Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Μισθός και σύνταξη φτάνουν πλέον μόνο για το μισό μήνα!


Όπως έδειξε έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, σε πάνω από επτά στους δέκα πολίτες (ποσοστό 72%), ο μισθός και η σύνταξη φτάνουν πλέον στους Θεσσαλονικείς μόνο για το μισό μήνα. Ως αποτέλεσμα, τα χρήματα πηγαίνουν πια μόνο στα απολύτως αναγκαία, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι έχουν κόψει σχεδόν εντελώς τις "περιττές" δαπάνες, δηλαδή όσες δεν αφορούν τρόφιμα ή τρέχουσες υποχρεώσεις.

Τα παραπάνω ανησυχητικά συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών Μακεδονίας, σε δείγμα 1750 πολιτών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου). Το δείγμα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από 4-8 Μαρτίου, χωρίστηκε σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες (18-35, 36-55 και άνω των 56 ετών), με τους μεγαλύτερους να εμφανίζονται αισθητά πιο απαισιόδοξοι.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το 65% των νεότερων, το 80% της ηλιακής κατηγορίας 36-55 και το 92% των μεγαλύτερων, δηλώνουν ότι νιώθουν απογοήτευση για την κατάσταση για το μέλλον. Σε απόγνωση υποστηρίζει ότι βρίσκεται το 82% των νέων, το 89% των ατόμων έως 55 ετών και το 94% των πιο ηλικιωμένων.
Μεταξύ άλλων αλλαγών, η οικονομική κρίση έχει στρέψει τους καταναλωτές και σε νέες μορφές διασκέδασης: το 88% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι μεταξύ των νέων "ηθών" ψυχαγωγίας περιλαμβάνονται οι φιλικές συναντήσεις σε σπίτια, τα παιχνίδια στο Διαδίκτυο, οι περίπατοι ή οι βόλτες με ποδήλατο, ο κινηματογράφος και οι βιντεοταινίες.
Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Βορειοελλαδίτες εξακολουθούν σε συντριπτικά ποσοστά -που αγγίζουν ακόμα και το 100% σε κάποιες ηλικιακές κατηγορίες και το 70% μέσο όρο- να πιστεύουν στην οικογένεια, την εκκλησία και τις ένοπλες δυνάμεις.
Σε ό,τι αφορά την ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις, οι καταναλωτές προτιμούν κυρίως την τηλεόραση, τη διαδικτυακή τηλεόραση (webtv) και το ραδιόφωνο/web radio σε ποσοστό 88%, αλλά και, δευτερευόντως, το Ίντερνετ (76% μέσο όρο). Μόλις το 15% εξακολουθεί να διαβάζει εφημερίδες, κυρίως τις κυριακάτικες ή περιοδικά (κυρίως θεματικά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.