Η μελέτη ανάπλασης της Παραλίας (όρμου) Επανομής, που
συνέταξε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Θερμαϊκού, συνολικού προϋπολογισμού δαπάνης 126.500,00€,
παρουσιάζεται στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αυτή την Τετάρτη 20
Μαίου.
Όπως αναφέρεται εισηγητικά, με
τη μελέτη αυτή προβλέπεται η βελτίωση του δομημένου περιβάλλοντος,
στο θαλάσσιο μέτωπο του όρμου Επανομής, σε μία συνολική επιφάνεια 1.870,00μ².
Όπως είναι γνωστό, η περιοχή επέμβασης παρουσιάζει
μεγάλη συγκέντρωση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (π.χ. ταβέρνες) και
σημειώνει ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση κατά τους θερινούς μήνες.
Στην περιοχή προβλέπονται ήπιες επεμβάσεις με
σεβασμό στην υφιστάμενη κατάσταση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τους
κατοίκους, τους επιχειρηματίες και του επισκέπτες της περιοχής. Ωστόσο,
επιχειρείται η βελτίωση των, τυχαίων σχεδόν, χαράξεων και
γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης διαμόρφωσης, δηλαδή των ήδη επιστρωμένων με σκληρά υλικά (τσιμεντόπλακες) διαδρομών και των παρτεριών, επιτυγχάνοντας ένα ενιαίο αισθητικό
αποτέλεσμα.
Κύριος στόχος της επέμβασης, είναι η δημιουργία
μίας βασικής, ευχάριστης και ασφαλούς πορείας για όλες τις ομάδες χρηστών κατά
μήκους του θαλάσσιου μετώπου, τεμνώμενη κατά τόπους από δευτερεύουσες διαδρομές που οδηγούν στην παραλία εξασφαλίζοντας
την προσπελασιμότητα.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, το έργο θα γίνει με
σεβασμό στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον της περιοχής και στόχο την ελαχιστοποίηση
του οικολογικού αποτυπώματος. Ενώ σημειώνεται ότι η όλη
διαδρομή χαράχτηκε ελεύθερα και σε περιορισμένο εύρος, ώστε να μην επηρεάσει την αυτοφυή, κατά κύριο λόγο, και εκτενή
βλάστηση.
Σχεδιαστικά, δημιουργείται μία βασική διαδρομή που
συνδέεται «οργανικά» με τις γειτνιάζουσες χρήσεις αλλά κυρίως με την παραλία,
μέσω δευτερευουσών διαδρομών.
Με βασική προϋπόθεση του σχεδιασμού, τη διαφύλαξη της
υπάρχουσας βλάστησης, η μορφή της χάραξης προέκυψε “ρέουσα” πατώντας όμως
σχεδόν πάντα σε ήδη διαμορφωμένες με σκληρά υλικά επιφάνειες.
Οι δύο εσοχές στάθμευσης που υπάρχουν κατά μήκος
του οδοστρώματος καταργούνται ή περιορίζονται καθώς η περιοχή εξυπηρετείται επαρκώς
από τους δύο μεγάλους χώρους στάθμευσης που υπάρχουν στα ανατολικά και δυτικά της περιοχής
επέμβασης και οι οποίοι προβλέπονται από το εγκεκριμένο Γ.Π.Σ..
Ο ασφαλτοτάπητας θα αποξηλωθεί, θα ακολουθήσει
επιφανειακή γενική εκσκαφή (σε βάθος περίπου 10 cm) και κατόπιν θα γίνει
πλήρωση με φυτική γη έως τη στάθμη του πεζοδρομίου.
Τα υφιστάμενα κράσπεδα θα αντικατασταθούν με νέα
διότι παρουσιάζουν εκτεταμένες φθορές.
Η διευρυμένη επιφάνεια συνάθροισης, επιστρώνεται με
βοτσαλωτό σκυρόδεμα διαφορετικού χρωματισμού και με αρμούς από φιλέτα μαρμάρου.
Το τοιχίο αντιστήριξης που βρίσκεται από την πλευρά του αιγιαλού, καθαιρείται, αφενός για να δημιουργηθεί
μια πιο ομαλή μετάβαση από το δομημένο στο φυσικό περιβάλλον με τη δημιουργία
πρανούς, αφετέρου ώστε να ακολουθεί τη γραμμή παραλίας.
Τα υφιστάμενα παγκάκια θα τοποθετηθούν σε νέες
θέσεις, σύμφωνα με τη μελέτη και τις κατευθύνσεις της υπηρεσίας, καθώς σήμερα είναι
τοποθετημένα με την πλάτη τους στο θαλάσσιο μέτωπο.
Για τον ηλεκτροφωτισμό της περιοχής επέμβασης,
υπάρχει ήδη δίκτυο φωτισμού κατά μήκους του οδοστρώματος, ωστόσο προβλέπεται η
απαραίτητη υποδομή ήτοι διελεύσεις, τοποθέτηση πλαστικού σωλήνα PVC και τα
φρεάτια διακλάδωσης για 18 ιστούς που θα πρέπει να τοποθετηθούν εκατέρωθεν της
βασικής, ρέουσας διαδρομής κλπ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.