Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Έρευνα του ΚΕΠΚΑ δείχνει την κακή εκτίμηση των επιβατών για ΟΑΣΘ

Τα αποτελέσματα μίας σημαντικής έρευνας για τον ΟΑΣΘ, που διενεργήθηκε σε δείγμα 8.500 ατόμων, παρουσίασε ο Πρόεδρος  του ΚΕ.Π.ΚΑ. Θεσσαλονίκης, Νίκος Τσεμπερλίδης, στην εκδήλωση που πραγματοποίησαν την περασμενη Δευτέρα για τις αστικές συγκοινωνίες, οι τρεις δημοτικές παρατάξεις «Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση Καλαμαριάς», «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» και «Συμπολιτεία Θερμαϊκού».

Η έρευνα, πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 11/11/2014-20/11/2014, μέσω ερωτηματολογίου, συμμετείχαν 8.784 καταναλωτές. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ηλεκτρονικά, τηλεφωνικά και γραπτά (στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ.) με την συντριπτική πλειοψηφία να έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά. Σκοπός της έρευνας ήταν να καταγράψει τις απόψεις των επιβατών του Ο.Α.Σ.Θ., μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων και τις αλλαγές, σε δρομολόγια, που ανακοίνωσε ο Ο.Α.Σ.Θ.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, στόχος του Κέντρου είναι να ακουστεί «η γνώμη των καταναλωτών». Πρόσθεσε δε πως «οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν υπηρεσία δημοσίου και κοινωνικού ενδιαφέροντος αλλά και το κράτος έχει ευθύνες πως αυτή δίδεται» καθώς «δεν μπορεί να είναι σε ιδιωτικά χέρια,  δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη αλλά πρέπει να είναι ρυθμιζόμενη».
Είναι η πρώτη φορά, στα 33 χρόνια λειτουργίας του ΚΕΠΚΑ που μια έρευνά του έχει τόσο μαζική συμμετοχή και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (πάνω από 4.000 απαντήσεις, σε 3 ημέρες). Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντικό θέμα είναι, για τους Θεσσαλονικείς, το θέμα της μετακίνησής τους. Το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).
·                     To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο και αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα.
·                     Τα περισσότερα ερωτηματολόγια αφορούσαν τη γραμμή 52 (Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.) 10,5%, τη 14 (ΑΝΩ ΤΟΥΜΠΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 7%, τη 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ-Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,7%, τη 12 (ΚΤΕΛ-ΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ) 6,2%, τη 10 (ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ) 6,1% και τη 31 (ΒΟΥΛΓΑΡΗ - Κ.Τ.Ε.Λ.) 6%. Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είχαμε, για όλες τις γραμμές αξιολόγηση.
·                  
   Προφανώς, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι.Θ στη Σίνδο (μαθητές/φοιτητές: 44%) για να συμμετέχουν, στην έρευνα. Από τις απαντήσεις των φοιτητών και τα σχόλια τους καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση της γραμμής 52 είναι τραγική. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Ο.Α.Σ.Θ. στην συγκεκριμένη γραμμή. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες σοβαρές καταγγελίες:
o                  «Η κατάσταση με το 52 είναι άθλια,  Τα λεωφορεία είναι πολύ λίγα για την ζήτηση που υπάρχει με αποτέλεσμα να μην χωράμε , έχει τύχει να περάσουν 5 λεωφορεία χωρίς να σταματήσουν. Τα λεωφορεία γίνονται 'κονσέρβες'. Επίσης η αύξηση του εισιτηρίου είναι παράλογη».
o                  «Το 52 το χρησιμοποιούν κυρίως φοιτητες και από τότε που έχουν μειωθεί τα λεωφορεία γίνεται πανικός, και μέσα στο λεωφορείο ήδη μου έχει τύχη να λιποθυμήσουν δύο κοπέλες. Είμαστε σαν στιβαγμένα ζωα».
o                  «Τραγική η κατάσταση στο 52. Οπωσδήποτε αύξηση δρομολογίων και από το  σταθμό και από το ΑΤΕΙ ειδικά τις ώρες αιχμής!»
o                  «Χαλασμένα λεωφορεία των οποίων τα δρομολόγια παραλείπονται. Περιστατικό όπου το 52 χάλασε αρκετά μέτρα πριν την έξοδο για Σίνδο και ο οδηγός μας είπε να συνεχίσουμε με τα πόδια όταν από δίπλα περνούσαν νταλίκες με μεγάλη ταχύτητα!!!»
o                  «Για να χωρέσω έστω και στην πόρτα του 52 για να γυρίσω σπίτι μου έκανα 45 λεπτά λόγω υπερφόρτωσης-λόγω μειωμένων δρομολογίων»
o                  «Κάθε πρωί και μεσημέρι, στην γραμμή 52 προς και από το ΤΕΙ της Σίνδου επικρατεί πανικός. Δεν χωράμε στο λεωφορείο, οι οδηγοί τρέχουν και φρενάρουν απότομα, τα λεωφορεία περνάνε αραιά και είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Τι περιμένουν? Πότε θα συμβεί κανένα ατύχημα.?»
·                 
Στο βήμα της εκδήλωσης για τον ΟΑΣΘ ο πρόεδρος της ΡΕΚΚ, Μανόλης Λαμτζίδης
·                    Ζητήθηκε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τον Ο.Α.Σ.Θ. και έδωσαν τις παρακάτω απαντήσεις:
o                  64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
o                  62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
o                  49% των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή - πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
o                  82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
o                  85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
o                  59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
o                  59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
o                  66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή -  πολύ καλή και τέλεια.
o                  Το αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
o                  55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
o                  52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
o                  89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.
·                     Ζητήσαμε από τους επιβάτες να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον Ο.Α.Σ.Θ.. Με βάση παράπονα που καταγράφουμε, σε καθημερινή βάση φτιάξαμε έναν ενδεικτικό κατάλογο:
o                  76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
o                  83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
o                  79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
·                     Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να αλλάξει, άμεσα:
o                  Μείωση συχνότητας δρομολογίων: 29%
o                  Αύξηση του αντιτίμου: 26%
o                  Υπερφόρτωση: 21%
o                  Διακοπή μεταμεσονύχτιων δρομολογίων: 13%
·                     Δηλαδή 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα τέσσερα παραπάνω προβλήματα.
·                     Έκπληξη μας προκάλεσε το γεγονός ότι οι επιβάτες κατέγραψαν προβλήματα, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, όπως το κάπνισμα των οδηγών, επικίνδυνη οδήγηση, τραυματισμοί, λιποθυμίες, παραβίαση ΚΟΚ κ.λπ.

·                     Το 59% των επιβατών δηλώνει ότι δεν ξέρει πού πρέπει να απευθυνθεί, σε περίπτωση, που αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Στα σχόλια, που λάβαμε, οι επιβάτες σε πολύ μεγάλο ποσοστό, κατέγραψαν καταγγελίες περιστατικών, τις οποίες δεν ανέφεραν πουθενά…..»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.