Η εναπόθεση των ογκωδών γίνονταν και δίπλα στο 3ο νηπιαγωγείο Ν.Μηχανιώνας |
Εξήγηση, περιμένουν οι εύλογες απορίες της κοινής γνώμης, σχετικά με τον τρόπο που έγινε, από την Μητροπολιτική Επιτροπή
Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η διαχείριση των ογκωδών
αντικειμένων που προέκυψαν στο δήμο Θερμαϊκού μετά τις πλημμύρες του περασμένου
Σεπτεμβρίου.
Θα θέλαμε πολύ οι αρμόδιοι να απαντήσουν στις βασανιστικά ερωτήματα των πολιτών:
1.
Πως
γίνεται να υπάρχει απευθείας ανάθεση ύψους 1.659.066 ευρώ σε μία εταιρία, χωρίς
διαγωνισμό και κατ’ επιλογή;
2.
Τι… σύμπτωση είναι αυτή, η εταιρία
στην οποία ανατίθεται η αποκομιδή των ογκωδών, να είναι ο ίδιος ιδιώτης που
μαζεύει και τα σκουπίδια στο δήμο Θερμαϊκού;
3.
Πως
εξηγείται το γεγονός ότι όπως αναφέρθηκε στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας,
ο εργολάβος που ανέλαβε την αποµάκρυνση
των ογκωδών αντικειµένων, προστέθηκε στο µητρώο εργοληπτών μόλις μία εβδομάδα
πριν;
4.
Η
δικαιολογία που προβλήθηκε από την Μητροπολιτική Επιτροπή, ήταν ότι έγινε η
απευθείας ανάθεση για ένα τόσο μεγάλο ποσό, λόγω της κατάστασης έκτακτης
ανάγκης στην οποία βρέθηκε ο δήμος Θερμαϊκού. «Έκτακτη ανάγκη» σημαίνει ότι
παρεμβαίνεις την ίδια μέρα που σημειώνεται το γεγονός, άντε την επόμενη, αντί
τη μεθεπόμενη, άντε μία εβδομάδα ή ένα δεκαήμερο μετά. Τι σόϊ «έκτακτη ανάγκη»
είναι αυτή, όταν η απόφαση για την απομάκρυνση των ογκωδών λαμβάνεται ένα και
πλέον μήνα μετά τις πλημμύρες, ο εργολάβος βάζει μπροστά ένα σχεδόν άλλον ένα μήνα
μετά και συγκεκριμένα στις 26 Οκτωβρίου 2016 και ολοκληρώνει σχεδόν τρεις μήνες
μετά, στις 30 Δεκεμβρίου 2016, ενώ το πρωτόκολλο παραλαβής του έργου
υπογράφεται από το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Μητροπολιτικής ένα ακόμη
τρίμηνο αργότερα, στις 14 Μαρτίου 2017;
5.
Στο
συμφωνητικό που υπέγραψαν στις 10 Οκτωβρίου 2016 ο εργολάβος με την
αντιπεριφερειάρχη της Μητροπολιτικής αναφέρεται ότι η εταιρία αναλαμβάνει
έναντι του ποσού των 1.659.066 ευρώ να φορτώσει και να μεταφέρει αναλυτικά
48.848,39 τόνους ογκωδών απορριμμάτων, 28.591,06 τόνους αποβλήτων κατεδαφίσεων,
20.257,33 τόνους αποβλήτων ανακαινίσεων και 2.976,72 τόνους μεταφορά υπολοίπων
στο ΧΥΤΑ. Πως όμως είναι δυνατό να γνωρίζει κανείς εκ των προτέρων τον ακριβή
όγκο αυτών που θα μεταφέρει… τρεις μήνες μετά και μάλιστα με προσέγγιση όχι
μόνο τόνων και κιλών αλλά και γραμμαρίων;
6.
Αντί
της απευθείας ανάθεσης, γιατί δεν έγινε χρήση του πρόσφατου νόμου 4412 που
ορίζει ότι σε έκτακτες ανάγκες μπορεί να υπάρξει διαγωνισμός με σύντμηση των
προθεσμιών;
Η χτεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής
της Περιφέρειας
Ζητήματα
τα οποία έχουν να κάνουν με τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης σε εταιρεία
της συλλογής των χιλιάδων τόνων ογκωδών που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες του
περασμένου Σεπτεμβρίου στον Δήμο Θερμαϊκού και η οποία κόστισε το μεγάλο
χρηματικό ποσό του 1 εκ. 660 χιλ. ευρώ, έθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος της
ΡΙΖ. ΑΡΕΝ. Γ. Θεοδωρόπουλος κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής
της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο κ.
Θεοδωρόπουλος υπενθύμισε ότι ενώ τα πλημμυρικά φαινόμενα σημειώθηκαν στις 7
Σεπτεμβρίου, οι εργασίες ξεκίνησαν πολύ αργότερα στις 26 Οκτώβρη και το
τιμολόγιο από το οποίο προέκυψε ο προϋπολογισμός του έργου εγκρίθηκε από την
οικονομική επιτροπή στις 17 Ιανουαρίου του 2017.
«Ο
διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας κ. Στεργιάδης στις 11 Οκτώβρη
του 2016 δήλωσε ότι οι τιμές αυτές είναι στάνταρ αλλά ερώτημα παραμένει
πως προκύπτει το κριτήριο με το οποίο καθορίζονται αυτές τις τιμές»
διερωτήθηκε ο κ.Θεοδωρόπουλος τονίζοντας ότι το ιδιωτικό συμφωνητικό που
προσκομίστηκε συντάχθηκε στις 10 Οκτωβρίου του 2016 με τιμές που εγκρίθηκαν
πολύ αργότερα.
«Δεν
τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία» δήλωσε ακόμη ο κ. Θεοδωρόπουλος
επισημαίνοντας ότι θα μπορούσε αντί της απευθείας ανάθεσης να επιλεχθεί η
διαδικασία του ανοιχτού διαγωνισμού ενώ παράλληλα ζήτησε αναλυτικά τα
συγκεκριμένα ζυγολόγια για το κάθε υλικό που συλλέχθηκε, τα δελτία αποστολής,
την τεκμηρίωση των τεχνικών συνθηκών αλλά και έλεγχο νομιμότητας της απόφασης
έγκρισης της Οικονομικής Επιτροπής από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση,
καταψηφίζοντας την τελική έγκριση καταβολής του ποσού στην συγκεκριμένη
εταιρεία που ψηφίστηκε τελικά από την επιτροπή κατά πλειοψηφία.
Να σημειωθεί
ότι η εν λόγω εταιρεία που πήρε με απευθείας ανάθεση το έργο έχει αναλάβει τη
συλλογή απορριμμάτων στον Δήμο Θερμαϊκού.
Από την
πλευρά του ο Διευθυντής της Πολιτικής Προστασίας κ. Στεργιάδης δήλωσε ότι η
Περιφέρεια είχε ερευνήσει το ποια εταιρεία μπορεί να κάνει τις συγκεκριμένες
εργασίες και έχει τις συγκεκριμένες άδειες, στη συνέχεια και διαπίστωσε
ότι οι τιμές που πρότεινε για τις εργασίες είναι οι πιο
συμφέρουσες.
Σύμφωνα με
τον ίδιο, έχει ολοκληρωθεί ήδη ο καθαρισμός των ογκωδών απορριμμάτων στα τέλη
Δεκεμβρίου απ’ όλο τον δήμο Θερμαϊκού, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές
εργασίες στα τέλη Σεπτεμβρίου στην Αγ. Τριάδα, Μηχανιώνα, Επανωμή, Αγγελοχώρι
καθαρίστηκαν λήμματα και τώρα σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή τοιχίων
αντιστήριξη στις περιοχές αυτές όπου υπήρχαν προβλήματα σταθερότητας. «Τα έργα
αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι. Υπολείπονται εργασίες οι οποίες
δεν θα γίνουν με απευθείας ανάθεση αλλά με διαγωνισμό, οδοποιίας, οδοστρωσίες
και αναπλάσεις σε παραλιακά μέτωπα»
Η πρόεδρος
της επιτροπής δεν έκανε τελικά δεκτό το αίτημα να δοθεί η απόφαση για
έλεγχο νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.