Με απόφαση των υπουργών
Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών που δημοσιεύθηκε στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με ημερομηνία 31 Ιουλίου 2015, παρέχονται οδηγίες για
την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2016. Τα βασικά
σημεία της απόφασης προβλέπουν τα ακόλουθα:
Άρθρο 1
Γενικές οδηγίες
κατάρτισης του προϋπολογισμού
1. Η δημοσιονομική θέση
των ΟΤΑ ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή πλεονασματική,
κατά τα άρθρα 14 παρ. 1 περ. β και 35 παρ. 1 Ν. 4270/2014. Για τους δήμους, επίσης ως φορείς της Γενικής Κυβέρνησης,
ισχύουν κατά τη σύνταξη του προϋπολογισμού τους, οι γενικές αρχές για τη
διαχείριση των οικονομικών της Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 33 και της
δημοσιονομικής θέσης του άρθρου 35, οι κανόνες του δημοσιονομικού σχεδιασμού
του άρθρου 34, του χρέους του άρθρου 36 και της πορείας προσαρμογής του άρθρου
37 και οι γενικές αρχές κατάρτισης Π/Υ του άρθρου 49, του Ν. 4270/2014. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν αναληφθεί υποχρεώσεις και
πραγματοποιηθεί δαπάνες καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού,
τα ποσά που αναλογούν στο ύψος αυτών, καταλογίζονται σε βάρος των οργάνων που
ενέκριναν ή συνέπραξαν στην εκτέλεση της δαπάνης (άρθρο 66 παρ. 5 του Ν. 4270/2014 και άρθρο 10 του Π.δ. 113/2010).
2. Στον Π/Υ εγγράφονται
όλες οι δαπάνες και τα έσοδα του δήμου, τα οποία αναμένεται να πληρωθούν και
αντίστοιχα να εισπραχθούν κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους. Επιπλέον
εγγράφονται οι προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωθέντων κατά
τα παρελθόντα οικονομικά έτη εντός του οικονομικού έτους (Κωδικός Αριθμός
Εξόδων «85» − ύψος επισφαλειών) καθώς και το αποθεματικό (Κ.Α Εξόδων «91»). Η
υπερεκτίμηση των εσόδων ή η εγγραφή εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν
οδηγεί ουσιαστικά στην μη επίτευξη του οικονομικού αποτελέσματος, καθιστώντας
τον Π/Υ ελλειμματικό. 19548 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)
3. Στον Π/Υ εγγράφονται
κατά προτεραιότητα οι υποχρεωτικές δαπάνες που καθορίζονται με την παρ. 1 του
άρθρου 158 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παρ.
6 του άρθρου 2 του ν. 4038/2012 και ισχύει.
4. Νέα έργα
χρηματοδοτούμενα από ίδια έσοδα εγγράφονται στον Π/Υ μόνο εφόσον
στοιχειοθετείται από τις αντίστοιχες εγγραφές εσόδων η χρηματοδότησή τους. Σε
κάθε περίπτωση για κάθε έργο, υπηρεσία, προμήθεια ή μελέτη, ανεξαρτήτως της
πηγής χρηματοδότησης τους, πρέπει να εγγράφονται ως δαπάνη στον Π/Υ, μόνο τα
ποσά που εκτιμάται ότι θα πληρωθούν εντός του οικονομικού έτους που αυτός
αναφέρεται. Σε περίπτωση που τα ανωτέρω χρηματοδοτούνται από επιχορηγήσεις,
ανεξαρτήτως πηγής, στο σκέλος των εσόδων εγγράφονται αντίστοιχα μόνο τα ποσά
που αναμένεται ότι θα αποδοθούν στο δήμο εντός του οικονομικού έτους. Σε
περίπτωση δημοπράτησης και μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος και της ανάδειξης
αναδόχου, πρέπει να πραγματοποιείται αναμόρφωση της ετήσιας εγγραφής του Π/Υ,
με αντίστοιχη μείωση του εσόδου και της δαπάνης που προκύπτει από το ποσοστό
έκπτωσης που επιτεύχθηκε.
5. Kατά την κατάρτιση του Π/Υ εγγράφεται κάθε φορά στο σκέλος των εσόδων το
σύνολο των αποδόσεων που απορρέουν από ΚΑΠ ή από φόρους και τέλη εισπραττόμενα
μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος ή από άλλου τύπου έσοδα,
ανεξαρτήτως τυχόν κρατήσεων, κατασχέσεων, συμψηφισμού οφειλών ή απευθείας
παρακράτησης από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα των τοκοχρεωλυτικών δόσεων για
συνομολογηθέν δάνειο. Οι ανωτέρω μειώσεις καταγράφονται ως πληρωμή εξόδων σε
βάρος των Κ.Α Εξόδων που αφορούν, με έκδοση αντίστοιχων τακτοποιητικών
ενταλμάτων.
6. Κατά την κατάρτιση
του Π/Υ οι προβλέψεις δαπανών για τις αποδοχές του πάσης φύσεως προσωπικού
συνοδεύονται υποχρεωτικά από λεπτομερείς καταστάσεις και πλήρη ανάλυση των
πιστώσεων που είναι γραμμένες για τους σκοπούς αυτούς (όπως για τους μισθούς,
τις τυχόν αυξήσεις μισθών του τακτικού και του επί συμβάσει προσωπικού καθώς
και υπερωρίες και αμοιβές από συλλογικά όργανα εφόσον και μόνο αυτές
προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις), λαμβανομένων υπόψη των δημοσιονομικών
αποτελεσμάτων που επιφέρει τυχόν αυξομείωση του προσωπικού. Για την εγγραφή δαπάνης
που αφορά πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προς
κάλυψη παροδικών αναγκών ή και για απασχόληση προσωπικού με συμβάσεις μίσθωσης
έργου θα πρέπει να προκύπτει η δυνατότητα χρηματοδότησής της από το ύψος των
εγγεγραμμένων, μη ειδικευμένων για άλλο σκοπό, εσόδων.
7. Στον Π/Υ εγγράφονται
υποχρεωτικά οι τοκοχρεωλυτικές δόσεις των δανείων που έχουν συναφθεί με το
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς. Σε όσες
περιπτώσεις επιμηκύνεται η διάρκεια αποπληρωμής χορηγηθέντων δανείων λόγω
σχετικής διμερούς συμφωνίας μεταξύ δήμου και πιστωτικού οργανισμού ή κατ’
εφαρμογή διάταξης νόμου (π.χ της υποπαραγράφου Γ.5. της παραγράφου Γ. του
άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012/Α’ 222), με αποτέλεσμα τη μείωση της ετήσιας δαπάνης
που αφορά στην πληρωμή τοκοχρεωλυτικών δόσεων, οι σχετικές εγγραφές πρέπει να
είναι μειωμένες κατά το αντίστοιχο ποσό.
8. Ενόψει της υποχρέωσης
κατάρτισης ρεαλιστικών Π/Υ, με εγγραφή σε αυτούς μόνο δαπανών που μπορούν να
χρηματοδοτηθούν από τα έσοδα που αναμένεται να εισπραχθούν, τονίζεται ιδιαίτερα
η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση
συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα, δυνατά επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό ενδεικτικά
αναφέρονται οι κατωτέρω δαπάνες στις οποίες ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ) 19549 θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους
ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:
- οι δαπάνες υπερωριακής
απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση
των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα
τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,
- οι δαπάνες υπηρεσιακών
μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού
ρεύματος κ.ο.κ.,
- οι πάσης φύσεως
προαιρετικές δαπάνες του άρθρου 202 του ν.3463/2006 (επιχορηγήσεις ν.π.δ.δ.,
αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους κ.ο.κ.)
πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες, κινούμενες
στα υπό του νόμου προβλεπόμενα όρια και υπό τον περιορισμό της δυνατότητας
χρηματοδότησης αυτών από τις αναμενόμενες εισπράξεις του δήμου.
9. Τα ιδρύματα και τα
νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των δήμων, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων,
καταρτίζουν και ψηφίζουν τον Π/Υ τους εντός των προθεσμιών που προβλέπονται και
για τους δήμους, χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη ψήφιση του Π/Υ του οικείου
δήμου στην οποία, μεταξύ άλλων, ορίζεται το ύψος της τακτικής επιχορήγησής
τους. Για την κατάρτιση του Π/Υ των ανωτέρω νομικών προσώπων, ως τακτική
επιχορήγηση από τον οικείο δήμο εγγράφεται κατ’ ελάχιστο το ποσό που προκύπτει
από τη συστατική πράξη αυτών και σε περίπτωση που αυτή δεν αναφέρει ποσό ή δεν
είναι επικαιροποιημένη ως προς το ύψος του ποσού που είναι απαραίτητο για τη
λειτουργία του νομικού προσώπου, τότε εγγράφεται το ποσό που είναι εγγεγραμμένο
στον Π/Υ του δήμου το προηγούμενο οικονομικό έτος (δηλ. το 2015). Σε περίπτωση
που με τον Π/Υ του δήμου που αφορά το έτος 2016 ψηφισθεί τελικώς εγγραφή
διαφορετικού ποσού, το νομικό πρόσωπο υποχρεούται άμεσα να προβεί σε ανάλογη
αναμόρφωση του Π/Υ του.
10. Κατά την κατάρτιση
του Π/Υ το σύνολο των εσόδων που αναφέρονται στις περιπτώσεις Β1 και Β2 του
άρθρου 3 και η κατηγορία δαπανών «85 Προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων
βεβαιωθέντων κατά τα παρελθόντα οικονομικά έτη εντός του οικονομικού έτους»
εκτιμώνται με τη μεθοδολογία που ορίζεται στην παράγραφο αυτή. Εκτιμήσεις που
αποκλίνουν της μεθοδολογίας αυτής συνιστούν υπερεκτίμηση των εσόδων ή εγγραφή
εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν.
11. Η τήρηση των
αναφερόμενων στο άρθρο 3 της παρούσας ελέγχεται από το Υπουργείο Εσωτερικών
& Διοικητικής Ανασυγκρότησης και από τις αρμόδιες για την εποπτεία των
δήμων αρχές και η παραβίασή τους οδηγεί στην αναπομπή του προϋπολογισμού στο
δημοτικό συμβούλιο κατά τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 266 του ν.
3852/2010.
12. Σε περιπτώσεις όπου
υφίστανται λογιστικές εκκρεμότητες που χρονίζουν στους ΟΤΑ ή έχουν διαπιστωθεί
ταμειακά ελλείμματα, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διαχειριστικός
έλεγχος, θα πρέπει: α) Το ταμειακό έλλειμμα να εμφανίζεται στο ταμειακό
υπόλοιπο του προϋπολογισμού, έως ότου εκδοθεί το τελικό πόρισμα του
διαχειριστικού ελέγχου και β) να γίνει εγγραφή ισόποση με το εκτιμώμενο ύψος
του ελλείμματος στο σκέλος των εξόδων, στον ΚΑ 85 «Προβλέψεις μη είσπραξης
εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωμένων κατά τα ΠΟΕ εντός του οικονομικού έτους».
Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος και βεβαιωθεί το έλλειμμα: γ) θα μειωθεί το ταμειακό
υπόλοιπο του δήμου κατά το βεβαιωθέν ποσό και δ) θα γίνει ισόποση εγγραφή στον
ΚΑ 1516 «Έσοδα από διάφορες καταλογιστικές αποφάσεις». 19550 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) Άρθρο 2 Διαδικασίες σύνταξης, ψήφισης και ελέγχου
του προϋπολογισμού
1. Ο Π/Υ των δήμων
συντάσσεται σύμφωνα με τον τύπο που καθορίσθηκε με την υπ’ αριθμ. 7028/2004 (Β΄
253) απόφασή μας, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. 64871/2007 (Β΄
2253), 70560/2009 (Β΄ 2394), 50698/2011 (Β΄ 2832), 47490/2012 (Β΄ 3390),
30842/2013 (Β΄ 1896) και 29530/2014 (Β΄ 2059) όμοιες. Οι Κ.Α. εσόδων και
δαπανών που ισχύουν σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις αναγράφονται στο Παράρτημα
1 της παρούσας, προς διευκόλυνση των δήμων. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα
αναφερόμενα στην υπ’ αριθμ. 8/17515/29-4-2013 (ΑΔΑ: ΒΕ56Ν-ΛΝΦ) εγκύκλιο του
Υπουργείου Εσωτερικών. Καμία απόκλιση από το εγκεκριμένο κωδικολόγιο δεν πρέπει
να σημειώνεται στον Π/Υ του φορέα. Είναι επιτρεπτή η περαιτέρω ανάλυση των
τετραψήφιων ΚΑΕ με βάση τις ανάγκες του, με την εξαίρεση όσων αναλυτικών
υποκωδικών ορίζονται στο κωδικολόγιο. Οι αρμόδιες, για τον έλεγχο νομιμότητας
της απόφασης ψήφισης του προϋπολογισμού αρχές, οφείλουν να εξετάζουν επισταμένα
την ανάπτυξη των ΚΑΕ σε αυτόν. Οποιαδήποτε απόκλιση, σύμφωνα με το προηγούμενο
εδάφιο, αποτελεί αιτία αναπομπής του αρχικού Π/Υ και των μετέπειτα αναμορφώσεών
του.
2. Σε ειδικό παράρτημα
του Π/Υ αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν τις τοπικές και δημοτικές
κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
3. Για τις διαδικασίες
διαβούλευσης, τη σύνταξη του προσχεδίου και του σχεδίου του Π/Υ, την ψήφιση,
τον έλεγχο νομιμότητας και τη δημοσίευσή του, μετά των αντίστοιχα προβλεπόμενων
προθεσμιών, εφαρμόζονται οι κατά τα στάδια υλοποίησης αυτών κάθε φορά ισχύουσες
διατάξεις. Για την κατάρτιση του σχεδίου του Π/Υ από την οικονομική επιτροπή απαιτείται
κατ’ ελάχιστον η ύπαρξη τεχνικού προγράμματος, το περιεχόμενο του οποίου
προσδιορίζεται με γνώμονα τη δυνατότητα χρηματοδότησής του και ψηφίζεται εντός
της προθεσμίας ψήφισης του Π/Υ.
4. Ο ψηφισθείς Π/Υ καθώς
και οι αναμορφώσεις αυτού κατά τη διάρκεια του έτους υποβάλλονται στις αρμόδιες
για την εποπτεία των δήμων αρχές σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή (αρχείο τύπου excel). Μαζί με τον καταρτισθέντα Π/Υ υποβάλλονται ομοίως όλα τα στοιχεία που
απαιτούνται για τον έλεγχο νομιμότητάς του σύμφωνα με τις οδηγίες της παρούσας
και τις σχετικώς ισχύουσες διατάξεις. ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)
19551 Άρθρο 3 Ειδικές οδηγίες κατάρτισης του προϋπολογισμού έτους 2016 Α. Τμήμα
του Π/Υ εσόδων και εξόδων που αφορά επιχορηγήσεις
Α.1 Η πίστωση που εγγράφεται
στον Π/Υ για την κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών από τους
Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α. Εσόδου 0611) πρέπει να είναι ίση με το ποσό
που προκύπτει ως το γινόμενο της πρώτης τακτικής μηνιαίας κατανομής του έτους
2015 που αποδόθηκε στο δήμο, επί δώδεκα, αθροιζόμενη με τις δαπάνες μισθοδοσίας
του προσωπικού των τέως Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που μεταφέρθηκαν σε αυτούς
από 1-1-2011, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/2010 (και καταβάλλονται σε
βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού) του α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους, επί δύο,
δεδομένου ότι οι οικείοι δήμοι έχουν την υποχρέωση καταβολής της μισθοδοσίας
αυτού του προσωπικού τους από 1-1-2016.
