Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Πρώτη η Ελλάδα σε ατυχήματα με τρένα την τελευταία διετία

Η χειρότερη τραγωδία με τρένα στην ιστορία της χώρας μας που εξελίσσεται τις τελευταίες ώρες, έπειτα από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, ήλθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχημάτων που είχαμε την τελευταία διετία στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα οποία όμως δεν προσέλκυσαν επαρκώς τη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με απολογιστικά στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), το 2021 ο αριθμός των σημαντικών ατυχημάτων ήταν 14 (αυξημένος συγκριτικά με το 2020 – 9 ατυχήματα), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 17 ατυχήματα.


Αύξηση 55.6% στα ατυχήματα τρένα

Για το 2021 εμφανίζεται αυξημένος κατά 55,6% συγκρινόμενος με τα συμβάντα του 2020.

Επισημαίνεται ότι κατά το 2021, σημειώθηκαν 6 θάνατοι (2 θάνατοι το 2020), ενώ ο μέσος όρος των τελευταίων πέντε ετών ανέρχεται σε 11, σχεδόν διπλάσιος. Και αυτός ο δείκτης εμφανίζεται αυξημένος κατά 83% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος και μειωμένος κατά 54,5% συγκριτικά με το μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

Που οφείλονται τα ατυχήματα αυτά; Σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων :

Το δίκτυο δεν είναι ορθώς συντηρημένο και το τροχαίο υλικό (δηλαδή τα τρένα και οι μηχανές) είναι πεπαλαιωμένο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν βλάβες και σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις.

Παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και κυρίως σε κλειδούχους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες σε σταθμούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν σταθμοί χωρίς προσωπικό. Επίσης, υπάρχει έλλειψη σε καλά εκπαιδευμένους φύλακες, καθώς έχει αναλάβει τη φύλαξη των σταθμών πρόσφατα νέα εταιρεία security.

Υπάρχουν προβλήματα στην πληροφόρηση του επιβατικού κοινού σχετικά με την πορεία των δρομολογίων.


Πρώτοι στα ατυχήματα την τελευταία δεκαετία

Την τελευταία δεκαετία, δυστυχώς έχουμε μετρήσει αρκετούς θανάτους και τραυματισμούς οι οποίοι, αν και θα έπρεπε, δεν προκάλεσαν τις απαραίτητες βελτιώσεις ασφαλείας ώστε να αποφευχθεί το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023. Και φανταστείτε ότι η λίστα δεν περιλαμβάνει τα προβλήματα με βλάβες και καθυστερήσεις. 

2013

Μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας: Ένα τρένο με 120 επιβάτες το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε στις 11 Δεκεμβρίου του 2013 κοντά στον σταθμό του Ασωπού, στο τμήμα μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας. Μια γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά, ενώ το ατύχημα προκλήθηκε όταν δύο αγελάδες βρέθηκαν μπροστά στην αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα η μηχανή και ένα βαγόνι να φύγουν από τις ράγες.

2014

Ρουφ: Στις 18 Νοεμβριου 2014 εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με τον προαστιακό. Όλα ξεκίνησαν όταν εκτροχιάστηκε ο ένας εκ των δύο συρμών με αποτέλεσμα να προκληθεί το περιστατικό. Ευτυχώς δεν αναφέρθηκαν σοβαροί τραυματισμοί. 

2015

Κομοτηνή: Στις 24 Αυγούστου του 2015, τραγικό θάνατο βρήκε ο οδηγός αυτοκινήτου που συγκρούστηκε με τρένο στην Κομοτηνή. Το δυστύχημα σημειώθηκε στη διάβαση στο χωριό Σώστη, όταν, ο οδηγός Ι.Χ. αυτοκινήτου με γερμανικές πινακίδες προσπάθησε να διασχίσει τις ράγες του ΟΣΕ τη στιγμή που περνούσε η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή με αποτέλεσμα ο οδηγός να βρει τραγικό θάνατο ενώ το Ι.Χ. καταστράφηκε πλήρως.

2016

Σέρρες: Στις 16 Μαΐου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δύο ακόμη τραυματίστηκαν έπειτα από σύγκρουση δύο βαγονιών του ΟΣΕ στις Σέρρες. Το δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι στη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Χρυσού και Τούμπας Σερρών κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών, όταν ένα μηχάνημα συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών συγκρούστηκε με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ.

