Να
δεσμευτεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ ότι η αντισταθμιστική καταβολή από το Δημόσιο θα
διατεθεί αποκλειστικά για την πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων, ζήτησε
ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σε διυπουργική
σύσκεψη που συγκάλεσε με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Οικονομικών,
Παιδείας και Εργασίας, της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του σωματείου εργαζομένων
ΟΑΣΘ.
Σε ανακοίνωση του το Υπουργείο
Μεταφορών αναφέρει πως μολονότι δεν έχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς τον
ΟΑΣΘ, προκαταβάλλει την αντισταθμιστική καταβολή του επόμενου μήνα, μόνο εφόσον
κατατεθούν απευθείας τα χρήματα στους λογαριασμούς των εργαζομένων.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση
αναφέρεται πως , για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, στους οποίους οφείλονται
δεδουλευμένα με αποκλειστική ευθύνη του ΟΑΣΘ, η πλευρά του Δημοσίου αναλαμβάνει
να προκαταβάλλει την αντισταθμιστική καταβολή (επιχορήγηση), του επόμενου μήνα
και των κοινωνικών αντισταθμισμάτων του Υπουργείου Παιδείας, υπό την αυστηρή
προϋπόθεση, ότι αυτά θα αποδοθούν απευθείας στους λογαριασμούς των εργαζόμενων.
Παράλληλα ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ,
αναφέρθηκε και στα γενικότερα ζητήματα λειτουργίας του ΟΑΣΘ, τονίζοντας
ότι οι συμβάσεις λειτουργίας του, όπως λέει ο κ. Σπίρτζης, δεν
διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, τη νομιμότητα και την ποιότητα του
παρεχόμενου συγκοινωνιακού στο μητροπολιτικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
«Σε συνέχεια της συμφωνίας που έγινε
κατά την πρόσφατη τριμερή συνάντηση του Υπουργείου Εργασίας της διοίκησης του
ΟΑΣΘ, των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και των αρμόδιων υπουργείων, έγινε σήμερα μία
διυπουργική συνάντηση τόσο με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, όσο και με τους
εργαζομένους του ΟΑΣΘ. Προτείναμε, προκειμένου να δοθούν τα δεδουλευμένα, να
εγκριθεί μία προκαταβολή του επόμενου μήνα στον ΟΑΣΘ, με την προϋπόθεση να
κατατεθούν από το Δημόσιο απευθείας τα χρήματα στους λογαριασμούς των
εργαζομένων.
Περιμένουμε την απάντηση της διοίκησης
του ΟΑΣΘ προκειμένου να υλοποιήσουμε αυτή την πρόταση της κυβέρνησης ώστε να
μην υπάρχουν οφειλές του ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους του.
.Υπάρχουν με τον ΟΑΣΘ πάρα πολλά
ανοιχτά θέματα. Εμείς πιστεύουμε, ότι με τη σύμβαση που υπάρχει δεν
διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον με τον τρόπο που επιβλέπεται, επιτηρείται και
υλοποιείται. Ορίστηκε μια συνάντηση την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου οι
υπηρεσίες του Υπουργείου και του ΟΑΣΘ να δουν και να επιλύσουν τις όποιες
διενέξεις και τις όποιες διαφωνίες υπάρχουν, για αυτά που διεκδικεί ο ΟΑΣΘ. Με
το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εργασίας έχουν γίνει οι απαραίτητες
ενέργειες, ώστε να δοθούν 2 και 2,5 εκατομμύρια αντίστοιχα, από αυτά που
οφείλουν το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εργασίας για το 2016.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, που είναι μια
ιδιωτική εταιρεία, οφείλει να πληρώνει τους εργαζόμενους. Εδώ έχουμε πραγματικά
διάφορα παράδοξα. Δε μπορεί να πληρώνονται μερίσματα και κέρδη στους ιδιοκτήτες
ή άλλες δαπάνες και να μην πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Και εκεί έχουμε
συνεννοηθεί με τα αρμόδια υπουργεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες που ελέγχουν,
προκειμένου να μην επαναληφθεί αυτό που έγινε τον Αύγουστο και τον Ιούλιο,
δηλαδή να μην καταβληθούν οι μισθοί των εργαζομένων και να καταβάλλονται άλλες
δαπάνες. Έχει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ όπως και κάθε ιδιωτική εταιρεία τη δική
της ευθύνη και απέναντι στο νόμο και απέναντι στους εργαζόμενους και στην
εταιρεία που έχει όλα αυτά τα χρόνια και μάλιστα με πολύ ευνοϊκές επιδοτήσεις.
Ζήτησα από τον Πρόεδρο του ΟΑΣΘ αν
μπορούμε να έχουμε αύριο κιόλας την απάντηση για να προχωρήσουμε στην καταβολή
των δεδουλευμένων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ", τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν, η υφυπουργός
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη, η Γενική Γραμματέας του
ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Θεοπίστη Πέρκα, ο Γενικός Γραμματέας Πρόνοιας του Υπουργείου
Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Δημήτρης Καρέλλας,
ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων κ.
Γιάννης Παντής, η Διευθύντρια του αν. υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου
Χουλιαράκη, κ. Θεώνη Κουφονικολάκου, υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι της
διοίκησης και των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
(ΟΑΣΘ), όπως επίσης και της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ)
αλλά και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.