Α.2 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον προϋπολογισμό, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των
σχολείων καθώς και του σχολικού τροχονόμου, υπολογίζεται στο ύψος του ποσού που
προκύπτει ως το γινόμενο της πρώτης τακτικής κατανομής που αποδόθηκε στο δήμο
το 2015, επί τέσσερα. Ο δήμος μπορεί να επιμερίσει το παραπάνω ποσό και να
εγγράψει στον Κ.Α. 0614 το μέρος αυτού που εκτιμά ότι θα δαπανήσει για την
κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων και στον Κ.Α. 0615 αυτό που εκτιμά
ότι θα δαπανήσει για την καταβολή αποζημίωσης στους σχολικούς τροχονόμους.
Α.3 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται για την καταβολή των προνοιακών επιδομάτων (Κ.Α Εσόδου 0621), καθώς
και οι αντίστοιχες εγγραφές συνολικών εξόδων (Κ.Α Εξόδου 6741) πρέπει να είναι
ίσες με τα αντίστοιχα ποσά που αποδόθηκαν στο δήμο για το πρώτο εξάμηνο του
οικονομικού έτους 2015, επί δύο.
Α.4 Η πίστωση που
εγγράφεται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών που αφορούν σε μισθώματα ακινήτων
(Κ.Α. Εσόδου 0612), υπολογίζεται στο ύψος του ποσού που αποδόθηκε στο δήμο, για
την κάλυψη αντίστοιχων δαπανών για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου
2015, επί τρία.
Α.5 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων
(Κ.Α. Εσόδου 0613), υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν κατά το
έτος 2014 (αφορά δήμους του Ν. Δωδεκανήσου).
Α.6 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, για το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, υπολογίζονται στο ύψος των
ποσών που αποδόθηκαν κατά το έτος 2015.
Α.7 Στον υπό κατάρτιση
Π/Υ, το συνολικό ποσό που εγγράφεται στον Κ.Α Εσόδων «1311 ΚΑΠ επενδυτικών
δαπανών των δήμων» (πρώην Σ.Α.Τ.Α) πρέπει να είναι ίσο με το ποσό που προκύπτει
ως το γινόμενο της πρώτης τακτικής κατανομής του έτους 2015 που αποδόθηκε στο
δήμο, επί δώδεκα.
Α.8 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών επισκευών και συντηρήσεων σχολικών
κτιρίων, καθώς και αντισταθμιστικών οφειλών (Κ.Α. Εσόδου 1312), υπολογίζονται
στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν κατά το έτος 2014.
Α.9 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών που αφορούν τη πυροπροστασία,
υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν κατά το έτος 2015. Ο δήμος μπορεί
να επιμερίσει το παραπάνω ποσό και να εγγράψει στον Κ.Α. 1214 το μέρος αυτού
που εκτιμά ότι θα δαπανήσει για την 19552 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ) κάλυψη των λειτουργικών δαπανών που αφορούν στην πυροπροστασία και
στον Κ.Α. 1313 αυτό που εκτιμά ότι θα δαπανήσει για την κάλυψη επενδυτικών
δαπανών.
Α.10 Τα έσοδα των δήμων
που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 27 του ν. 3756/2009,
«περί εξόφλησης οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τους ΟΤΑ α’ βαθμού»,
εγγράφονται σε ανεπτυγμένη μορφή του Κ.Α. 0619 στο σύνολό τους, ανεξαρτήτως π.χ
του συμψηφισμού τους με οφειλές του δήμου προς το Ελληνικό Δημόσιο ή τα
Ασφαλιστικά Ταμεία και θα είναι ίσα με τα αντίστοιχα έσοδα του 2015.