Παλαιοφάρσαλα: Στις 15 Ιουλίου σημειώθηκε ατύχημα με τρένο στα Παλαιοφάρσαλα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν επιβάτες. Κατά την αλλαγή της μηχανής στον σιδηροδρομικό σταθμό η μηχανή έπεσε με μεγάλη δύναμη πάνω στο βαγόνι που πήγε για να «κουμπώσει», με αποτέλεσμα από τη σύγκρουση να υπάρχουν τραυματίες.

Λιανοβέργι: Στις 12 Σεπτεμβρίου στο Λιανοβέργι, ένα τρένο σε αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ένα κωφό αγόρι. Ο 25χρονος Ρομά ψάρευε σε παρακείμενο κανάλι κοντά στις γραμμές του τρένου και δεν αντιλήφθηκε το τρένο το οποίο κατευθυνόταν στο σημείο.

2017

Θεσσαλονίκη: Στις 20 Απριλίου τα ξημερώματα, ένας 47χρονος άνδρας παρασύρθηκε από τρένο του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στον σιδηροδρομικό σταθμό Διαλογής στην περιοχή του δήμου Κορδελιού-Ευόσμου.

Κάτω Τιθορέα: Στις 23 Απριλίου σημειώθηκε ατύχημα στην Κάτω Τιθορέα, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες νταλίκα με τουρκικές πινακίδες, διέσχιζε τη σιδηροδρομική διάβαση και εμβολίστηκε στο πίσω μέρος από την αμαξοστοιχία Intercity που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

2018

Λαμία: Στις 3 Αυγούστου μικρή επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λιανοκλάδι-Στυλίδα εκτροχιάστηκε στον σταθμό της Λαμίας, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως. Συγκεκριμένα, βγήκε εκτός γραμμής το ένα βαγόνι του τραίνου, το οποίο έπεσε σε μικρή αποθήκη κοντά στον σταθμό, όπου ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς. Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, από κλιμάκιο πυροσβεστών απεγκλωβίστηκε μια γυναίκα που επέβαινε στο βαγόνι, η οποία μεταφέρθηκε προληπτικά στο γενικό νοσοκομείο Λαμίας για εξετάσεις.

Τιθορέα: Στις 27 Σεπτεμβρίου η αμαξοστοιχία 1511 κατευθυνόμενη από Λιανοκλάδι προς Αθήνα συγκρούστηκε με όχημα που παραβίασε τις προστατευτικές μπάρες σε ισόπεδη διάβαση. Μια νεκρή και δύο τραυματίες είναι ο απολογισμός του δυστυχήματος.

Λιανοκλάδι: Στις 16 Νοεμβρίου εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από Λιανοκλάδι προς Αθήνα. Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας 1511 δεν υπήρξαν θύματα, ενώ προκλήθηκαν μόνο υλικές ζημιές.

2019

Άδενδρο: Στις 13 Απριλίου το βράδυ, η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό εκτελώντας δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε. Σύμφωνα με το πόρισμα το τρένο έτρεχε με 140χλμ/ώρα. Αποτέλεσμα του εκτροχιασμού ήταν να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός Μάνθος Καλόπουλος, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Άρης Καλαμπαλίκης και ένας επιβάτης ο Δημήτρης Μικρόπουλος. 

Μυριόφυτο Κιλκίς: Την 1η Αυγούστου σημειώθηκε σύγκρουση ΙΧ με αμαξοστοιχία. Μία νεκρή και δύο τραυματίες σε σοβαρή κατάσταση ήταν ο απολογισμός της σύγκρουσης αγροτικού οχήματος με διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, που είχε κατεύθυνση προς τις Σέρρες. Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν από 11:00 το πρωί, σε αγροτική περιοχή του Μυριόφυτου Κιλκίς.

Λάρισα: Στις 9 Δεκεμβρίου αμαξοστοιχία παρέσυρε οδηγό αυτοκινήτου στην περιοχή του Κιλελέρ. Από το τροχαίο ατύχημα τραυματίστηκε ο οδηγός του αυτοκινήτου.

