Στην ευρύτερη περιοχή πραγματοποιούνταν χωματοληψίες από τη δεκαετία του 50 και μετά, αφενός για τη δημιουργία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και αφετέρου για την τροφοδοσία εργοστασίων κατασκευής τούβλων και κεραμιδiων. Οι χωματοληψίες σταμάτησαν το 1995, όμως άφησαν πίσω τους απόκρημνες πλαγιές και κατεστραμμένα τοπία, σε ένα σημείο με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο όπου τα τελευταία χρόνια αναπτύχθηκε μεγάλη οικιστική δραστηριότητα.
Ο πρώην δήμος Μίκρας το 2005 προχώρησε στην περιβαλλοντική αδειοδότηση έργου για την αποκατάσταση τμήματος της παλιάς χωματοληψίας, έκτασης 11 στρεμμάτων, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε καθώς επιβλήθηκαν πρόστιμα από την πρώην νομαρχία για εναπόθεση ογκωδών αντικειμένων, ελαστικών αυτοκινήτων και άλλων απορριμμάτων. Τότε ο δήμος είχε κάνει λόγο για ανεξέλεγκτη απόθεση διαφόρων αντικειμένων από δημότες ή αθίγγανους και είχε αναφέρει σοβαρές δυσκολίες για την αποτροπή της παράνομης διάθεσης αποβλήτων.
Το θέμα επανήλθε πρόσφατα στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, μετά από εισήγηση του σημερινού δήμου Θέρμης. Στις προθέσεις, ωστόσο, του δήμου, όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος, Θεόδωρος Γκουστίλης, είναι, μόλις ολοκληρωθεί το εν λόγω έργο στα 11 στρέμματα όπου είναι εντονότερο το πρόβλημα, να προχωρήσει και η μελέτη που έχει συνταχθεί εδώ και χρόνια και προβλέπει τη γενικότερη αποκατάσταση της περιοχής, συνολικής έκτασης τετρακοσίων στρεμμάτων. Η μελέτη αυτή προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και υπαίθριων εγκαταστάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.