Παραδίδεται σε
πλήρη κυκλοφορία τον Μάρτιο το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου
Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση τριών δίδυμων σηράγγων, η μία εκ των
οποίων μήκους 6 χλμ., είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων και φυσικά
της χώρας.
Πρόκειται
για τον διάδοχο ενός από τα πιο επικίνδυνα αλλά και νευραλγικά κομμάτια του
εθνικού οδικού δικτύου που πλέον θα διαπερνά πραγματικά τον Ολυμπο και τον
Κίσσαβο, παρακάμπτοντας την κοιλάδα των Τεμπών.
Στο μισό οι
χρόνοι μετακίνησης
Πρόκειται
για ένα κομμάτι 25 χλμ. που θα εξασφαλίσει ουσιαστικά 230 χλμ. σύγχρονου
αυτοκινητοδρόμου και θα μειώσει στο μισό τον χρόνο μετακίνησης στο επίμαχο
τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα. Με την παράδοση του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, οι
οδηγοί θα φθάνουν από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 15 λεπτά.
Αυτό
οφείλεται σε μια συστοιχία δίδυμων σηράγγων, συνολικού μήκους 8 χλμ., που
βρίσκονται σε απόσταση μόλις 900 μέτρων μεταξύ τους. Σήμερα και οι δύο
βρίσκονται σε ποσοστό ολοκλήρωσης άνω του 98%. Ακολουθεί η τρίτη κατά σειρά
δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του Παντελεήμονα, μήκους 3 χλμ. Για την εξυπηρέτηση
και την ασφάλεια των χρηστών έχουν προβλεφθεί όλα τα απαραίτητα συστήματα
εξαερισμού, φωτισμού, πυρανίχνευσης, ακουστικής ενημέρωσης και
ραδιοεπικοινωνίας, καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας, ανίχνευσης συμβάντων,
ύψους, καυσαερίων και ορατότητας.
Παραμένει ως
«οικονομική λύση» η παλιά διαδρομή
Παράλληλα, η
παλαιά εθνική οδός θα είναι στη διάθεση των οδηγών ως μια πιο οικονομική λύση
μετακίνησης. Ο σταθμός διοδίων Πυργετού πρόκειται να μετακινηθεί στα Αμπελάκια,
όπου και θα χρεώνει κατά 35% φθηνότερα τη διέλευση όσων δεν επιθυμούν να
περάσουν από τις σήραγγες, ενώ σταθμός διοδίων θα λειτουργήσει και πάλι στα
Τέμπη.
Σημειώνεται
ότι τα φορτηγά από τριαξονικά και επάνω δεν θα έχουν δικαίωμα διέλευσης από το
παλαιό τμήμα του δρόμου, θα «κόβονται» στα διόδια των Τεμπών. Στο σύνολο της
διαδρομής από Μακρυχώρι έως Λεπτοκαριά η χρέωση θα ανέλθει από 14,80 ευρώ που
είναι σήμερα σε 15,10.
Σπίρτζης: Χωρίς «πριμ επιτάχυνσης»
Σε επίσκεψή
του στο έργο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε
ως προς τη συμφωνία ολοκλήρωσης που υπεγράφη μεταξύ του παραχωρησιούχου και του
υπουργείου τα εξής: «Ζητήθηκαν από την παραχώρηση 12 εκατ. περίπου για
"πριμ επιτάχυνσης" και με τη συμφωνία που έχουμε κάνει δεν έχει δοθεί
ούτε ένα ευρώ. Το έργο αυτό είχε προχωρήσει παρά πολύ και δεν υπήρχε κανένας
λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης. Η συμφωνία που έγινε δεν περιλαμβάνει ούτε ένα
ευρώ πριμ επιτάχυνσης. Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις των διαιτητικών
δικαστηρίων».
Επίσης,
τόνισε ότι έπειτα από διαπραγμάτευση εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.