2020

Δήμος Βέλου-Βόχας: Στις 24 Ιουνίου διεκόπη η κυκλοφορία των συρμών του προαστιακού στο τμήμα Κόρινθος-Κιάτο, μετά το δυστύχημα που συνέβη νωρίτερα στις Κρήνες του δήμου Βέλου-Βόχας, όταν αμαξοστοιχία παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα νεαρό Ρομά.

2021

Νέα Μαγνησία: Στις 28 Σεπτεμβρίου τρένο συγκρούστηκε με φορτηγό, στη σιδηροδρομική διάβαση «Καβαλιέρος», έξω από τη Θεσσαλονίκη. Η αμαξοστοιχία 36-32 εκτελούσε το δρομολόγιο από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη. Το φορτηγάκι ακινητοποιήθηκε πάνω στις γραμμές και στη συνέχεια η αμαξοστοιχία το παρέσυρε με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός του φορτηγού.

2022

Λιβαδειά: Στις 24 Ιανουαρίου, εν μέσω μεγάλου χιονιά, η αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από την Αθήνα το μεσημέρι με προορισμό το Λιανοκλάδι και τη Θεσσαλονίκη «κόλλησε» στο ύψος της Λιβαδειάς από πρόβλημα στη μάσκα της. Μεταξύ του μεγάλου όγκου χιονιού, φαίνεται ότι υπήρχαν κι άλλα αντικείμενα όπως δέντρα και πέτρες που προκάλεσαν ζημιά στην αμαξοστοιχία, όπως και σε μέρος του δικτύου, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Δεύτερο τρένο χτύπησε με το πρώτο και υπήρξαν τραυματίες, ενώ έπεσε η οροφή βαγονιού.

Μελισσιάτικα: Στις 11 Φεβρουαρίου σημειώθηκε σύγκρουση μεταξύ της αμαξοστοιχίας 1573 που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος-Λάρισα με επιβατικό όχημα, που παραβίασε τη διάβαση κοντά στον σταθμό Μελισσιάτικα. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί.

Κρυονέρι: Στις 23 Φεβρουαρίου μια γυναίκα χτυπήθηκε από αμαξοστοιχία τρένου που εκτελούσε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη-Αθήνα, περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά από την φαρμακοβιομηχανία DEMO, παρασύρθηκε και διαμελίστηκε. 

Κιλκίς: Στις 5 Απριλίου τρένο παρέσυρε πεζούς στον Λιμνότοπο στο Κιλκίς. Νεκρός ανασύρθηκε ένας άνδρας ενώ δύο ακόμα άνδρες παραλήφθηκαν από το ΕΚΑΒ τραυματισμένοι.

Λαμία: Την 1η Αυγούστου η αμαξοστοιχία 1521 έφυγε από το Λιανοκλάδι το πρωί για την Αθήνα, με 200 επιβάτες. Μισή ώρα μετά την αναχώρησή της, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου, συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε. Στο σημείο έφτασαν τεχνικοί του ΟΣΕ και μετά από έλεγχο το τρένο συνέχισε το ταξίδι του. Όμως, δεκαπέντε λεπτά αργότερα, λίγο πριν μπει στον σταθμό της Τιθορέας, έφυγε από τα κλειδιά και εκτροχιάστηκε καθώς -όπως σημειώνουν οι επιβάτες- «είχαν ξεχασμένα τα κλειδιά προς τη νέα γραμμή με συνέπεια το τρένο να βρεθεί έξω από τις ράγες». Για αρκετή ώρα οι επιβάτες παρέμειναν στον σταθμό της Τιθορέας και περίμεναν να φτάσει το «Λευκό Βέλος» για να επιβιβαστούν και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

Λιανοκλάδι: Στις 10 Οκτωβρίου αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Τιθορέα-Λιανοκλάδι εκτροχιάστηκε λίγο πριν τις 11:00 το πρωί, για άγνωστους λόγους, την ώρα που έφτανε στον σταθμό Λιανοκλαδίου. Δεν υπήρξαν αναφορές για τραυματίες

Τιθορέα: Στις 21 Οκτωβρίου σημειώθηκε εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στον σταθμό της Τιθορέας και συγκεκριμένα στο πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882. Δεν υπήρχαν σοβαροί τραυματισμοί.

Πηγές

https://www.newsbomb.gr/

https://popaganda.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.