όλα τα επιπλέοντα σκουπίδια, να... επανακάμψουν.
Επιστημονικά και πρακτικά, η επαναλαμβανόμενη αισθητικά δυσάρεστη εικόνα συσσώρευσης παντός τύπου επιπλεόντων απορριμμάτων έχει αρνητικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον, στη θαλάσσια ζωή.
Οι επιπτώσεις, γενικά, δεν περιορίζονται στις «τοπικές εστίες συσσώρευσης» με τον κυματισμό, αλλά επεκτείνονται. Με τον άνεμο και τα ρεύματα τα απορρίμματα ταξιδεύουν και γίνονται μικρότερα και λιγότερο εμφανή με τον χρόνο.
Τι λένε οι επιστήμονες
«Τα απορρίμματα που φτάνουν στον πυθμένα μπορεί να αλλοιώνουν τα ενδιαιτήματα των οργανισμών, να αναστέλλουν την ανταλλαγή αερίων μεταξύ πυθμένα και στήλης νερού επηρεάζοντας οικολογικές λειτουργίες και υποβαθμίζοντας το περιβάλλον. Ακόμη, τα απορρίμματα που "ταξιδεύουν" μπορεί να συμβάλλουν στην επιτυχή διασπορά ανεπιθύμητων μικροοργανισμών σε καθαρές περιοχές, όπως για παράδειγμα των μικροοργανισμών σχηματισμού ερυθρών παλιρροιών», επισημαίνει στη Greenagenda.gr η Μαρία Μουστάκα, καθηγήτρια στο Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.Όπως εξηγεί η κα. Μουστάκα, «μαζί με τα απορρίμματα συχνά καταγράφονται συσσωρευμένα φυσικά υπολείμματα από θαλάσσια φυτά που μειώνουν τη διαφάνεια του νερού και ευνοούν περαιτέρω την ανάπτυξη μικροοργανισμών στο νεκρό υλικό. Οι μάζες νεκρού φυτικού υλικού και των απορριμμάτων στο ευτροφικό σύστημα του Όρμου επιπλέουν πάνω στο πλούσιο σε φυτοπλαγκτόν νερό και πολλές φορές σε συνέχεια της μάζας των ερυθρών παλιρροιών, μειώνοντας σε μεγαλύτερη έκταση και ένταση τη διαφάνεια του νερού με οικολογικές συνέπειες».
«Καθόσον τα απορρίμματα έχουν διαφορετική προέλευση, σκοπός είναι να μειωθεί η ρύπανση στην πηγή τους με την εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών διαχείρισης. Μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος, η απομάκρυνση των απορριμμάτων και του νεκρού φυτικού υλικού από το θαλάσσιο περιβάλλον θα μειώσει τη ρύπανση του Όρμου Θεσσαλονίκης και ευρύτερα του θαλάσσιου περιβάλλοντος» σημείωσε η κ. Μουστάκα.
Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία της «Αλκίππης», που αυτό το διάστημα επισκευάζεται, το ΥΜΑΘ συνεχίζει την προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και χορηγών για αποτελεσματική στήριξη και συνέχιση του έργου του σκάφους.
Πηγή: greenagenda.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.