Καταργούνται ειδικότητες στις οποίες φοιτούσε το 90% των μαθητών
Οργισμένοι είναι οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στη δημόσια
τεχνική εκπαίδευση μετά την απόφαση της κυβέρνησης να οδηγήσει ττα ΕΠΑΛ και
ΕΠΑΣ στη λαιμητόμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ΕΠΑΣ Θερμαϊκού
καταργούνται τρεις ειδικότητες όπου φοιτούσε το 90% της μαθητικής δύναμης
του Σχολείου.
Γονείς και κηδεμόνες από την Α΄και Β΄ΕΛΤΕΕ Θεσσαλόνίκης για να συντονίσουν τις αντιδράσεις
τους, πραγματοποιούν σήμερα Πέμπτη στις 7 μμ συγκέντρωση στην αίθουσα 117 του
Ευκλείδη.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ ΕΠΑΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Σε κοινό
ψήφισμα που εξέδωσαν οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων της ΕΠΑΣ
Θερμαϊκού, τονίζουν τα ακόλουθα:
Η κυβέρνηση με ένα νομοσχέδιο-βόμβα αποφάσισε
εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα τον κατακερματισμό της Δημόσιας Τεχνικής
Εκπαίδευσης σε πρώτη φάση και την τελική ισοπέδωση του συστήματος της
δωρεάν παιδείας σε δεύτερη φάση.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων κ
α τ α ρ γ ο ύ ν τ α ι 52 ειδικότητες των τεχνικών
επαγγελματικών σχολείων ( ΕΠΑΛ ) και αντίστοιχων σχολών ( ΕΠΑΣ ) σ’ ολόκληρη
την Ελλάδα.
Ειδικότερα στην ΕΠΑΣ Θερμαϊκού κ α τ α ρ γ ο ύ ν
τ α ι οι ειδικότητες Βοηθών
Φυσικοθεραπευτών, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης. Σ ’αυτές τις
ειδικότητες φοιτούσε το 90% της μαθητικής δύναμης του Σχολείου μας, είχαν
την μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ των μαθητών, ήταν τα πιο πολυπληθή και ζωντανά
τμήματα, πλήρως οργανωμένα και εξοπλισμένα. Οι καθηγητές των τμημάτων αυτών
είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας, πολλοί
από αυτούς με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών, διαθέτουν μια
αξιέπαινη διδακτική, επαγγελματική και παιδαγωγική επάρκεια και εμπειρία και
έχουν διοριστεί με κάθε νόμιμη και διαφανή διαδικασία.
Οι συνάδελφοι μας, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί αλλά και
οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι των Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολείων και των
Επαγγελματικών Σχολών με το πολυνομοσχέδιο αυτό οδηγούνται στην ανεργία μέσα από την συγκάλυψη της
διαθεσιμότητας, προτού καν
αξιολογηθούν.
Οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας διαλύουν ένα
βασικό κορμό των τεχνικών σχολείων με τεράστιες συνέπειες στις κοινωνικές δομές
του τόπου μας.
Η κατάργηση των 52 ειδικοτήτων της τεχνικής
εκπαίδευσης θα στρέψει μερίδα μαθητών που αντέχουν οικονομικά στα
ιδιωτικά Ι.Ε.Κ, ενώ τους μαθητές που ανήκουν σε οικονομικά
εξουθενωμένες οικογένειες θα τους οδηγήσει στο περιθώριο.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι η Τεχνική Επαγγελματική
Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) και η Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση (ΙΕΚ) είναι
διαφορετικά – διακριτά συστήματα. Αποστολή και σκοπός της Τεχνικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης είναι ο συνδυασμός της γενικής παιδείας με τις τεχνικές και
επαγγελματικές γνώσεις μέσα από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση
προγραμμάτων σπουδών. Ενώ σκοπός της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι η
απόκτηση από τους καταρτιζόμενους βασικών επαγγελματικών γνώσεων και
δεξιοτήτων σε ειδικότητες και εξειδικεύσεις για την ένταξη, επανένταξη ή
κινητικότητα στην αγορά εργασίας και πρέπει να ακολουθεί τη βασική – τυπική
εκπαίδευση.
Οι
ειδικότητες που καταργούνται προσφέρουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό επαγγελματική
αποκατάσταση στους αποφοίτους τους και μάλιστα σε μια εποχή δύσκολη, όσον αφορά
την εξεύρεση εργασίας. Πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η αυξανόμενη ζήτηση δεν
είναι τυχαία. Είναι συνάρτηση της πολύ καλής (και συνεχιζόμενης) παρεχόμενης
εκπαίδευσης από τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και των αξιόλογων εργαστηρίων
για τα οποία δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ για να περατωθούν.
Η μεγάλη
πιθανότητα επαγγελματικής εξασφάλισης, είχε ως αποτέλεσμα ακόμη και πτυχιούχοι
ΑΕΙ ή ΤΕΙ να επιστρέφουν στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ και
ΕΠΑΣ) για να αποκτήσουν τη δυνατότητα εργασίας μέσα από τις ειδικότητες αυτές.
Πρέπει να τονιστεί ότι η εκπαίδευση
που παρεχόταν μέχρι στιγμής ήταν ΔΩΡΕΑΝ και το συντριπτικό ποσοστό των
αποφοίτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ προέρχεται από χαμηλά οικονομικά στρώματα που δεν
έχουν τη δυνατότητα φροντιστηρίων ή διδάκτρων, με αποτέλεσμα αν δεν μπορούν να
εκπαιδευτούν στην ειδικότητα που επιθυμούν, να οδηγηθούν στην εγκατάλειψη της
εκπαίδευσης μετά το Γυμνάσιο.
Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Ν Ο Υ Μ Ε ως σύλλογος
Καθηγητών και ως σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των παιδιών της ΕΠΑΣ Θερμαϊκού,
τους γονείς των μαθητών μας ότι το Δημόσιο Σχολείο ισοπεδώνεται και από
το Σεπτέμβριο ίσως δε θα υπάρχει σχολείο για να φοιτήσουν τα παιδιά τους.
Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε ομόφωνα και αμέριστα την έμπρακτη
συμπαράσταση μας στους συναδέλφους μας
που οδηγούνται με συνοπτικές και αντισυνταγματικές διαδικασίες και χωρίς
αξιολόγηση σε οριστική απομάκρυνση από το σχολείο.
Δ Η Λ Ω
Ν Ο Υ Μ Ε την αντίθεσή μας στην κατάργηση των ειδικοτήτων Βοηθών
Φυσικοθεραπευτών, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης.
Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε την
αντίθεση μας στη διάλυση της Δημόσιας
- Δωρεάν Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε ΚΑΙ Α Γ
Ω Ν Ι Ζ Ο Μ Α Σ Τ Ε για ένα Δημόσιο – Δωρεάν Επαγγελματικό Σχολείο που
παρέχει θεωρητική γνώση και παιδεία παράλληλα με την επαγγελματική εξειδίκευση
Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε ΚΑΙ Α Γ Ω
Ν Ι Ζ Ο Μ Α Σ Τ Ε για ένα Δημόσιο Επαγγελματικό Σχολείο με όραμα,
δημιουργικότητα και προγραμματισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.