του Γιώργου Λαζαρίδη*.
Ενδιαφέρουσα η παρουσίαση στο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποίησε η ερευνητική ομάδα καθηγητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σχετικά με το πρόβλημα διάβρωσης και προσάμμωσης των ακτών της Περαίας (Kάππα) και των Ν. Επιβατών, αλλά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έφυγε από την αίθουσα σοφότερος.
Ενδιαφέρουσα η παρουσίαση στο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποίησε η ερευνητική ομάδα καθηγητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σχετικά με το πρόβλημα διάβρωσης και προσάμμωσης των ακτών της Περαίας (Kάππα) και των Ν. Επιβατών, αλλά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έφυγε από την αίθουσα σοφότερος.
Τόσο οι διαπιστώσεις, όσο και προτεινόμενες λύσεις που κατατέθηκαν είναι από χρόνια γνωστές σε όσους ενδιαφέρονται για το θέμα, με μοναδική ενδεχομένως ιδιαιτερότητα την πρόταση για βυθισμένα πλέγματα συγκράτησης της άμμου ώστε να μην καταστραφεί τελείως η αισθητική της περιοχής. Φυσικά, κανένα έργο δεν εντάσσεται σε πρόγραμμα χωρίς το σχηματισμό πλήρους φακέλου και στο πλαίσιο αυτό η επιστημονική εργασία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη.
Κι ενώ οι επιστήμονες έκαναν καλά τη δουλειά τους, δεν ισχύει το ίδιο για τη διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού. Το γεγονός ότι η ακτομηχανική μελέτη της περιοχής δεν περιλαμβάνει την περιοχή της Αγίας Τριάδας αποτελεί αδιανόητη «παράλειψη».
Όταν είναι σε όλους γνωστό το μέγεθος της διάβρωσης των ακτών της Αγίας Τριάδας, η αναφορά στο κόστος της μελέτης για τη μη ένταξή της αποτελεί αστειότητα. Όπως πολύ σωστά εντοπίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο και αναφέρθηκε από τον κ. Τσαμασλή, ακόμη κι αν καταστεί δυνατή η ένταξη της κατασκευής των απαιτούμενων έργων σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, θα πρόκειται για μια και μοναδική ευκαιρία επίλυσης των προβλημάτων της περιοχής.
Η απουσία επομένως της Αγίας Τριάδας από το ενδεχόμενο αυτό πρόγραμμα θα ισοδυναμεί με τη θανατική καταδίκη της περιοχής. Για να είμαστε μάλιστα ακριβέστεροι, θα πρόκειται για τη χαριστική βολή, αφού όλες οι μέχρι σήμερα εξαγγελίες δεν βλέπουμε να υλοποιούνται (θα χαρούμε ιδιαίτερα να διαψευστούμε).
Τεράστια όμως είναι η ευθύνη συνολικά του δημοτικού συμβουλίου, εάν εκλάβουμε ως αληθή όσα δήλωσε ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιάννης Μαυρομάτης, ότι καμία πρόταση για ένταξη της περιοχής της Αγίας Τριάδας δεν τέθηκε όταν κατατέθηκε η εισήγηση για την μελέτη της περιοχής.
Στο σημείο αυτό τεράστια
είναι και η ευθύνη της αντιπολίτευσης. Είναι τέτοια δε η άγνοια μεγάλης μερίδας
δημοτικών συμβούλων, ώστε ακόμη και οι εκλεγμένοι από την Αγία Τριάδα σύμβουλοι
της διοίκησης φάνηκαν να ξαφνιάζονται από το γεγονός ότι η περιοχή τους δεν
συμπεριλαμβανόταν στην μελέτη που ανατέθηκε (και με την ψήφο τους).
Η τοποθέτηση του δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο, στην οποία επέλεξε να εμπλέξει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής προκειμένου να δικαιολογήσει την εξαίρεση της Αγίας Τριάδας από την έρευνα αυτή, μόνο υπευθυνότητα δεν επιδεικνύει. Όταν ανατίθεται η ακτομηχανική μελέτη ενός ενιαίου και συνεχούς τμήματος κατά τα 2/3 του, είναι τουλάχιστον υποκριτική η αναφορά του στις ανάγκες της Μηχανιώνας ή της παραλίας Επανομής για να αιτιολογηθεί η εγκληματική εξαίρεση του υπολοίπου 1/3.
Ύστατη κραυγή αγωνίας εκφράζουν οι κάτοικοι της Αγίας Τριάδας για επέκταση της σύμβασης του δήμου με την ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, την ώρα που βλέπουν να χάνεται ακόμη και το τελευταίο τρένο που θα οδηγούσε στον δρόμο της ανάπτυξης την περιοχή τους.
Η τοποθέτηση του δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο, στην οποία επέλεξε να εμπλέξει όλες τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής προκειμένου να δικαιολογήσει την εξαίρεση της Αγίας Τριάδας από την έρευνα αυτή, μόνο υπευθυνότητα δεν επιδεικνύει. Όταν ανατίθεται η ακτομηχανική μελέτη ενός ενιαίου και συνεχούς τμήματος κατά τα 2/3 του, είναι τουλάχιστον υποκριτική η αναφορά του στις ανάγκες της Μηχανιώνας ή της παραλίας Επανομής για να αιτιολογηθεί η εγκληματική εξαίρεση του υπολοίπου 1/3.
Ύστατη κραυγή αγωνίας εκφράζουν οι κάτοικοι της Αγίας Τριάδας για επέκταση της σύμβασης του δήμου με την ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, την ώρα που βλέπουν να χάνεται ακόμη και το τελευταίο τρένο που θα οδηγούσε στον δρόμο της ανάπτυξης την περιοχή τους.
*Ο Γιώργος Λαζαρίδης είναι εκδότης της εφημερίδας ΠΕΡΑΙΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.