Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014

Aνάπλαση του ανατολικού παραλιακού μετώπου

Από τους δήμους Καλαμαριάς και Πυλαίας-Χορτιάτη 
του Τάσου Τασιούλα
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν τα σχέδια των δήμων Καλαμαριάς και Πυλαίας Χορτιάτη για την ανάπλαση του ανατολικού τμήματος  του 
παραλιακού μετώπου από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Πρόκειται για έκταση 9,5 χιλιομέτρων, η οποία αποτελεί το «φιλέτο» της ανατολικής Θεσσαλονίκης, όμως παραμένει αναξιοποίητη, σε ορισμένα τμήματα απροσπέλαστη, με σημαντικά προβλήματα και πολλές αυθαιρεσίες.


Τέλος σ’ αυτή την κατάσταση προτίθενται να δώσουν οι δυο δήμοι, καθώς ο μεν δήμος Καλαμαριάς προχώρησε στην αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ο δε δήμος Πυλαίας Χορτιάτη προσφάτως ολοκλήρωσε την τροποποίηση του δικού του ΓΠΣ.
 Το παραλιακό μέτωπο στη συγκεκριμένη περιοχή είναι σήμερα αδιαμόρφωτο. Υπάρχουν πολλές ανομοιομορφίες, αλλά και πολλά προβλήματα προκειμένου να μετατραπεί σε ένα χώρο επισκέψιμο. Μέχρι και τμήματα περιφραγμένα υπάρχουν, τα περιβαλλοντικά προβλήματα είναι πολλά, οι αυθαίρετες εγκαταστάσεις είναι διάσπαρτες, με κυριότερες τις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες και η εγκατάλειψη εμφανής.
Συνοχή δεν υπάρχει, αφού ούτε να περπατήσει κάποιος στο σύνολό της την έκταση κατά μήκος της παραλίας δεν είναι δυνατό, λόγω των προσχώσεων, των μπάζων, των κτισμάτων πάνω στη θάλασσα, των διακεκομμένων ζωνών. Παράλληλα, υπάρχουν ιδιοκτησιακά προβλήματα, αφού ήδη έχουν καταγραφεί ιδιοκτησίες του Ελληνικού Δημοσίου, της Εθνικής Τράπεζας, των Δήμων, του Προξενείου της Βουλγαρίας, Αλβανών, Εβραίων, Ελλήνων ιδιωτών κτλ.
Ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα ιδιοκτησιακά έχει ήδη προτείνει ανταλλαγή των ιδιοκτησιών με άλλες ίσης αξίας, που ανήκουν στο δήμο, ενώ ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, έχει στήσει τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, με επίκεντρο την μαρίνα σε ιδιόκτητο παράκτιο οικόπεδο της περιοχής. Όπως είπε στη Voria.gr ο συνολικός προϋπολογισμός της μαρίνας ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ.
‘Ηδη, σύμφωνα με τον κ. Καϊτεζίδη, για τη μαρίνα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες προεργασίες, ακόμη και η πράξη χωροθέτησης και πρόκειται για επένδυση περίπου 40 εκ. ευρώ, με τρεις προβλήτες και δυνατότητα ελλιμενισμού 440 σκαφών.
«Με την αναθεώρηση του ΓΠΣ καθίσταται δυνατή η υλοποίηση όλου του σχεδιασμού μας για τη συνολική ανάπλαση της παραλιακής ζώνης. Από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι την οδό Αργοναυτών είναι κομμάτι του δήμου Θεσσαλονίκης. Από την οδό Αργοναυτών όμως και μέχρι την περιφερειακή τάφρο στο Φοίνικα (γεφυράκι στο τοπικό κανάλι, όπως το ονομάζουν οι κάτοικοι της περιοχής) είναι το δικό μας κομμάτι, που θα το διαμορφώσουμε τμηματικά. Το πρώτο τμήμα αφορά στην έκταση ανάμεσα στην οδό Αργοναυτών και στο Παλατάκι, το δεύτερο στο τμήμα από Αρετσού μέχρι Ρέμβη (εκεί παρεμβάλλεται η ζώνη ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, όπως έχει χαρακτηριστεί) και το τρίτο κομμάτι αφορά στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Μίκρα, όπου βρίσκεται ο μεγάλος τερματικός σταθμός για λεωφορεία, ταξί, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία κτλ.», είπε στη Voria.gr ο κ. Μπακογλίδης.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δυο δήμων (οι αναπλάσεις συνενώνονται) στο συνολικό μήκος των 9,5 χλμ. προβλέπονται:
 -Μεγάλο πάρκο, με παιδικές χαρές και διαδρόμους κατά μήκος της παραλίας για ποδηλάτες και πεζούς.
-Χώροι πρασίνου και κοινωφελείς χρήσεις στο τμήμα οδός Αργοναυτών – Παλατάκι.
-Ανάπλαση του τμήματος Αρετσού – Ρέμβη με αξιοποίηση των υφιστάμενων δημοσίων κτηρίων και διαμόρφωση ζωνών περιπάτου και ποδηλασίας.
-Αστική ανάπλαση μέχρι τη Μίκρα και την Εθνική Σχολή Δικαστών.
-Τουριστική μαρίνα στην Εθνική Σχολή Δικαστών.
-Τουριστική μαρίνα στην Πυλαία.
-Τέσσερα μονώροφα και τρία διώροφα κτήρια περιμετρικά της μαρίνας, που θα φιλοξενήσουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, αλλά και δράσεις όπως yachting club, ιατρείο, λιμενικός σταθμός, κέντρο επισκευής και συντήρησης σκαφών κτλ.
-Πάρκινγκ 270 θέσεων.
-Εγκαταστάσεις αθλοπαιδιών, χώροι πρασίνου, δίκτυο ποδηλατοδρόμων και διαδρομών περιπάτου ενιαίο για τους δυο δήμους, χώροι αναψυχής, άθλησης και ψυχαγωγίας στο πλαίσιο ενός μετώπου υπερτοπικών χρήσεων.
-Αξιοποίηση χώρων όπως της παλιάς ΒΙΑΜΥΛ και των Φίλκεραμ και Ζίμενς.

-Απομάκρυνση ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων (λειτουργούν υπό καθεστώς αυθαιρεσίας και ρυπαίνουν, όπως έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη, αλλά πρέπει να βρεθεί νέος χώρος φιλοξενίας τους με νόμιμο πλέον καθεστώς) και εξυγίανση του εδάφους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου