Το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη με
αφορμή τη δημόσια συζήτηση που έχει ανοίξει γύρω από τον ΟΑΣΘ βρέθηκε στο
επίκεντρο εκδήλωσης των τριών αυτοδιοικητικών παρατάξεων «Ριζοσπαστική Ενωτική
Κίνηση Καλαμαριάς» , «Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη» και «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» τη
Δευτέρα στο Δημοτικό Θεατράκι της οδού Χηλής, στην Καλαμαριά.
«Η σημερινή εκδήλωση ασχολείται και πάλι με ένα πρόβλημα
από το οποίο υποφέρει η πόλη», υπογράμμισε ο οικονομολόγος Γ. Τοζίδης, επισημαίνοντας πως «ξαναζήσαμε και πάλι τις επιπτώσεις
από την ύπαρξη ενός ιδιωτικού μονοπωλίου στη πόλη που έχει τις αστικές
συγκοινωνίες με σκανδαλώδεις όρους όσον αφορά την παραχώρηση».
Ο κ. Τοζίδης πρότεινε πέντε άξονες για το τι πρέπει να γίνει στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Πρώτον τόνισε πως πρέπει να γίνει ένας «σε βάθος έλεγχος στο τρόπο οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ με εξάντληση όλων των νόμιμων μέσων που έχει η πολιτεία στη διάθεση της με παράλληλο έλεγχο και του «πόθεν έσχες» των ατόμων που έχουν ασκήσει διοίκηση στον ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια».
Δεύτερον ο κ. Τοζίδης επανέφερε το αίτημα να αφαιρεθεί η έκδοση των εισιτηρίων από τον ΟΑΣΘ και να ανατεθεί στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης το οποίο «θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να παίξει το ρόλο που πρέπει όσον αφορά τον έλεγχο της λειτουργίας του ΟΑΣΘ».
Παράλληλα πρέπει να επισπευσθεί η έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που σύμφωνα με τον κ. Τοζίδη «θα δώσει τη δυνατότητα μιας τιμολογιακής πολιτικής που θα εξυπηρετεί κυρίως τα φτωχά και λαϊκά στρώματα αλλά και τη σπουδάζουσα νεολαία της πόλης» ενώ εφόσον προηγηθούν τα δύο πρώτα βήματα προτείνει «να γίνει καταγγελία της σύμβασης του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ» καθώς «σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στην οικονομική συμφωνία μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΑΣΘ η οποία υπάρχει από το 2001 και σε ένα πολύ συγκεκριμένο άρθρο της περιγράφει ότι η καταγγελία της σύμβασης θα έχει τα ίδια αποτελέσματα με τα αποτελέσματα που θα έχει και η τυπική λήξη της σύμβασης».
Ο κ. Τοζίδης πρότεινε πέντε άξονες για το τι πρέπει να γίνει στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Πρώτον τόνισε πως πρέπει να γίνει ένας «σε βάθος έλεγχος στο τρόπο οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ με εξάντληση όλων των νόμιμων μέσων που έχει η πολιτεία στη διάθεση της με παράλληλο έλεγχο και του «πόθεν έσχες» των ατόμων που έχουν ασκήσει διοίκηση στον ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια».
Δεύτερον ο κ. Τοζίδης επανέφερε το αίτημα να αφαιρεθεί η έκδοση των εισιτηρίων από τον ΟΑΣΘ και να ανατεθεί στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης το οποίο «θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να παίξει το ρόλο που πρέπει όσον αφορά τον έλεγχο της λειτουργίας του ΟΑΣΘ».
Παράλληλα πρέπει να επισπευσθεί η έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που σύμφωνα με τον κ. Τοζίδη «θα δώσει τη δυνατότητα μιας τιμολογιακής πολιτικής που θα εξυπηρετεί κυρίως τα φτωχά και λαϊκά στρώματα αλλά και τη σπουδάζουσα νεολαία της πόλης» ενώ εφόσον προηγηθούν τα δύο πρώτα βήματα προτείνει «να γίνει καταγγελία της σύμβασης του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ» καθώς «σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στην οικονομική συμφωνία μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΑΣΘ η οποία υπάρχει από το 2001 και σε ένα πολύ συγκεκριμένο άρθρο της περιγράφει ότι η καταγγελία της σύμβασης θα έχει τα ίδια αποτελέσματα με τα αποτελέσματα που θα έχει και η τυπική λήξη της σύμβασης».
Ο πρώην πρόεδρος
του ΣΑΣΘ
Οι συγκοινωνίες «θα έπρεπε να είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την πόλη» τόσο όσον αφορά τον ΟΑΣΘ, όσο και τα άλλα συστήματα όπως το μετρό που κατασκευάζεται επισήμανε από τη πλευρά του ο Συγκοινωνιολόγος και πρώην Πρόεδρος του Σ.Α.Σ.Θ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου. Παράλληλα υπογράμμισε πως στη Θεσσαλονίκη υπήρξε αποσπασματική αντιμετώπιση, χωρίς σχεδιασμό, με τις ελλείψεις να μην αντιμετωπίζονται στην ώρα τους αλλά να διαιωνίζονται μέχρι σήμερα.
Οι παρεμβάσεις έπρεπε να γίνουν, τόνισε και πρόσθεσε πως «για να μη χαλάσει μία κατάσταση που άφηνε ευχαριστημένους κάποιους, ένα σύστημα κρατικοδίαιτο όπως λένε όλοι, άφησαν να διαιωνιστεί μία κατάσταση» με αποτέλεσμα « να φτάσουμε σήμερα σε αυτό που αντιμετωπίζουμε, στις κρίσεις».
«Αν περιμένεις να έρθει η κρίση και να δεις πώς θα αντιμετωπίσεις το πρόβλημά σου που είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες τότε είσαι ήδη χαμένος», επισήμανε.
Οι συγκοινωνίες «θα έπρεπε να είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού για την πόλη» τόσο όσον αφορά τον ΟΑΣΘ, όσο και τα άλλα συστήματα όπως το μετρό που κατασκευάζεται επισήμανε από τη πλευρά του ο Συγκοινωνιολόγος και πρώην Πρόεδρος του Σ.Α.Σ.Θ. Παναγιώτης Παπαϊωάννου. Παράλληλα υπογράμμισε πως στη Θεσσαλονίκη υπήρξε αποσπασματική αντιμετώπιση, χωρίς σχεδιασμό, με τις ελλείψεις να μην αντιμετωπίζονται στην ώρα τους αλλά να διαιωνίζονται μέχρι σήμερα.
Οι παρεμβάσεις έπρεπε να γίνουν, τόνισε και πρόσθεσε πως «για να μη χαλάσει μία κατάσταση που άφηνε ευχαριστημένους κάποιους, ένα σύστημα κρατικοδίαιτο όπως λένε όλοι, άφησαν να διαιωνιστεί μία κατάσταση» με αποτέλεσμα « να φτάσουμε σήμερα σε αυτό που αντιμετωπίζουμε, στις κρίσεις».
«Αν περιμένεις να έρθει η κρίση και να δεις πώς θα αντιμετωπίσεις το πρόβλημά σου που είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες τότε είσαι ήδη χαμένος», επισήμανε.
Η έρευνα του ΚΕΠΚΑ
Στοιχεία της έρευνας σε δείγμα 8.500 ατόμων για τον ΟΑΣΘ παρουσίασε ο Ν. Τσεμπερλίδης, Πρόεδρος του ΚΕ.Π.ΚΑ. Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας πως στόχος του Κέντρου είναι να ακουστεί «η γνώμη των καταναλωτών». Πρόσθεσε δε πως «οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν υπηρεσία δημοσίου και κοινωνικού ενδιαφέροντος αλλά και το κράτος έχει ευθύνες πως αυτή δίδεται» καθώς «δεν μπορεί να είναι σε ιδιωτικά χέρια, δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη αλλά πρέπει να είναι ρυθμιζόμενη».
Στοιχεία της έρευνας σε δείγμα 8.500 ατόμων για τον ΟΑΣΘ παρουσίασε ο Ν. Τσεμπερλίδης, Πρόεδρος του ΚΕ.Π.ΚΑ. Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας πως στόχος του Κέντρου είναι να ακουστεί «η γνώμη των καταναλωτών». Πρόσθεσε δε πως «οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν υπηρεσία δημοσίου και κοινωνικού ενδιαφέροντος αλλά και το κράτος έχει ευθύνες πως αυτή δίδεται» καθώς «δεν μπορεί να είναι σε ιδιωτικά χέρια, δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη αλλά πρέπει να είναι ρυθμιζόμενη».
Ο Μανόλης Λαμτζίδης
«Είναι υποχρέωση των αιρετών να προασπίζονται τα
συμφέροντα των δημοτών τους και τα συμφέροντά τους πλήττονται και με τρόπο
άδικο από τη συμπεριφορά του ΟΑΣΘ», τόνισε από τη πλευρά του ο Μ. Λαμτζίδης , Αντιπρόεδρος Δημ. Συμβουλίου Καλαμαριάς και
επικεφαλής της ΡΕΚΚ ο
οποίος αναφέρθηκε και στο εξώδικο που κατέθεσε για τα μηχανήματα που δεν δίνουν
ρέστα ενώ χαρακτήρισε «απαράδεκτο και τιμωρητικό» το γεγονός ότι υπάρχει
προσαύξηση στο εισιτήριο για όσους το αγοράζουν εντός του λεωφορείου.
Η Ρία Καλφακάκου
Στο μονοπωλιακό χαρακτήρα του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε η Ρία Καλφακάκου , Γραμματέας Δημ.
Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης ενώ επανέλαβε την πρόταση της να δημιουργηθεί μία
μελέτη που να οργανώνει τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη και ένας οργανισμός
που να τις εποπτεύει.
Ερωτηθείσα για τις απόψεις που έχει διατυπώσει ο Γιάννης Μπουτάρης σχετικά με το θέμα σχολίασε πως «είναι μία πρόχειρη αντιμετώπιση του δημάρχου» καθώς αν και «αυτό που λέγεται διαδημοτική συνεννόηση είναι σωστό» αλλά από εκεί και πέρα το «πώς θα οργανώσει την ιστορία δεν το έχει σαφές στο μυαλό του και δεν θέλει να θίξει και τα συμφέροντα που υπάρχουν σήμερα».
Ερωτηθείσα για τις απόψεις που έχει διατυπώσει ο Γιάννης Μπουτάρης σχετικά με το θέμα σχολίασε πως «είναι μία πρόχειρη αντιμετώπιση του δημάρχου» καθώς αν και «αυτό που λέγεται διαδημοτική συνεννόηση είναι σωστό» αλλά από εκεί και πέρα το «πώς θα οργανώσει την ιστορία δεν το έχει σαφές στο μυαλό του και δεν θέλει να θίξει και τα συμφέροντα που υπάρχουν σήμερα».
O Σπύρος
Κουζινόπουλος
Τα περισσότερα λεωφορεία είναι παμπάλαια, με ξύλινα
καθίσματα, χωρίς κλιματισμό, με δρομολόγια τα οποία δεν πραγματοποιούνται στην
ώρα τους», είπε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας, Σπύρος Κουζινόπουλος, επικεφαλής της «Συμπολιτείας
Θερμαϊκού»..
Παράλληλα υπογράμμισε πως «το πιο σημαντικό είναι ότι τόσο ο δήμος Θερμαϊκού όσο και οι υπόλοιπες κοινότητες της ανατολικής Θεσσαλονίκης για να κατέβουν στο κέντρο της πόλης χρειάζεται μετεπιβίβαση μέσω του ΙΚΕΑ» αλλά και το γεγονός ότι « για το δεύτερο σε πληθυσμό δημοτικό διαμέρισμα του Θερμαϊκού, που είναι η Επανομή, δεν υπάρχει καμία σύνδεση με την πρωτεύουσα του δήμου που είναι η Περαία».
Τέλος επανέλαβε την ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί άμεσα η θαλάσσια αστική συγκοινωνία η οποία αναμένεται να λειτουργήσει προσθετικά ως μία λύση που θα ανακουφίσει τους πολίτες.
Πηγή: Left.gr
Παράλληλα υπογράμμισε πως «το πιο σημαντικό είναι ότι τόσο ο δήμος Θερμαϊκού όσο και οι υπόλοιπες κοινότητες της ανατολικής Θεσσαλονίκης για να κατέβουν στο κέντρο της πόλης χρειάζεται μετεπιβίβαση μέσω του ΙΚΕΑ» αλλά και το γεγονός ότι « για το δεύτερο σε πληθυσμό δημοτικό διαμέρισμα του Θερμαϊκού, που είναι η Επανομή, δεν υπάρχει καμία σύνδεση με την πρωτεύουσα του δήμου που είναι η Περαία».
Τέλος επανέλαβε την ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί άμεσα η θαλάσσια αστική συγκοινωνία η οποία αναμένεται να λειτουργήσει προσθετικά ως μία λύση που θα ανακουφίσει τους πολίτες.
Πηγή: Left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.