Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Όταν τα καραβάκια έφερναν κόσμο στην πλαζ Αγίας Τριάδας

Ήταν πολλά τα θετικά από τη λειτουργία της "Λαϊκής Πλαζ", όπως επίσημα ονομάζονταν και του κάμπινγκ Αγίας Τριάδας, τις υπηρεσίες που πρόσφερε και τις δυνατότητες που παρείχε στους επισκέπτες, ώστε να απολαύσουν μοναδικές στιγμές αναψυχής, ξεκούρασης και χαράς. Υπήρχε όμως και ένα μεγάλο αρνητικό σημείο, που ήταν το πανάκριβο εισιτήριο στα συγκοινωνιακά μέσα εκείνης της εποχής για να φτάσει κανείς στην Αγία Τριάδα. Αρνητικό που υπάρχει και σήμερα, καθώς το εισιτήριο με τα "καραβάκια" σκαρφάλωσε τελευταία στα 7 ευρώ το άτομο.

Δύο ήταν και τότε τα μέσα για να πάει κανείς στην πλαζ-κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας: Μία θέση στο λεωφορείο των ΚΤΕΛ, τα οποία καθώς ήταν πλήρως ιδιωτικό, ήταν και πανάκριβο, ή πάλι με τα ατμοπλοϊκά βαποράκια, που είχαν αρχικά προσιτό εισιτήριο, όμως κάτω από την πίεση των λεωφορειούχων και τα πολιτικά μέσα που αυτοί διέθεταν, αναγκάστηκαν στη συνέχεια να αναπροσαρμόσουν κι αυτά το εισιτήριο. Να θυμίσουμε ότι η λαϊκή πλαζ Αγίας Τριάδας άρχισε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 1960, λίγα μόλις χρόνια αφότου η τότε κυβέρνηση της ΕΡΕ υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή είχε "ξηλώσει" τα τραμ στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να μονοπωλήσουν την αστική συγκοινωνία της πόλης οι φίλα πολιτικά προσκείμενοι λεωφορειούχοι του ΟΑΣΘ που μόλις είχε δημιουργηθεί.

Εικόνα μιας άλλης εποχής: Το καραβάκι φέρνει επισκέπτες στην πλαζ-κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας
Σχετικά με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της πλαζ-κάμπινγκ Αγίας Τριάδας, έγραφε η εφημερίδα Μακεδονία στις 5 Ιουνίου 1960, με υπογραφή του συντάκτη της Φίλιππου Κούκουνου:

"Το μόνο μέχρι στιγμής τρωτόν της όλης υποθέσεως της πλαζ, είναι η υπεραστική συγκοινωνία, η οποία είναι αν όχι ακριβή, τουλάχιστον υπολογίσιμος δια τα ισχνά βαλάντια της μεγάλης μάζης του λαού.

Εάν η συγκοινωνία καταστή αστική τότε το εισιτήριον από 7 δραχμάς θα κατέλθη ασφαλώς εις τας 2,50, όσον δηλαδή πληρώνει ο Αθηναίος δια να μεταβή εις την Βουλιαγμένην, η οποία παρεπιμπτόντως απέχει διπλάσιον από τας Αθήνας, όσον απέχει η Αγία Τριάς από την Θεσσαλονίκην.

Υπάρχουν βεβαίως τα ατμοπλοϊκά βαποράκια τα οποία προτιμά ο περισσότερος κόσμος, αλλά και αυτά είναι υποχρεωμένα να έχουν υψηλόν εισιτήριον δια να μη συναγωνίζονται τα ΚΤΕΛ. Σχετικώς αναφέρεται ότι πέρυσιν οι ιδιοκτήται των ατμοπλοϊκών αυτών σκαφών, όρισαν ως τιμήν εισιτηρίου το ποσόν των τριών δραχμών, αλλά ηναγκάσθησαν να το αυξήσουν κατόπιν πιέσεων του ΚΤΕΛ.

Γεγονός είναι ότι η πληγή αυτή της συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης-τουριστικής ακτής χρήζει διεξοδικωτέρας ερεύνης, διότι όπως είναι σήμερον ούτε ανέσεις παρέχει, ούτε προσιτή είναι εις τον πολύν κόσμον.

Επί του προκειμένου ο ΕΟΤ θα κάμη θεάρεστον έργον, εάν αναγκάση τα ΚΤΕΛ να σκεφθούν ολίγον τουριστικά και να παύσουν να φέρουν προσκόμματα εις την εξέλιξιν και την πρόοδον της συγκοινωνίας, διότι εάν η Θεσσαλονίκη σήμερον δεν έχει θαλάσσια πούλμαν, το οφείλει εις τα ΚΤΕΛ και όχι εις τους πλοιοκτήτας όπως πολλοί νομίζουν".

Διαβάστε περισσότερα για την έναρξη λειτουργίας της πλαζ-κάμπινγκ Αγίας Τριάδας:

https://farosthermaikou.blogspot.com/2022/09/62.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.