Α.11 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών λειτουργίας εργοστασίων αφαλάτωσης
ύδατος, υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν στο δήμο, κατά το έτος
2014.
Α.12 Οι πιστώσεις που
εγγράφονται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπάνης για τη σίτιση μαθητών μουσικών και
καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που
αποδόθηκαν στο δήμο για τη σχολική χρονιά 2014-2015.
Α.13 Κάθε εγγραφή
πίστωσης που αφορά σε μεταβιβαστική πληρωμή από άλλη πηγή χρηματοδότησης πλην
των ΚΑΠ πρέπει να τεκμηριώνεται πλήρως, τόσο κατά την κατάρτιση του Π/Υ όσο και
για τις αναμορφώσεις αυτού. Κάθε τέτοια εγγραφή θεωρείται νόμιμη κατά τον
έλεγχο της απόφασης του Π/Υ όταν έχει συνυποβληθεί η αντίστοιχη απόφαση-πράξη
του Υπουργείου, με αναφορά του ΑΔΑ ανάρτησής της στο πρόγραμμα «Διαύγεια». Η αρμόδια
για την εποπτεία του δήμου αρχή δύναται να αιτείται την ηλεκτρονική υποβολή της
σχετικής πράξης, ως στοιχείο αιτιολόγησης της εγγραφής. Συνεπώς κατά την
κατάρτιση του Π/Υ εγγράφονται πιστώσεις για τις οποίες ήδη έχει εκδοθεί σχετική
πράξη για το έτος 2016, διαφορετικά οι εν λόγω εγγραφές προκύπτουν από
αναμόρφωση.
Α.14 Επιχορηγήσεις από
τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων του έτους 2016 για νέα έργα μπορούν να
εγγραφούν μόνο εφόσον υπάρχει σχετική απόφαση ένταξης, η οποία απαιτείται να
υποβάλλεται κατά τον έλεγχο νομιμότητας της απόφασης του Π/Υ κατά τα οριζόμενα
στην προηγούμενη περίπτωση της παρούσας παραγράφου (ΑΔΑ, ηλεκτρονική υποβολή
κλπ). Τόσο στην κατηγορία εσόδων από επιχορηγήσεις επενδύσεων, όσο και στην
κατηγορία των αντίστοιχων δαπανών, οι δήμοι εγγράφουν ως έσοδο τις
προβλεπόμενες κατανομές που θα λάβουν και αντίστοιχα τις δαπάνες που εκτιμούν
ότι θα πραγματοποιήσουν κατ΄ έτος (ανάλογα με τα εγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα
των έργων, ή τη σχετική εκτίμησή τους εφόσον δεν υφίστανται χρονοδιαγράμματα)
και όχι τη συνολική έγκριση χρηματοδότησης και το συνολικό κόστος των έργων. Οι
διαφορές που θα προκύψουν για κάθε δήμο από τις κατανομές του έτους 2016 για
τις περιπτώσεις Α1 έως Α12 από οποιαδήποτε αιτία, θα πρέπει να εγγραφούν στον
Π/Υ του με αναμόρφωση, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τη
γνωστοποίηση σε αυτόν των νέων δεδομένων. Προς υποβοήθηση του ελέγχου
νομιμότητας που ασκείται επί των αποφάσεων ψήφισης των Π/Υ των δήμων, μετά τη
δημοσίευση της παρούσας θα αποσταλούν από το Υπουργείο Εσωτερικών &
Διοικητικής Ανασυγκρότησης στις αρμόδιες για τον ανωτέρω έλεγχο αρχές, για κάθε
δήμο χωρικής αρμοδιότητάς τους, αναλυτικοί πίνακες με τα ποσά ανά είδος
επιχορήγησης των περιπτώσεων Α1 έως Α12, που πρέπει να έχουν εγγραφεί στους Π/Υ
τους σύμφωνα με τις ανωτέρω οδηγίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.